تنهایی زن دوم به روایت سیما تیرانداز
کد خبر: ۲۰۶۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 December 09    -    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

تنهایی زن دوم به روایت سیما تیرانداز

ناهید همسر دوم آقا مرتضی است؛ آقا مرتضایی که مُرده و نمی‌بیند زن اولش ملیحه و ناهید با چه گرفتاری‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند. او یک شانس دیگر هم دارد و این‌که دیگر نیست تا مجبور باشد چشم در چشم ملیحه همه اتفاقات را برای او تعریف کند و بگوید چرا ازدواج دوم کرده؟ چرا به ملیحه نگفته؟ و چراهای بسیار دیگر.

در داستان‌‌های قدیمی معمولا زن دوم موجودی دوست‌د‌اشتنی نیست. او با ورود غیرمنتظره‌اش به زندگی یک خانواده، آرامش آنها را بر هم می‌زند، بین زن و شوهر جنگ و دعوا راه می‌اندازد و آخر داستان هم مجبور است با خفت و خواری قصه را ترک کند، اما در سریال نفس گرم، زن دوم وقتی وارد داستان می‌شود که مرد خانواده در کماست و نمی‌تواند واکنشی نشان دهد و زن اول و دوم باید خودشان از پس مشکلات، سوءتفاهمات، حق و ناحق و... برآیند.

ناهید و ملیحه با هم روبه‌رو می‌شوند و ناهید می‌داند که باید پایین‌تر از ملیحه بایستد و به او احترام بگذارد. به او گفته شده که ملیحه زنی آرام و منطقی است. ناهید با این ذهنیت می‌آید تا در غیاب آقا مرتضی به ملیحه تکیه کند، اما ملیحه هم یک زن است و واکنش‌هایی دارد شبیه همه زن‌ها. چرخ آسیاب سرنوشت باید بچرخد تا ملیحه سخت که تیز و برنده شده، نرم شود و ناهید را دریابد.

ناهید اما در سریال نفس گرم زنی دوست‌داشتنی است که بیننده با او همراه می‌شود و حتی جاهایی حق را به او می‌دهد.

ناهید معصوم است و مهربان. خودش را در جایگاه مظلوم قرار نمی‌دهد، واقعیت روح و جوهره خود را نشان می‌دهد و با آن زندگی می‌کند. آنچه ناهید را دوست‌داشتنی کرده، آن چیزی نیست که برای این شخصیت‌ طراحی و نوشته شده است. واقعیت این است که سیما تیرانداز این نقش را آنچنان خوب بازی می‌کند که بیننده ناهید را باور می‌کند و می‌پذیرد. بازی تیرانداز مصنوعی و غلو شده نیست. معصومیت و صداقت در بازی و کلام او دیده می‌شود و همین است که ناهید را به شخصیتی موفق در سریال نفس گرم تبدیل کرده است.

بعد از سریال‌های حلقه سبز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و دودکش ساخته محمدحسین لطیفی، سریال نفس گرم را می‌توان سومین حضور موفق تیرانداز در تلویزیون دانست.‌

جام جم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
0
اینجوری فقط دارن دیده مردم رو نسبت به دو زن بودن مثبت می کنن..... واقعا متاسفم این فیلما با فیلمایی که gem پخش میکنه چه تفاوتی داره ؟
آخرین اخبار