عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟
کد خبر: ۲۰۸۹۵۷
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 17    -    ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
برخی از زوجین به اشتباه فکر می‌کنند حال که مورد خیانت قرار گرفته‌اند آن‌ها نیز مجاز به مقابله به مثل هستند. برخی تصور می‌کنند باید طعم تلخ دارویی را که به آن‌ها خورانده شده، به همسرشان بخورانند تا متوجه اشتباه خود و آنچه که بر سر همسرشان آمده بشوند. غافل از اینکه این کار قبل از هر کسی خودشان را از پا درمی آورد.

عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟

عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟«تابناک با تو» - در زندگی زناشویی امروز؛ به مسائلی بر می‌خوریم که در قدیم حتی فکر کردن به آن وحشتناک بود. معضلات و مشکلاتی در زندگی زوجین پیش می‌آید که از تصور خارج است. عاشق دوست شوهرم شدم! چه کار کنم؟ خود را بجای مشاور قرار داده و به این سوال پاسخ دهید.

عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟

سوال - سلام من شعله هستم چند وقتیه که دچار یک احساس عجیب شدم! من عاشق همسرم نیستم، ولی صادقانه دوستش دارم و به او احترام میزارم و فکر میکردم این از عشق هم برتره. مرد مجرد دیگه‌ای تونسته بعد از ۷ سال ازدواج فکر منو مشغول کنه!

خودمم باورم نمیشه دارم اینو میگم، ولی حقیقت داره. من یه دختر سه ساله دارم. اول فکر میکردم حس مثبت من نسبت به ایشون به خاطر اینه که من برادر ندارم! اما نباید خودمو گول بزنم قضیه عمیق‌تر از این حرفاست.

این آقا صدای خاصی دارن و از عطر خوبی استفاده میکنن. در حالی که همسرم حتی نسبت به بهداشت شخصیش کاهله چه برسه به مسواک و عطر و …!

به هر حال به خودم حق نمیدم اصلا از حس خودم در عجبم!

ارتباطم با اون آقا در حد پیامک و مشغول شدن ذهنه، اما می‌ترسم بیشتر بشه. ایشون از دوستان و همکار همسر هستن. من در پیشگاه خدا احساس گناه نمی‌کنم، چون خدا از دلم خبر داره، اما برای رابطه ام با همسرم به شدت نگرانم.

سوال - سلام. خانمی ۲۹ ساله هستم و دارای دو فرزند. زندگی بسیار خوبی دارم عاشق زندگیم هستم هرگز به هیچ مرد غریبه‌ای نگاه مستقیم نداشتم و اولین بار عاشق همسرم شدم ۱۱ساله ازدواج کردیم و هردو پایبند به اصول زندگی بودیم.

مشکل اصلی اینه من چندوقته از دوست همسرم بسیار خوشم اومده اونقدر که هرشب بهش فکر میکنم هرشب عکسش رو از گوشی همسرم نگاه میکنم گاهی باهم رفت و آمد داریم خیلی آقا و نجیب بود از یه طرف ذره‌ای از عشقم نسبت به همسرم کم نشده.

عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟

عاشق این آقا شدم گاهیم متوجه نگاه عجیبش میشم بنظرتون چیکار کنم؟ از طرفی خانمش اصلا محلش نمیذاره اصلا بهش محبت نمیکنه دلم میخواد مدام ببینمش مدام رفت و آمد کنیم، اما من همسرمم دوست دارم. تو رو خدا راهنماییم کنید.

جواب مشاور

سلام. عزیزدلم هدف شما از این ارتباط چیه؟ اینکه همسر ایشون بی احساس هستند نقشی در زندگی شما نداره و هیچ ربطی هم به شما نداره.

شما فقط قالبی از زندگی اون‌ها رو میبینید، اما واقعیت شاید آنچیزی نباشه که میبینید، زندگی شما همسر و خانواده‌ی شماست نه اون کسی که در رویای شماست پس ایشون رو از تصورات خودتون پاک کنید آنچه که هست همسرتونه که هیچ مشکلی باهاش ندارید.

همسری که صادقانه شما رو دوست داره و صادقانه به شما محبت میکنه و برای بقا و ماندگاری زندگی نهایت تلاش خودش رو میکنه.

گاهی وقت‌ها بی دغدغه بودن شما دغدغه‌ی اضافه ایجاد میکنه، یه مقدار احساسات خودتون رو اولویت بندی کنید و اون‌ها رو مهار کنید دلیل نمیشه از هرچیزی خوشتون اومد شبانه روز بهش فکر کنید!

مسلم بدونید این فقط یه احساسه قرار نیست به هر احساسی رنگ و لعاب بدید بحث کنترل انسان است بحث این هستش که فرد باید یادبگیره در زندگی خودش بین احساساتی که دارد تبعیض قائل بشه خوب و بد اون رو متوجه بشه آنچه که مضر هست بذاره کنار آنچه که به نفع خودش و خانواده اش و رشد زندگیش هست رو قبول بکنه.

بهرحال ایشون بخشی از وقت و فکر و ذهن شما رو گرفته و این خیانت است خیانت به همسری که شما رو دوست داره، این رو درنظر داشته باشید که ادامه دادن این رابطه به نفع شما نیست.

اگر میخواید در زندگیتون دچار تنش و اختلاف نشید این رابطه رو قطع کنید و باید هم قطع کنید، چون این رابطه برای زندگی شما خطرناکه پس برای زندگی خودتون حریم قائل بشید که کسی جرئت گذشتن از خط قرمز‌های شما رو نداشته باشه، با همسرت بیشتر حرف بزن وقت بگذرون و اگر مشکلی دارید حلش کنید و این احساسات پوچ رو حتما کنار بذارید. موفق باشید…

عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟

آسیبی به بزرگی کشتن یک زندگی

همان زندگی مشترکی که روزگاری نه چندان دور باامید به وفاداری و با آرزوی داشتن روز‌هایی شاد آغاز شد. اگر پای صحبت‌ها و خاطرات مشاوران خانواده بنشینیم، اگر سری به دادگاه‌های خانواده بزنیم و اگر کمی بیشتر زیر پوست شهر برویم ردپای این بی‌وفایی‌ها را خواهیم دید؛ و اگر بخواهیم صادق باشیم حتما می‌پذیریم که این ردپا‌ها روز به روز بیشتر می‌شود. ردپا‌های جامانده روی بسیاری از زندگی‌ها که اثر زشت به جامانده از آن به راحتی پاک نخواهد شد.

واقعیت این است که خیلی از زوج‌ها تعهد در زندگی مشترک را در کارکردن، انجام وظایف معمول و به دست کردن حلقه ازدواج خلاصه می‌کنند، اما «بار بارا دی آنجلیس» می‌گوید: تعهد واقعی یک حلقه ازدواج. عقدنامه، سند ازدواج یا سال‌هایی نیست که با یکدیگر زندگی کرده‌اید. بلکه رفتار شماست در یک یک روز‌های زندگی با فردی که دوستش دارید.

یکی از ویژگی‌های ازدواج، تعهد و پایبندی هریک از همسران به یکدیگر و حقوق متقابل است به گونه‌ای که این تعهد شالوده زندگی مشترک است؛ در غیر این صورت اعتماد متقابل بین همسران یا اعضای خانواده کمتر و کمتر خواهد شد.

با گذشت زمان زندگی برخی از این افراد به جدایی کشیده می‌شود، اما برخی دیگر از آن‌ها به زندگی مشترکشان با آهنگی یکنواخت و ملال آور ادامه می‌دهند و به ارتباطات نامشروع روی می‌آورند.

به عقیده روان‌شناسان، مهم‌ترین انگیزه زن و مرد متاهلی که به سوی روابط نامشروع کشیده می‌شوند، تجربه مجدد صمیمیت است. چیزی که دیگر آن را در زندگی مشترکشان نمی‌یابند.

اگرچه هیچ‌کدام از دلایل پی آمده، خیانت و بی‌وفایی را توجیه نمی‌کند و راه‌حل اساسی برای این مشکلات مشاوره، گفتگو و صبر است برخی از عوامل اثرگذار بر این موضوع بدین قرار است

عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟

عدم رضایت از ازدواج و برآورده نشدن نیاز‌های عاطفی و زناشویی

یکی از عوامل اصلی خیانت، نارضایتی از روابط زن و شوهر است؛ زمانی که بین همسران روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد فرد به همسر خود خیانت کند.

اختلالات زناشویی که به مرور زمان برای برخی به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود فرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود.

همسرانی که به هر دلیلی از محبت و توجه شریک زندگی خود محروم باشند، معمولا وقتی مورد وسوسه و اغوای شخص دیگری قرار می‌گیرند ممکن است دچار انحراف شوند.

انگیزه‌ای برای پایان دادن ازدواجی که دیگر رضایت بخش نیست

رفتار‌های زشت، نق زدن‌های دائمی، نزاع‌ها و مجادله‌های فراوان دستورالعمل مناسبی برای ایجاد سردرد و در تصور برخی همسران (البته به نادرست)، خیانت بهترین راه فرار از جهنم خانه است. راهی که البته آن‌ها را از چاله درمی آورد و به چاه می‌اندازد.

انتقام از همسر

برخی از زوجین به اشتباه فکر می‌کنند حال که مورد خیانت قرار گرفته‌اند آن‌ها نیز مجاز به مقابله به مثل هستند. برخی تصور می‌کنند باید طعم تلخ دارویی را که به آن‌ها خورانده شده، به همسرشان بخورانند تا متوجه اشتباه خود و آنچه که بر سر همسرشان آمده بشوند. غافل از اینکه این کار قبل از هر کسی خودشان را از پا درمی آورد.

عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟

برگرداندن حس فردیت و استقلال

یک نظریه بر این عقیده است که انگیزه چنین عملی تمایل افراد به برگرداندن حس فردیت و استقلالی است که در چارچوب ازدواج تضعیف شده است.

فرد ممکن است از نظر عاطفی به حدی از بلوغ هیجانی نرسیده باشد که بتواند در مقابل ناراحتی یا نارضایتی همسر، تمامیت خود را حفظ کند، به همین دلیل با جست‌و‌جوی یک رابطه جدید در واقع در جست‌و‌جو و بازسازی خود جدید است.

اطمینان خاطر از جذابیت برای جنس دیگر

برخی از افراد در پی نیاز به اطمینان خاطر از اینکه هنوز برای جنس دیگر جذاب و خواستنی هستند، به رابطه خارج از ازدواج رو می‌آورند.

به واقع، در روابط طولانی این سوال برای برخی پیش می‌آید آیا هنوز در بازار خریداری دارند یا خیر؛ که یافتن پاسخ این پرسش ممکن است آنان را به سوی اهداف غیرمشروع سوق دهد.

کسب هیجان و تنوع

بعضی مواقع هم رابطه خارج از ازدواج، فقط به منظور کسب هیجان و تنوع اتفاق می‌افتد یعنی هیچ شکایت یا نارضایتی خاصی در ازدواج وجود ندارد فقط برخی افراد به دنبال هیجان رابطه خارج از ادواج هستند.

منبع: عصر ایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Turkey
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
10
28
بهترین کار طلاق است
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
همیشه بدترین کار هست.بجزموارد خیلی خاص، عوارض بعدی طلاق خیلی بزرگتر از مشکلات فعلی هست.
ناشناس
| |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
دقیقا. منتها باید طلاق رو همون اوایل زندگی که میبینی نکات ظریف ناسازگاری وجود داره انجام بدی. راه دیگه هم کاریه که بقیه ملتها انجام میدن، ازدواج بعد از چهل یا پنجاه سالگی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
4
13
احسنت ! نه اینکه طلاق کم داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
2
10
من که نظری ندارم و کلا نمی دونم چی بگم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
1
5
اول خاتمها خیانت میکنند یا اول آقایان؟ که انتقام از همسر یکی از گزینه ها است.
ناشناس
|
Ghana
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
2
26
مراقب شیطان باشید
او می خواهد زندگی های خوب رو خراب کنه تعارف نداره مواظب باشید
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
11
33
نظر من اینه که چنین مطالبی رو اصلا درج نکنید، قبح قضیه ریخته میشه
با این خبرها یه سری ها فکر میکنند این مسئله عادی هست، و پس اگر اوناهم چنین موردی دارند، آدمای عادی هستند
درست مثل اینکه توی تلوزیون دیگه خیانت رو خیلی عادی جلوه میدند
این مسائل غیر عادیه، حتی اگر خیلی از مردم دچارش بشن
پاسخ ها
صدرا مرادی
| |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
بازنشر افکار مریض گونه در جامعه ای که اکثریت آنها مقید و متعهد به حریم مقدس خانواده می باشند کاری اشتباه و بعبارتی ریختن قبح مسئله هست.و خوردن و خوابیدن ونفس کشیدن در کنارهمسری که صادقانه و گاهاًاز روی جهل پای یک فرد دیگر رو به خانواده باز کرده و فکر کردن مداوم به اون فرد یک فکر شیطانی است که باعث ویرانی کانون گرم خانواده می شود.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
5
8
به نظرم هر چند کار این خانم از نظر شرعی خوب نیست ولی باید شوهر ایشان بیشتر به ایشان و اطراف خود توجه میکرد تا این اتفاق نمیافتاد.نمیشه به خاطر کم توجهی برخی همه گناها رو گردن کسی دیگه انداخت.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
11
13
من معتقدم ما زیادی طلاق رو بزرگ و تابو کرده ایم و می خواهیم هر جور شده دو نفری که هیچ ربطی به هم ندارن به زور کنار هم نگه داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
1
18
دوستان یه چیزی بگم شاید اکثرا منفی سریع منفی بدین و یا حرفایی... بزنید اما بنده به این نتیجه رسیدم که تو این دوره زمونه برا حفظ بنیان خانواده تا میتوانید از رفت و آمد خانوادگی با همکار و یا دوست جددا خودداری کنید.فیلم های خیانت ماهواره ای ذهن مردها و زن ها رو خراب کرده.الان خیلی ها شدن تنوع طلب مخصوصا مردها البته نه همه و بشر اسیر هوا هوس شده.روابط بده بستانی هم مد شده.حرف من را جدی بگیرید و تا می توانید از میهمانی ها و رفت و آمد با اقوام و دوستان پرهیز کنید و تا میتوانید به زن هایتان محبت کنید و در کنار خانوادتان باشید.مورد مهم دیگر برخی از مردها ببو تشریف دارن و دوست مجرد یا متاهل خود را سر سفره خانوادشون می برن و این منشا فساد هست.من حوادث خیلی می خوانم و این اتفاقات خیلی افتاده.بهوش باشید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
احسنت احسنت احسنت. حرف دلم رو زدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
7
وقتی من نتونم با همسرم (که تعهد دارم و قاعدتا با شناخت و مشورت ازدواج کرده ام)رابطه عمیق وخوبی داشته باشم یعنی توانایی , اگاهی و دانش من کم هست قطعا با فرد دیگری هم پس از مدت کوتاهتری همینطور میشود....و دچار همین مشکل واحساس میشوم. پس باید اگاهی خودم را بالا ببرم و الا با هر کس دیگری همینطور یا بد تر خواهد شد.احساس انسان تابع عوامل مختلف جسمی روحی معنوی افتصادی سلامنسمحیط جامعه و...هست و اغلب اشباه میکنه احساس!!
مگر اینکه مشکل بسیار حاد و مهمی باشد که باید جدا شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
1
6
یه خورده به آقایون عشق ورزی آموزش بدهید .اغلب مردهای ایرانی بخاطر غرور از این عشق ورزی کوتاهی می کنند
درسته که به خاطر زن و زندگی و بچه ها به اب و آتش میزنند تا اسباب آسایش خانواده را فراهم کنه ولی خوب جنبه روانی و عاطفی هم خیلی مهم است
البته اگه خانمها هم درک کنند دیگه عاشق مرد دیگری نمیشوندو باید در قبال شوهر خودشان سیاست زنانه داشته باشند تا به اون چیزی که میخواهند برسند و همسرشون تمایلات عاطفیش را بروز بده و بخاطر غرورس مخفی نکنه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
4
6
همه ی اینها به خاطر اینه که ما فرهنگ خودمون کنار گذاشتیم..دستورات و قانون دین را عمل نمیکنیم...وعاقبت کار به طلاق میکشه و این وسط بچه ها آسیب میبینن..دین اسلام هر چه گفته به نفع خودمان هست..متاسفانه ما....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
جناب، من خودم مسلمانم و دوست دارم که دستورات اسلام راه نجات همه باشه ولی چرا اینطور نیست؟ هر کسی رو میبینی میگه اگر دستورات اسلام رعایت بشه اینطور و اونطور میشه. تمام بشریت مخلوق خداوند هستند. بشر از ابتدا که از بهشت رانده شد همین کارها رو میکرد. چاره اش استفاده از عقل و منطقه.
رضا
|
Netherlands
|
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
4
7
عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟

برو بمیر!
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
1
8
من یک مرد هستم. بعد از ۱۵ سال که از زندگی مشترکم می گذشت متوجه خیانت زنم به خودم شدم. ما ۲ دختر داریم و همسرم با اینکه من او را از محبت سیراب میکنم فقط و فقط به خاطر تنوع با یک کارگر ساختمانی دوست شد و به من خیانت کرد. چقدر ناراحت کننده. فقط به خاطر دخترهایم و وساطت پدر و مادر همسرم مجبور به ادامه زندگی هستم. این را هم بگویم که خیلی طول کشید تا توانستم آن رابطه کثیف بین آن دو را تمام کنم. از همه خواهش دارم هیچ وقت خیانت نکنید. هیچ وقت. زیرا شریک زندگی شما را نابود میکند و او هیچ وقت نمی تواند دوباره به شما اعتماد کند و همیشه مضطرب و شکاک است مانند کسی که یک سوزن را در رختخوابش گم کرده و دیگر نخواهد توانست به راحتی بخوابد. لطفا متعهد باشید و اگر نمی توانید درست زندگی کنید از هم جدا شوید و یکدیگر را نابود نکنید!
پاسخ ها
اسدی-یک بازنشسته
| |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
احسنت به اینهمه غیرت وعزت نفس !!!! لااقل یه عکس از اون کارگر ساختمانی هم در اتاق خواب می گذاشتید تا همسرتان احساس پوچی ودلتنگی نکند !!! مرد هم مردای قدیم !!!!
ناشناس
| |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
"خیلی طول کشید تا توانستم آن رابطه کثیف بین آن دو را تمام کنم" این جمله معنیش چیه؟
ناشناس
| |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
دروغ گویه متوهم عقده ای
علی
| |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
بابا چقدر بعضی از شما کند ذهن هستین. طرف زنش با کسی دوست شده. وقتی دو نفر با هم دوست بشن براشون راحت نیست که یک شبه ارتباطشان رو قطع کنن. خیلی طبیعی به نظر می رسه که بخوان اون رابطه رو باز هم ادامه بدن. یعنی فهمیدن این موضوع خیلی سخته؟
ناشناس
| |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
چقدر تو خوب میفهمی علی، کاش معنی سوال را فهمیده بودی، بعد پاسخ میدادی.
ناشناس
|
Norway
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
4
2
بنظرم برو بمیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار