فایزر و مدرنا می‌گویند احتمالا افراد باید دوز سوم واکسن را هم بزنند
کد خبر: ۲۰۹۵۱۲
تاریخ انتشار: 2021 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
شرکت‌های داروسازی فایزر و مدرنا می‌گویند افرادی که هر دو دوز واکسن‌های کرونای این شرکت‌ها را زده‌اند، احتمالا به دوز سوم یادآور واکسن هم نیاز خواهند داشت.
مدیرعامل شرکت فایزر گفت افرادی که دو دوز واکسن کرونای این شرکت را دریافت کرده‌اند، احتمالا در طول ۱۲ ماه بعدی بعدی به یک دوز سوم یادآور نیاز خواهند داشت و پس از آن نیز ممکن است لازم باشد سالانه دوباره واکسن دریافت کنند.
 
بورلا گفتک «واکسن‌هایی مانند واکسن فلج اطفال وجود دارند که یک دوز آنها برای ایمن‌شدن بچه‌ها کافی است. واکسن‌های دیگری مانند واکسن پنوموکوک (برای پیشگیری از ذات‌الریه باکتریایی) وجود دارند که یک دوز آنها برای بزرگسالان کافی است، در مقابل واکسن‌هایی مانند واکسن آنفلوانزا وجود دارند که هر سال باید تزریق شوند. به نظر می‌رسد کووید-۱۹ بیشتر شبیه به ویروس آنفلوانزا باشد تا ویروس فلج اطفال.»
 
مقامات شرکت مدرنا نیز می‌گویند آماده حرکت به سوی عرضه واکسن یادآور به افرادی هستند که دو دوز واکسن کرونای این شرکت را دریافت کرده‌اند.
 
این مقامات می‌گویند در کشورهایی که به پوشش بالای واکسیناسیون دست یافته‌اند، احتمالا تمرکزشان را به سوی تزریق دوزهای یادآور واکسن در سال ۲۰۲۲ و حتی در پایان سال ۲۰۲۱ تغییر خواهند داد.
 
به گفته شرکت مدرنا ممکن است تزریق دوزهای یادآور واکسن کرونای این شرکت در همین تابستان در آمریکا آغاز شود تا اطمینان حاصل شود که در پاییز و زمستان شیوع کرونا مانند سال پیش رخ نخواهد داد.
 
فایزر  اعلام کرده است که واکسن کرونایش شش ماه پس از تزریق دوز دوم  ۹۳.۱ درصد در پیشگیری از کووید-۱۹ موثر است و شرکت مدرنا هم گفته است بررسی‌ها اثربخشی ۹۰ درصدی واکسنش را شش ماه پس از تزریق دوز دوم نشان داده‌اند.
 
 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار