نسخه آفریقایی «بازی تاج و تخت» نوشته می‌شود
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۲۸۲
تاریخ انتشار: 2015 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
«مارلون جیمز» که جایزه «من بوکر» سال 2015 را به خانه برد، در جدیدترین مصاحبه‌اش از به رقابت طلبیدن نویسندگان سرشناسی چون «تالکین» و «جورج مارتین» خبر داده است.

 «مارلون جیمز» برنده جایزه «من بوکر» سال جاری میلادی در گفت‌وگویی که با مجله «مرد جهان» داشته، عنوان کرد که کتاب بعدی‌اش نسخه آفریقایی مجموعه رمان‌های «بازی تاج و تخت» خواهد بود.

او درباره اثر جدیدش که «پلنگ سیاه، گرگ سرخ» نام گرفته، گفت که قصد دارد این مجموعه را در رقابت با کارهای «جورج آر.آر مارتین» و «جی.آر.آر تالکین» روانه بازار کند.

جیمز رمان جدیدش را «بازی تاج و تخت آفریقایی» توصیف کرد. «بازی تاج و تخت» نام اقتباس تلویزیونی پرطرفداری است که براساس مجموعه رمان تخیلی «ترانه یخ و آتش» اثر «مارتین» ساخته شده است.

این نویسنده جامائیکایی چندی پیش با کتاب «تاریخچه مختصر هفت قتل» جایزه «من بوکر» را به خود اختصاص داد و در این رمان به مسائلی چون سیاست‌های پسااستعماری جامائیکا، جنایت‌های برنامه‌ریزی شده در این کشور، ترور «باب مارلی» در سال 1976 و فساد در بدنه دولت پرداخته است.

با این وصف، این که قدم بعدی نویسنده کتابی با پیش‌زمینه تاریخی اجتماعی اثری کاملا تخیلی باشد، کمی دور از ذهن می‌نماید اما «جیمز» در مصاحبه اخیر خود در این باره گفت: این که در «ارباب حلقه‌ها» (معروف‌ترین مجموعه رمان تالکین) هیچ هابیت سیاهپوستی نبود خیلی ذهن مرا درگیر کرده است.

به گزارش «هافینگتون پست»، نبود تنوع در کارهای فانتزی همیشه برای بسیاری از خوانندگان دردناک بوده. بسیاری از مجموعه های تخیلی مثل «ارباب حلقه ها» و «ترانه یخ و آتش» در دنیایی شبیه به اروپای قرون وسطی اتفاق می‌افتد. با این حال هنوز تصور زندگی یک هابیت یا اٍلف سیاه در «میان زمین» و «وستروس» (سرزمین‌های تخیلی داستان‌های تالکین و مارتین) به نسبت وجود موجودات تخیلی چون اورک و اژدها، قابل هضم نشده است.

«جیمز» در ادامه افزود: ادبیات فولکلور آفریقایی بسیار غنی است و به خوبی تا به امروز باقی مانده است. ما جادوگر داریم، دیو و شیاطین داریم و پادشاهان دیوانه. ما داستان‌هایی از به تخت نشستن داریم که «تالار گرگ» را شرم‌زده می‌کند.

جیمز 44 ساله به جلد اول سه‌گانه تاریخی عاشقانه «هیلاری منتل» نویسنده انگلیسی اشاره کرد که موفق شده با دو اثر اول این مجموعه دو جایزه بوکر و جایزه کتاب اول کاستا را از آن خود کند.

ایسنا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv