خروج ۸۵۰هزار مهاجر افغان از ایران
کد خبر: ۲۰۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 16    -    ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
سخنگوی وزارت امور مهاجران افغانستان گفت در سال ۲۰۲۰، ۸۵۰ هزار مهاجر افغان به علت شیوع ویروس کرونا به صورت داوطلبان از ایران به کشورشان بازگشتند.

 سخنگوی وزارت امور مهاجران افغانستان گفت در سال ۲۰۲۰، ۸۵۰ هزار مهاجر افغان به علت شیوع ویروس کرونا به صورت داوطلبان از ایران به کشورشان بازگشتند.

محمد رضا باهر اظهار داشت بیشتر مهاجرانی که سال گذشته میلادی به افغانستان بازگشته اند به علت ناامنی و نبود شغل در این کشور دوباره به ایران بازگشته اند.

وی اظهار داشت در بهار سال ۱۳۹۹ به دلیل ترس مهاجران افغان از شیوع ویروس کرونا در ایران ،هر روز حدود ۱۵ هزار مهاجر افغانستان از ایران به کشورشان بازمی گشتند.

سخنگوی وزارت مهاجران افغانستان گفت هم اکنون روزانه حدود یک هزار از مهاجران افغانستان از مرزهای نیمروز وارد هرات می شوند.

وی اظهار داشت بیشتر مهاجران افغان برای تامین هزینه خانواده و کار به ایران مهاجرت می کنند.

باهر گفت که در سال گذشته میلادی ،۲۵ هزار مهاجر افغان از پاکستان و ۱۲ هزار نفر نیز از ترکیه به کشورشان بازگشتند.

وی افزود: ۲۷۰ نفر دیگر نیز بطور اجباری و ۶۶۵ نفر دیگر هم داوطلبانه از کشورهای اروپایی به افغانستان برگردانده شدند.

سخنگوی وزارت امور مهاجران افغانستان ،نبود شغل و بیکاری را مهمترین چالش مهاجران بازگشته به این کشور دانست و تصریح کرد بسیاری از این افراد پس از مدتی بیکاری مجبور به مهاجرت دوباره می شوند.

وی اظهار داشت:وزارت امور مهاجران افغانستان با همکاری سازمان ملل در صدد است برای جلوگیری از مهاجرت دوباره افراد بازگشته افغان به کشورهای اروپایی برای آنان به صورت موقت شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد چون شغل هایی که ایجاد می شود به صورت موقتی است و تنها نیازهای ضروری آنها را پوشش می دهد در درازمدت بار دیگر این افراد بیکار می شوند.

جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال جنگ و ناامنی در افغانستان از میلیون‌ها مهاجر افغانستان سخاوتمندان پذیرایی کرده و برای آنها فرصت شغل، مدرسه، آموزش عالی و دیگر فعالیت های فرهنگی اجتماعی را فراهم کرده است.

دولت و مردم افغانستان هم همیشه از دولت و ملت ایران بابت این پذیرایی صادقانه قدردانی کرده و گفته اند که هیچ زمانی این همکاری جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
"محمد رضا باهر اظهار داشت بیشتر مهاجرانی که سال گذشته میلادی به افغانستان بازگشته اند به علت ناامنی و نبود شغل در این کشور دوباره به ایران بازگشته اند.."
لطفا تیتر خبرتون رو اصلاح کنید.
دقت بفرمائید که در این وانفسا جوانان و نیروی کار خودمون بیکار هستند. مملکت بی در و پیکر همینه. راحت میرن، راحتتر برمیگردن. این مهمونی کی تموم میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
تا وقتی که همه ی ما ایرانیها هم چشم بادومی بشیم...! حالا همشون افغانی باشند خوبه...ولی بیشترشون چینی با مدارک جعلی افغانی وارد ایران میشن...! بعد هم ایران میشه خانه ی دوم و سرزمین مادری...علی برکتلاء
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار