کار بیش از حد روزانه خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد
کد خبر: ۲۱۳۵۲۰
تاریخ انتشار: 2021 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

کار بیش از حد روزانه خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد

بر اساس یک مطالعه جدید، ۵۵ ساعت کاری یا بیشتر در هفته در سال ۲۰۱۶ باعث کشته شدن ۷۴۵۱۹۴ نفر شد.
این مطالعه که توسط سازمان بهداشت جهانی و سازمان بین المللی کار انجام شد، اولین آنالیز جهانی بود که خطرات سلامتی مرتبط با ساعت کار طولانی را مطالعه کرد.
کار بیش از حد روزانه خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد
 
محققان دریافتند که در سراسر جهان، ۷۴۵۱۹۴ نفر در اثر سکته یا بیماری قلبی که مربوط به کار ۵۵ ساعت در هفته در سال ۲۰۱۶ است جان خود را از دست دادند که این آمار ۲۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۰۰ است.
 
به گفته مدیر گروه محیط زیست، تغییرات آب و هوا و بهداشت در WHO: “55 ساعت یا بیشتر کار کردن در هفته یک خطر جدی برای سلامتی است.”
 
بیشترین مرگ و میرها، ۷۲٪، مربوط به مردان ساکن در مناطق غربی اقیانوس آرام و جنوب شرقی آسیا بود.
 
این مطالعه همچنین نشان داد که کار ۵۵ ساعت یا بیشتر در هفته با ۳۵٪ خطر بیشتر سکته مغزی و ۱۷٪ خطر مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلب در مقایسه با کسانی که ۳۵-۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، ارتباط دارد.
 
محققان این میزان را از ۲۳۲۴ نظرسنجی مقطعی و ۱۷۴۲ نظرسنجی سه ماهه در مورد ساعات طولانی کار و قرار گرفتن در معرض بیماری‌ها به دست آوردند.
 
اگرچه این مطالعه ساعات کار در همه گیری را در نظر نگرفته است اما کار کردن در خانه ممکن است در آینده به این روند رو به رشد کمک کند.
 
کار از راه دور در بسیاری از صنایع به یک قاعده تبدیل شده است، که اغلب مرزهای بین خانه و محل را از بین می‌برد. علاوه بر این، بسیاری از مشاغل مجبور شده‌اند برای صرفه جویی در هزینه، عملیات خود را کاهش دهند یا تعطیل کنند، و افرادی که هنوز در لیست حقوق هستند ساعت‌های بیشتری کار می‌کنند.
 
وقت آن رسیده است که همه دولت‌ها، کارفرمایان و کارمندان با این واقعیت بیدار شوند که ساعات طولانی کار می‌تواند منجر به مرگ زودرس شود.
 
در حقیقت، برخی از شرکت‌ها در حال کار در یک هفته کاری چهار روزه هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن زمان استراحت بیشتر با خوشبختی ارتباط دارد، در حالی که ساعات طولانی کار منجر به بیماری قلبی و دیابت می‌شود.
 
دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران باید با هم کار کنند تا در مورد محدودیت‌های محافظت از سلامت کارگران توافق کنند.
 
منبع: شفقنا زندگی
آخرین اخبار