تاریخچه شال های افسانه ای Pavlovo Posad
کد خبر: ۲۱۳۴۸۵
تاریخ انتشار: 2021 June 04    -    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
تاریخچه تولید شال های افسانه ای Pavlovo Posad، زمانی که توسط مردان بافته می شدند و نحوه استفاده آنها توسط طراحان مدرن، در این مقاله آورده شده است.طرح هایی که بعد از ۲۰۰ سال هنوز از مد نیفتاده است!! آغاز این صنعت دستی معروف از پایان قرن هجدهم، زمانی که دهقان ایوان لابزین در روستای پاولووو، که قبلا در سایت Pavlovsky Posad واقع شده بود، تولید نساجی برای روسری بافته شده را تأسیس کرد شروع شد.

اگر سلبریتی‌ها در دوران نئاندرتال وجود داشتند«تابناک با تو» - تاریخچه تولید شال های افسانه ای Pavlovo Posad، زمانی که توسط مردان بافته می شدند و نحوه استفاده آنها توسط طراحان مدرن،  با ۲۰ عکس از شال های افسانه ای Pavlovo Posad در این مقاله آورده شده است.طرح هایی که بعد از ۲۰۰ سال هنوز از مد نیفتاده است!!

 

تاریخچه شال های افسانه ای Pavlovo Posad

این شال های افسانه ای حدود ۲۰۰ سال توسط زنان پوشیده شده اند، دنیای مد و لباس تغییر کرده، نقشه ها ویرایش شده و تزئینات شال های Pavlovo posad به طور مداوم بهبود یافته، اما در عین حال سبک ها و سنت هایی که استادان قدیمی تهیه کرده اند به دقت نگهداری و حفظ شده اند. اجازه دهید با بردن شما به این جهان شال های روشن و رنگارنگ شگفت زده تان کنیم ...

آغاز این صنعت دستی معروف از پایان قرن هجدهم،  زمانی که دهقان ایوان لابزین در روستای پاولووو، که قبلا در سایت Pavlovsky Posad واقع شده بود، تولید نساجی برای روسری بافته شده را تأسیس کرد شروع شد.

به زودی، روسری و شال این کارخانه به لطف کیفیت بالا به طور گسترده ای شناخته شده و با بردن جوایز در نمایشگاه های بین المللی معروف شد. بر خلاف محصولات اروپایی،تکنیک تولید چنین شال ها بسیار دشوار بود، آنها یک رویه نبودند،این شال ها از هر دو طرف قابل استفاده بودند.
از آغاز دهه ۵۰ قرن نوزدهم، با ابتکار نوه بزرگ لابزین و همسایه او، واسیلی گریازنف، کارخانه به تولید روسری چاپی پشمی، تاسیس شد. این روسری ها روشن و رنگارنگ بودند که مشهور به Pavlovsky Posad شدند.در ابتدا تنها سه رنگ، سیاه، زرشکی و کتان بی رنگی به عنوان زمینه شال استفاده شد. آنها همچنین رنگ گل ها را با فراوانی رنگ های روشن ایجاد می کردند. بعدها، زمینه را متنوع تر کردند (آبی، صورتی، سبز، قهوه ای ...).

در اواخر قرن نوزدهم، سبک Pavlovo Posad با پراکندگی گل روشن آن در نهایت شکل گرفت. پرطرفدارترین گل این شال ها یک گل رز بود که نماد زیبایی و عشق است، اما گل رز نه به تنهایی، بلکه در ترکیب با دیگر رنگ های بسیار متفاوت دیده می شود. استفاده از فن آوری های مدرن اجازه داد تنوع هر چه بیشتر در رنگ و طرح ایجاد شود.

 

 

طرح شال ترکمنی

 

یکی دیگر از پرطرفدارترین گلها دالیا است، تصاویری که روی روسری می تواند با رنگ های مختلف باشد.

 

 

طرح شال ترکمنی

 

 

طرح شال ترکمنی

 

علاوه بر گل های باغچه ای که برای ایجاد الگوهای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، گل های گیاهی کم نظیر مانند بابونه،گل صدف، گل شیپوری و ... را می توان بر روی روسری دید.

 

 

 

طرح شال ترکمنی

 

 

طرح شال ترکمنی

 

یک روسری، یک تکه پارچه با یک الگوی بسیار ساده به نظر می رسد. اما برای ایجاد آن، تکنولوژی های بسیار پیچیده ای استفاده می شود. پیش از این، طراحی بر روی پارچه به صورت دستی منتقل میشد. برای این منظور از فرم های چوبی مخصوص حک شده استفاده می کردند

از آغاز دهه ۷۰ قرن بیستم، استفاده از الگوهای مش و نایلون در الگوهای رسم شده، تکنولوژی را بسیار ساده کرده و تولید روسری چاپ شده را تسریع کرده است.در تصاویر زیر هر روسری را هنرمند خاصی طراحی کرده است.

 

طرح شال ترکمنی

 

شال "شاهزاده ناصیه". هنرمند والری فدایوا

 

طرح شال ترکمنی

 

روسری "Nostalgia". هنرمند زینوویف کلارا

 

طرح شال ترکمنی

 

زیباترین گزینه روسری در رنگ فیروزه ای روشن است

تاریخچه شال های افسانه ای Pavlovo Posad

 

تاریخچه شال های افسانه ای Pavlovo Posad

 

تاریخچه شال های افسانه ای Pavlovo Posad

سیارک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار