جنجال عجیب پس از دو اظهار نظر متفاوت درباره فلسطین
کد خبر: ۲۱۱۶۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 15    -    ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
یکی از کاربران بر این باور بود که وسیم یوسف یک واعظ مسلمان نیست بلکه یک حاخام یهودی و شغل وی "افیخای ادرعی" می‌باشد. یکی با طعنه در پاسخ به او نوشت: اگر وسیم‌یوسف همین‌طور پیش برود ممکن است از غزوات رسول خدا علیه یهود عذرخواهی کند.

جنجال عجیب پس از دو اظهار نظر متفاوت  درباره فلسطین

جنجال عجیب پس از دو اظهار نظر متفاوت  درباره فلسطیناختصاصی تابناک با تو؛ مقایسه دو نظر متفاوت از سوی مایا خلیفه (پورن استار سابق) و وسیم‌یوسف واعظ مذهبی مقیم امارات درباره آنچه در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد به ویژه بمباران وحشیانه اسرائیل علیه نوار غزه، باعث شده تا کاربران فضای مجازی و رسانه‌های عربی به بررسی این موضوع از منظر "شرافت" در فرهنگ عربی بپردازند.

نوار غزه چند روز متوالی زیر آتش حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل بود، این وحشیگری منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از فلسطینیان و ویرانی زمین‌های مسکونی و ادارات دولتی شد. وسیم یوسف واعظ مشهور در یک موضع‌گیری عجیب انگشت اتهام را به سوی حماس گرفت و نوشت:

حماس به سوی خانه‌ها و منازل مردم موشک پرتاب می‌کند، وقتی پاسخ دریافت می‌کند گریه سر می‌دهد و فریاد ای عرب ای مسلمانان کجایید سر می‌دهد... غزه را گورستان بی‌گناهان و کودکان کرده‌اید، مصر و سینا را آزرده‌اید، پرچم اغلب کشورهای عربی را به آتش کشیده‌اید، به هیچ کس احترام نگذاشتید؛ نه به کودک و نه به پیر در غزه رحم نکردید.

او در پایان توییت خود نوشت: اخوان‌المسلمین بیماری همه‌گیر است.

جنجال عجیب پس از دو اظهار نظر متفاوت  درباره فلسطین

کودک فلسطینی در حال پاک کردن خون از روی زمین، نوار غزه

از سوی دیگر مایا خلیفه بازیگر سابق فیلم‌های غیراخلاقی، تلاش زیادی برای رساندن صدای فلسطینیان در فضای مجازی به کار برد؛ او میلیون‌ها فالوئر در فضای مجازی دارد: در توییتر ۳.۶ میلیون نفر، در اینستاگرام ۲۳.۷ میلیون و بیش از ۴ میلیون فالوئر در فیسبوک.

مایا خلیفه از فرصت لایو اینستاگرام برای صحبت کردن درباره حقیقت تجاوزات صهیونیستی‌ها علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و پروپاگاندای صهیونیست‌ها استفاده کرد؛ پروپاگاندایی که سعی می‌کند جای جنایتکار و قربانی را عوض کند و روی جنایات صهیونیست‌ها سرپوش بگذارد. او غربی‌ها را مورد خطاب قرار داد. انتخاب موضوعاتش هوشمندانه بود. او به ماجرای هدف قرار دادن نیروهای هلال احمر فلسطینی و ارائه‌دهندگانخدمات بهداشتی برای قربانیان غزه اشاره کرد. او هم‌چنین حمایت از شهرک‌نشینان صهیونیستی را مورد نقد قرار داد در حالیکه مردم غزه در مواجهه با حملات هوایی مستمر اسرائیل کاملا بی دفاع و تنها هستند.

او سعی کرد ساده و منطقی به کاربرانی که فلسطینی‌ها را عامل شر می‌دانستند پاسخ دهد.

جنجال عجیب پس از دو اظهار نظر متفاوت  درباره فلسطین

واکنش‌های تند کاربران به وسیم‌یوسف

همانطور که موضع گیری این دو چهره قوی و بدون مماشات بود، واکنش کاربران هم به آن دو قوی و واضح بود. کاربران وسیم یوسف را آلت دست دولت امارات برای حمله و تحریک علیه فلسطینی‌ها توصیف و او را به حمایت تلویحی از اسرائیلی‌ها متهم کردند.

یکی از کاربران بر این باور بود که وسیم یوسف یک واعظ مسلمان نیست بلکه یک حاخام یهودی و شغل وی "افیخای ادرعی" می‌باشد. یکی با طعنه در پاسخ به او نوشت: اگر وسیم‌یوسف همین‌طور پیش برود ممکن است از غزوات رسول خدا علیه یهود عذرخواهی کند.

در همین راستا بسیاری از مردم، مواضع یوسف و خلیفه را در قضیه فلسطین معیاری برای ارزیابی شرف و افشای ماهیت واقعی و پوشالی شخصیت‌های صاحب‌نام برشمردند، کاربران مفهوم شرف را نه یک مفهوم مردانه متعلق به جنسیت بلکه معیار اخلاقی مرتبط با قضایای انسانی و یاری مظلوم برشمردند.

جنجال عجیب پس از دو اظهار نظر متفاوت  درباره فلسطین

ورزشکار الجزایری به نام حفیظ‌دراجی با بازتوییت دیدگاه یوسف نوشت: وقتی همبستگی با مظلوم کاسب‌کاری می‌شود و سکوت درباره ظلم و توجیه تجاوز از نظر کوته‌فکران قهرمانی به حساب می‌آید، پس باید به وسیم‌یوسف بابت این تجارت پرسود و قهرمانی پوشالی تبریک گفت. او افزود: مکه قبله من، اقصی مسجد من، قدس پایتخت من، فلسطین کشور و مسئله من است و شما بی‌عار، بی عزت، بی‌کرامت و بی‌شرف هستید.

یکی از کاربران برای مایا خلیفه نوشت: امروز ما برای تو احترام قائلیم، اگر به مخمصه بیفتی حمایتت می‌کنیم.

گفتنی است، مایا خلیفه پیش از این با حمایت از سرزمین مادری خود لبنان در بحران انفجار بندرگاه بیروت، تحسین بسیاری را برانگیخت در حالیکه وسیم‌یوسف به دلیل همسویی با دولت امارات در جهت طبیعی سازی روابط با اسراییل به عنوان شخصیتی خود فروخته شناخته می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
3
13
جالبه. هم عکس و هم صحبتهای مایا خلیفه را منتشر میکنید. جلالخالق.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
حرف حق از هر کسی را باید انتشار داد شا مخالفتی دارد جل الخالق
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
5
20
خانم خلیفه بازیگر بسیار توانمندی هستند
پاسخ ها
محمد ثانیا
| |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
توانش دقیقا در چیه؟ اصلا میدونی پورن استار به کی میگن؟؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
4
8
این نظر یادآور نظرات بعضی از هم وطنانمان در جنگ قره باغ هست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار