خوردن سوسک در اروپا مجوز گرفت
کد خبر: ۲۱۰۹۲۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 07    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد، ۲۷ کشور عضو با این پیشنهاد موافقت کردند که به موجب آن استفاده از سوسک‌های آرد خشک به عنوان یک گونه غذایی جدید در رستوران‌ها ارائه می‌شوند و از این سوسک‌ها می‌توان به عنوان یک حشره کامل خشک شده به صورت میان وعده یا به عنوان جزئی از یک نوع محصول غذایی... استفاده کرد.

خوردن سوسک در اروپا مجوز گرفت

خوردن سوسک در اروپا مجوز گرفتاختصاصی تابناک با تو؛ اتحادیه اروپا برای اولین بار اجازه داده است نوعی حشره معروف به سوسک آرد (پالوروس) برای مصرف غذایی به بازار عرضه شود و خوردن آنها به صورت خشک یا پودر در اروپا مجاز اعلام شد، گفته می‌شود این تصمیم در جهت انتقال به رژیم غذایی پایدار، پس از ماهها توسط اداره ایمنی غذایی اروپا اتخاذ شده است.

آنها به این نتیجه رسیدند که این حشرات می‌توانند بدون هیچ‌گونه خطری برای سلامتی انسان چه به صورت حشره كامل یا پودر مصرف شوند.

کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد، ۲۷ کشور عضو با این پیشنهاد موافقت کردند که به موجب آن استفاده از سوسک‌های آرد خشک به عنوان یک گونه غذایی جدید در رستوران‌ها ارائه می‌شوند و از این سوسک‌ها می‌توان به عنوان یک حشره کامل خشک شده به صورت میان وعده یا به عنوان جزئی از یک نوع محصول غذایی، به صورت پودر در محصولات غنی از پروتئین یا بیسکویت یا ماکارونی استفاده کرد.

کمیسیون اعلام کرد که حشرات می‌توانند منبع خوبی برای پروتئین‌ها بوده و می‌توانند یک منبع جایگزین پروتئین برای انتقال به سمت یک رژیم غذایی پایدارتر باشند.

چرا به زودی همه مردم دنیا حشره‌خوار خواهند شد؟!

به گزارش یورونیوز؛ الگوهای تغذیه در سراسر جهان در حال تغییر است و دلایل محیط زیستی می‌تواند بر عادات غذایی نسل‌های آینده موثر باشد. بحران گازهای گلخانه‌ای، کاهش منابع آبی و غذای برای تغذیه دام و طیور و کمبود اراضی لازم برای پرورش آنها عواملی هستند که ما را به مصرف حشرات در آینده سوق خواهند داد.

خوردن سوسک در اروپا مجوز گرفت

متوسط میزان گاز گلخانه‌ای تولیدی از دام و طیور حدود هزار برابر بیشتر از حشرات به ازای هر یک کیلوگرم حیوان زنده است. به همین ترتیب، میزان آب و غذای مصرفی و همینطور مقدار زمین مورد نیاز برای پرورش دام و طیور چندین برابر میزان مورد نیاز برای تولید حشرات خواهد بود.

از لحاظ صنعتی نیز تولید و پرورش حشرات خوراکی بسیار آسان‌تر از تولید انوام دام و طیور است. تعداد کارگران مورد نیاز در پرورشگاه حشرات، انواع ماشین‌های صنعتی گران‌قیمت، بسته‌های بزرگ غذایی، شیوع بیماری‌های کشنده در مزارع پرورش حشرات بسیار کمتر از سایر حیوانات خواهد بود.

مطالعات بازرگانی نشان می‌دهد، عرضه و تقاضا برای مصرف حشرات ظرف پنج ساله آینده حدود سه برابر خواهد شد و این تجارت رشدی ۱.۲ میلیاردی خواهد داشت.

با وجود آنکه حدود دو میلیارد نفر از جمعیت جهان از حشرات تغذیه می‌کنند، اما اتحادیه اروپا ورود حشرات خوراکی برای مصرف انسانی به کشورهای عضو آن اتحادیه را ممنوع کرده است.

در سال ۲۰۱۷ سوئیس تغییراتی در قوانین ایمنی غذایی داد و به این ترتیب اولین کشور اروپایی بود که اجازه فروش حشرات خوراکی برای مصرف انسانی را صادر کرد.

کمبود منابع طبیعی و مشکلات محیط زیستی به زودی انسان‌ها را به مصرف حشرات خوراکی سوق خواهد داد. به نظر می‌رسد در آینده نزدیک در سبد خریدهای روزانه‌ بسیاری از ما بسته‌هایی حاوی انواع حشرات برای پخت غذاهای متفاوت وجود خواهد داشت.

خوردن سوسک در اروپا مجوز گرفت

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
9
29
این اروپاییها هم یه پا چینی شدند!!! خاک تو سرشون سوسک که میبینم سکته ناقص میکنم فکرشم نمیتونم بکنم واقعا بشر داره سمت این حشرات چندش میره
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
عزیز جون علت اینکه انسان از حشراتی مثل سوسک نفرت داره اینه که اغلب اونها رو در مکانهای الوده دیده و خود به خود ذهن انسان سوسک را با انتقال بیماری پیوند میزنه والا در زمانهای قدیم که منابع غذایی کم بود حشرات مثلا ملخ توسط افراد مصرف میشد الان هم اگر سوسک آردی در محیط بهداشتی پرورش داده شود مصرف آن مخصوصا در نان با توجه به مقدار بالای پروتئین آن جا خواهد افتاد
ناشناس
| |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
این سوسک است نه سوسری که در حمام و توالت دیده می شود!
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
4
21
زهرمار بخورن حالا یه مریضی هم‌از اینا می گیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
4
12
استقبال نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
10
11
اینها عقل دارند؟بعد میگن انسان دیگه احتیاج به دین نداره.کرونا بدبختمون کردبعدش بیماری بعدی نسل بشر رو برمیداره!!لطفا حلال خور بشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
6
0
اولا خوردن حشرات خاصه ملخ کشور های عربی و جنوب ایران رایجه دوما با این گرانی های دایمی ظاهرا چاره ای جز خوردن حشرع باقی نمی مونه و جایی برای خوردن برنج و گوشت نیست .
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
2
5
چین کم بود، حالا اینا هم قبله شون شده چین بی خدا، بالاترین درصد خداناباوری رو همین اروپای ملحد داره.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
1
3
اروپایی ها با این حساب نباید به چینی ها خرده بگیرند چون اینکا آنها مقدمه ای بر سگ و عقرب و خفاش خوری است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار