چرا ژاپن واکسیناسیون کرونا را شروع نمی‌کند؟
کد خبر: ۲۰۱۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 18    -    ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
با وجود آغاز موج سوم کرونا در ژاپن، مقامات بهداشتی و درمانی این کشور به شدت با تزریق این واکسن ها به مردم بدون بررسی های دقیق محلی و داخلی مخالف هستند و قصد ندارند بر خلاف دیگر کشور روند این بررسی ها را کوتاه یا حذف کنند.

با وجود آغاز موج سوم کرونا در ژاپن، مقامات بهداشتی و درمانی در این کشور به شدت با تزریق واکسن‌‌های مشهور به مردم بدون بررسی های دقیق محلی و داخلی مخالف هستند و قصد ندارند بر خلاف دیگر کشور روند این بررسی ها را کوتاه یا حذف کنند.

آن‌ها واکسن‌های فایزر، مدرنا و آکسفورد را تحت بررسی‌های دقیق قرار داده‌اند و تا زمان اطمینان کامل از کارایی این واکسن‌ها، برنامه واکسیناسیون را شروع نخواهند کرد. آن‌ها همچنین منتظرند نتیجه تزریق این واکسن‌ها در سایر کشورها را نیز مشاهده و بررسی کنند.

این کشور از بررسی و انجام آزمایشات بالینی محلی بر روی واکسن کرونای مدرنا طی ماه های آینده خبر داده و همین مساله تکمیل فرایند واکسیناسیون در این کشور قبل از برگزاری مسابقات المپیک توکیو را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

به گفته ماسایوکی ایماگاوا، رئیس بخش واکسن شرکت دارویی تاکدا، در بهترین حالت کسب اطمینان از امنیت و کارآیی واکسن مدرنا در ماه می یعنی اواسط بهار به طول می انجامد و برای حفظ سلامت مردم نباید در این زمینه عجله کرد.

وی افزوده که فرایند تولید واکسن و عقد قرارداد به منظور خرید و انتقال آنها به ژاپن و دیگر نقاط جهان وقت‌گیر و پیچیده است و طی ماه های آینده نیز یک چالش باقی خواهد ماند.

علاوه بر واکسن شرکت مدرنا، واکسن دانشگاه آکسفورد نیز در ژاپن در دست آزمایش است و مقامات این کشور واکسن کرونای فایزر را نیز مورد بررسی قرار داده اند.

در عین حال فشارها در ژاپن برای تزریق واکسن کرونا افزایش یافته، زیرا این کشور با آغاز موج سوم شیوع این ویروس مسری مواجه است و نگرانی از افزایش تلفات در این کشور وجود دارد. تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در ژاپن به روزی حدودا ۷۰۰۰ نفر رسیده است. نخست وزیر ژاپن از اعلام وضعیت اضطراری به مدت یک ماه در توکیو و سه استان همسایه با آن خبر داده است.

فایزر دو مرحله از آزمایش واکسن خود را در ژاپن در پاییز انجام داد و از کسب تاییدیه استفاده از واکسن خود در ژاپن در ماه دسامبر خبر داد. با این حال بررسی های داخلی ژاپن بر روی این واکسن نیز به پایان نرسیده و در بهترین حالت تا اواخر بهمن ادامه خواهد یافت.

ژاپن یک واکسن داخلی به نام نوواواکس نیز تولید کرده که آن هم در مرحله آزمایش بالینی است و تولید انبوه آن بعد از دریافت تاییدیه آغاز خواهد شد.

بهداشت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
دلسوزان و دایه های بهتر از مادر خارج نشین برای ژاپنیها کاری نمیکنند ؟لطف کرده برای دولت و مردم ژاپن هم آه وناله سر دهند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار