ریشه‌های اسم کالیفرنیا شگفت‌زده تان می‌کند
کد خبر: ۲۰۵۰۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 March 06    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
ما حتی اگر نام "کالیفرنیا" در سراسر جهان شناخته شده باشد، بیشتر مردم و از جمله ساکنان این ایالت از ریشه آن آگاهی ندارند. داستان منشأ نام "کالیفرنیا" که ما در گزارش خود در وب سایت "تابناک با تو" برای شما بازگو خواهیم کرد، نشان می‌دهد که رویای کالیفرنیا یک پدیده جدید نیست، بلکه در تصورات زنان و مردان طی قرن‌ها گذشته وجود داشته و دارد.

ریشه‌های اسم کالیفرنیا شگفت‌زده تان می‌کند

ریشه‌های اسم کالیفرنیا شگفت‌زده تان می‌کنداختصاصی تابناک با تو؛ ایالت کالیفرنیا در مرز غربی ایالات متحده واقع شده است. این سرزمین دارای ابعادی روانشناختی است، همواره سرزمینی امیدوار کننده و پر از امکانات و فرصت های طلایی توصیف می‌شود. در طول قرن گذشته موج های بزرگی از مهاجران از فیلمسازان گرفته تا جویندگان نفت تا کشاورزان گرفته تا صاحبان فناوری و پیشگامان اینترنت به آن سرازیر شدند. هر یک از این گروه‌های متنوع به امید کسب سهم خود از "رویای کالیفرنیا" به این ایالت مهاجرت کردند.

اما حتی اگر نام "کالیفرنیا" در سراسر جهان شناخته شده باشد، بیشتر مردم و از جمله ساکنان این ایالت از ریشه آن آگاهی ندارند. داستان منشأ نام "کالیفرنیا" که ما در گزارش خود در وب سایت "تابناک با تو" برای شما بازگو خواهیم کرد، نشان می دهد که رویای کالیفرنیا یک پدیده جدید نیست، بلکه در تصورات زنان و مردان طی قرن ها گذشته وجود داشته و دارد.

نام کالیفرنیا در یک رمان عاشقانه قرن شانزدهم

نام "کالیفرنیا" از یک رمان عاشقانه قرن شانزدهمی اثر نویسنده اسپانیایی (گارتی رودریگز دو مونتالبو) گرفته شده‌است و عنوان آن  «Las Sergas del muy esforzado caballero Esplandian, hijo del excelente rey Amadis de Gaula» است که به معنای "ماجراهای شوالیه قوی (اسپلانادیس) پسر پادشاه برجسته (آمادیس) گرانبها [به معنای از سرزمین گرانبها] است.

ریشه‌های اسم کالیفرنیا شگفت‌زده تان می‌کند

نقاشی دیواری "کالیفه" ملکه و زنان قدرتمند وی در "اتاق دون" در هتل مارک هاپکینز در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا - عکس: وبلاگ چیسینگ‌جرنی

در این رمان شرح یک جزیره وجود داشت؛ جزیره‌ای بسیار نزدیک به "باغهای عدن" روی زمین، که پر از طلا بود و توسط گروهی از زنان بسیار قوی و سیاه‌پوست اداره می‌شد. همچنین گریفین‌ها -موجودات افسانه‌ای ترکیبی با بدن شیر، سر عقاب و دو بال- در این جزیره زندگی می‌کردند، زنان از این موجودات به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌کردند. مردان جرأت ورود به این جزیره را نداشتند، و در صورت ورود کشته می‌شدند و به عنوان غذا به گریفین‌ها داده میشدند، اما آیا می‌دانید نام این جزیره افسانه‌ای چه بود؟ نامش "کالیفرنیا" بود.

دی مونتالبو در رمان خود جزیره خیالی کالیفرنیا را شرح داده است، او نوشته:

بدانید که در ضلع شرقی کوههای آند جزیره‌ای به نام (کالیفرنیا) وجود داشت و بسیار نزدیک به " بهشت ​​زمین" بود که زنان سیاه پوست در آن زندگی می‌کردند هیچ مردی در میان آنها نبود. بدن آنها محکم و کشیده، قلب‌هاشان شعله‌ور بود و از قدرت بالایی برخوردار بودند. خود این جزیره توسط سنگ‌های شیب دار و صخره احاطه شده بود که در دنیا بی نظیر بود. سلاح‌های آنها از طلا ساخته شده بود و همچنین زین هایی که آنها پس از رام کردن حیوانات وحشی بر آن سوار می‌شدند نیز از طلا بود، زیرا در کل جزیره فلز دیگری به جز طلا وجود نداشت ...

ریشه‌های اسم کالیفرنیا شگفت‌زده تان می‌کند

گریفین

کالیفه یا خلیفه 

در این جزیره که کالیفرنیا نامیده می‌شود حیوانات (گریفین) زیادی وجود داشت ... گریفین‌ها هنگامی که کوچک بودند زنان آنها را با خود به غارها می‌بردند و آنها را پرورش می‌دادند ... و گریفین‌ها را با جسد مردان و کودکانی که به دنیا آمدند تغذیه می‌کردند ... و هر موجود زنده ای وارد جزیره می‌شد، کشته و توسط گریفین خورده میشد ... در راس آن جزیره ملکه‌ای بود با اندامی عالی و بسیار زیبا و در اوج جوانی، او در اندیشه‌های خود مشتاق دستیابی به رویاهای بزرگ بود و بسیار قدرتمند بود و با قلب شجاع خود یک حیله‌گر آتشین بود و  بیش از هر کسی که قبل از او بر آن جزیره حکومت می کرد، بر آنجا حکمرانی کرد.. او ملکه کالیفه [خلیفه] نام داشت.

چگونه نام این جزیره افسانه ای به نام سی و یکمین ایالت در ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است؟

كاشفان اسپانیایی در طول قرن شانزدهم با این داستان آشنا بودند و آنها روی جزیره نام (کالیفرنیا) را گذاشتند، كه به اعتقاد آنها در آن زمان جزیره بوده‌است. براساس افسانه‌هایی که در آن زمان شناخته شده بودند کاوشگران اسپانیایی در جستجوی جزیره ای افسانه‌ای بودند که نزدیک به بهشت ​​روی زمین باشد، حتی اگر بعداً مشخص شد (کالیفرنیا) یک شبه جزیره است و واقعا جزیره نیست به محض استفاده از این نام، در نقشه ها، مورد استفاده قرار گرفت.

ریشه‌های اسم کالیفرنیا شگفت‌زده تان می‌کند

حکومت مسلمانان در اسپانیا بیش از ۸۰۰ سال 

کاوشگران اسپانیایی نام را از رمان (De Montalbo) وام گرفتند.

 اما خود "د مونتالبو" این نام را از کجا آورده است؟

بسیاری بر این باورند که نویسنده مورد نظر این نام را از مسلمانان قرض گرفته است و اعتقاد بر این است که وی این نام را از عنوان "خلیفه" گرفته است که در آن زمان به عنوان یک عنوان اسلامی شناخته می‌شد. تردیدی نیست که (دو مونتالبو) از این نام ها و عناوین آگاهی داشته است زیرا مناطق وسیعی از اسپانیا از سال 757 تا 1492 تحت کنترل مسلمانان بودند که با طرح داستان نیز مطابقت دارد، همانطور که بسیاری معتقدند رمان (de Montalbo) این نمایش واضحی از درگیری بین مسلمانان و مسیحیان در طی جنگ های صلیبی بود.

همچنین نباید فراموش کنیم که داستان این جزیره طلا که به نام ایالت (کالیفرنیا) نامگذاری شده بود قبل از تب طلا بود که به گسترش ایده رویای کالیفرنیا در سراسر جهان کمک کرد و صدها سالها بعد مردم هنوز در جستجوی سهم طلای خود به کالیفرنیا می‌آمدند.

شاید نامی برگرفته از آواز رولان

در فرانسه در قرن یازدهم شعری با عنوان "آواز رولان" ساخته شد که ممکن است منبع دیگری برای الهام نویسنده و رمان نویس اسپانیایی باشد و آن را در رمان خود آورد. این شعر به شکستی که فرانسه در پانزدهم آگوست سال ۷۷۸ میلادی متحمل شد و عقب نشینی پادشاه (شارلمانی) و ارتش وی به دست ارتش کشور باسک در نبرد (رونسیفو باس) در (پیرن) اشاره دارد. در سطر ۲۹۲۴ شعر، بیت ۲۰۹، کلمه "Californian" بدون مشخص کردن موقعیت دقیق جغرافیایی آن، به یکی از سرزمین‌های افسانه‌ای اشاره دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
5
24
واقعا شگفت زده شدم!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
4
این مطلب از کیه؟
ramin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
2
12
وای خدا.... من الان سه شبانه روز در شگفتم... شما چطور؟؟؟ از شدت شگفت دارم می لرزم....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
2
قسمت شگفت انگیزش شباهت کلمه خلیفه با کالیفرنیا و همینطور شباهت عمل کشتن نوزادان دحتر توسط اعراب جاهلیت با کشتن نوزادان پسر توسط زنان آن جزیره است که شاید بعنوان تلافی بوده .....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار