محدودیت جدید کرونایی برای مسافران خارجی
کد خبر: ۲۰۲۱۲۸
تاریخ انتشار: 2021 January 24    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
سخنگوی سازمان هواپیمایی از تمدید تعلیق پرواز‌ها از مبدا و مقصد انگلستان تا پایان بهمن خبر داد گفت: مسافرانی که پیش از سفر به ایران در کشور‌هایی نظیر انگلیس، ژاپن، زیمبابوه، آنگولا و بوتسانا و چندین کشور دیگر حضور داشته اند، از سفر به ایران منع خواهند شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی از تمدید تعلیق پرواز‌ها از مبدا و مقصد انگلستان تا پایان بهمن خبر داد گفت: مسافرانی که پیش از سفر به ایران در کشور‌هایی نظیر انگلیس، ژاپن، زیمبابوه، آنگولا و بوتسانا و چندین کشور دیگر حضور داشته اند، از سفر به ایران منع خواهند شد.

 محمدحسن ذیبخش اظهار داشت: به دنبال تغییرات ژنتیکی ویروس کرونا (واریانت جدید کرونا) در دنیا که اولین بار از کشور انگلستان گزارش شده است، ابتدا به منظور جلوگیری از ورود این ویروس به کشور، پرواز‌ها از مبدا و مقصد انگلستان که از اول دی ماه جاری به حالت تعلیق درآمده بود طبق ابلاغ وزارت بهداشت و کمیته ملی مقابله با ویروس کرونا برای سومین بار تا پایان بهمن ماه جاری تمدید شد.

وی افزود: کشور‌هایی از جمله انگلستان، ژاپن، زیمبابوه، نامیبیا، آنگولا، موزامبیک، مالاوی، زامیبیا و بوتسانا و چند کشور دیگر که تا ۲۱ دی واریانت‌های جهش یافته نگران کننده در آن‌ها گزارش شده است مشمول قوانین بهداشتی سختگیرانه خواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: کسانی که در عرض ۲ هفته قبل از ورود به کشور در یکی از کشور‌های فوق اقامت یا حضور داشته اند و یا مبدا سفرشان از این کشور‌ها بوده باشد، از سفر به ایران منع خواهند شد و اجازه ورود به ایران فقط برای سفر‌هایی صادر می‌شود که از اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده و یا توجیه سفرشان توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا تایید شده باشد.

ذیبخش گفت: مسافران وارده از این کشور‌ها در صورت دریافت مجوز برای ورود به کشور و همچنین همه مسافرانی که در مدت ۱۴ روز گذشته در یکی از کشور‌های اتحادیه اروپا حضور داشته باشند باید متعهد به قرنطینه ۱۴ روزه به محض ورود به کشور بوده و ملزم به همکاری کامل با تیم‌های بهداشتی طبق دستورات هستند.

* احتمال تعلیق مجدد پرواز‌های انگلستان با تقاضای ستاد مقابله با کرونا

وی با بیان اینکه هیچ مسافری از مبدا انگلیس پذیرفته نخواهد شد و امکان سفر از ایران به انگلیس نیز وجود نخواهد داشت، افزود: در صورت تقاضای ستاد ملی مقابله با کرونا تعلیق پرواز‌ها به کشور مذکور تمدید خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: همچنین پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی که به انتقال مسافران از انگلستان به ایران اقدام کنند، لغو می‌شود و چنانچه مسافر بیماری وارد کشور شود از طریق وزارت بهداشت قرنطینه می‌شود.

ذیبخش اظهار کرد: در صورت اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وجود این ویروس در سایر کشورها، به‌طور قطع پرواز به این کشور‌ها نیز لغو می‌شود.

خبرگزاری فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار