بیرون کشیدن ۲۰۰ توپ مغناطیسی از شکم کودک روس + عکس
کد خبر: ۲۰۹۵۱۳
تاریخ انتشار: 2021 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
 یک تیم پزشکی در بیمارستانی در روسیه بیش از ۲۰۰ توپ مغناطیسی از معده ی یک پسربچه ی ۲ ساله بیرون کشیدند. این عمل بدون نیاز به جراحی باز و ایجاد شکاف انجام شد.
 یک تیم پزشکی در بیمارستانی در روسیه بیش از ۲۰۰ توپ مغناطیسی از معده ی یک پسربچه ی ۲ ساله بیرون کشیدند. این عمل بدون نیاز به جراحی باز و ایجاد شکاف انجام شد.
 
والدین این پسربچه پس از آنکه از مدفوع پسرشان متوجه وجود جسمی خارجی شدند به سراغ پزشک رفتند. مدفوع این پسربچه به رنگ سیاه بود که از خونریزی دستگاه گوارش او حکایت داشت.
 
تصاویر سونوگرافی و ایکس-ری توپ های درون معده ی پسربچه را آشکار کرد که بخشی از یک بازی بودند.
 
بیرون کشیدن ۲۰۰ توپ مغناطیسی از شکم کودک روس + عکس
 
پزشکان روس به این نتیجه رسیدند که جراحی آندوسکوپیک روش کم خطرتری برای بیرون کشیدن توپ ها از معده ی این کودک است.
 
به گفته ی پزشکان، توپ ها به دلیل خاصیت آهنربایی شان به یکدیگر چسبیده بودند، به همین دلیل مجموع آن ها بزرگ تر از آن بود که بتوان یکباره خارجش کرد. آن ها بعد از فرو بردن آندوسکوپ در معده ی کودک، هر بار حداکثر ۴ عدد از توپ ها را با دقت بیرون می کشیدند.
 
پزشکان نگران بودند که توپ ها وارد مری یا روده های پسربچه شوند، اتفاقی که در صورت رخ دادن شرایط خطرناکی را رقم می زد چون ممکن بود توپ ها به یکدیگر بچسبند، امری که خطر وارد شدن آسیب به بافت و سوراخ شدن آن را داشت.
 
به گفته ی پزشکان، این اتفاق می تواند باعث بروز مشکلی به نام پریتونیت یا همان التهاب شدید دیواره ی شکم شود. در نهایت پس از ۲ ساعت عمل جراحی، همه ی ۲۰۹ توپ مغناطیسی از معده ی پسربچه ی روس بیرون کشیده شد.
 
این چندمین بار در سال جاری میلادی است که چنین اتفاقی در روسیه رخ می دهد. در ماه ژانویه بود که تیمی از پزشکان در منطقه ی تومسک روسیه بیش از ۳۰ توپ مغناطیسی را از معده ی یک پسربچه ی ۳ ساله بیرون کشیدند.
 
در ماه فوریه، جراحان استان ورونژ روسیه ۱۲ توپ مغناطیسی از معده ی یک دختربچه ی ۹ ساله بیرون آوردند که هنگام ساخت ویدئویی برای شبکه اجتماعی تیک تاک آن ها را بلعیده بود. بعد از عمل جراحی، ۳ هفته طول کشید تا این دختربچه سلامتی خود را بازیابد و پارگی هایی در روده ی او رخ داده بود.
 
در موردی دیگر در ماه فوریه، پزشکان شهر کولومنای روسیه، جان پسربچه ی ۱۱ ساله ای را نجات دادند که به دلیل شکم درد و استفراغ در بیمارستان بستری شده بود. تیم پزشکان در روده های او ۴ آهنربا پیدا کردند که با انجام عمل جراحی آن ها را بیرون آوردند.
 
پزشکان می گویند اگر کودکی یک توپ مغناطیسی را ببلعد چندان خطرناک نیست اما اگر تعداد توپ ها دو یا بیشتر باشد، آن ها به یکدیگر می چسبند و این اتفاق باعث وارد شدن صدمه به دیواره ی روده ها، انسداد روده و پریتونیت می شود.
 بهداشت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار