مصونیت دو شرکت دارویی فایزر و مدرنا در برابر شکایت احتمالی
کد خبر: ۱۹۸۹۸۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 20    -    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵

رد شکایت در مورد مبتلا شدن به کوید ۱۹ بعد از تزریق واکسن!

رد شکایت در مورد مبتلا شدن به کوید ۱۹ بعد از تزریق واکسن!اختصاصی «تابناک باتو» ـ پس از تزریق واکسن فایزر و مدرنا، در صورت داشتن علائم جانبی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نمی‌توان از این شرکت‌های سازنده واکسن شکایت کرد؛ این خبری است که همزمان با زمزمه های تزریق واکسن کرونا مخابره می شود.


بنا بر این گزارش، کمپانی فایزر و مدرنا، مصونیت قضایی دارند و اگر مشکل ناخواسته ای در مورد این واکسن‌ها به وجود بیاید، کسی نمی‌تواند در دادگاه‌ها طرح دعوا کند. به این ترتیب، اگر شما پس از گرفتن واکسن، نشانه‌های سخت بیماری کووید ۱۹ را تجربه کنید، وکلا و حقوقدانان می‌گویند، هیچ کس در این مورد در دادگاه‌های ایالت‌ها متهم نخواهد شد.

یکی از وکلای ایالت دالاس به نام Dunn در این مورد می‌گوید: این مصونیت قانونی به ندرت تصویب شده و تاکنون کمپانی‌های داروسازی حمایت اینچنینی نداشته اند؛ بنابراین، بر پایه قانون جدید، شما نمی توانید از سازمان دارو و غذا برای دادن مجوز واکسن در شرایط اضطراری شکایت کنید؛ اما کنگره صندوقی تاسیس نموده تا پوششی برای هزینه‌های پیش بینی نشده کسانی ‌باشد که نمی توانند به علت نشانه‌های سخت بیماری بعد از تزریق واکسن بر سر کار بروند.

در ماه فوریه، دبیر سازمان خدمات درمانی Alex Azar این مصونیت قضایی را به آگاهی عموم رساند. البته در سال ۲۰۰۵ قانون به حمایت از شرکت‌های تهیه دارو‌های بسیار مهم ضروری و اساسی رای داد؛ این دارو‌ها شامل واکسن ها‌ی ضروری می‌شد. ذکر این مهم لازم است که این قانون تا سال ۲۰۲۴ لازم الاجراست؛ بدین معنا که تا چهار سال بعدی، شکایت از این کمپانی‌ها قابل پیگیری نیست.

رد شکایت در مورد مبتلا شدن به کوید ۱۹ بعد از تزریق واکسن!

عوارض جانبی تزریق واکسن که ممکن است بعضی از مردم را چند روزی خانه نشین کند، در مقابل ضرر جانی آن بسیار ناچیز است و دولت با راه اندازی صندوق کمک ملی به یاری مردم خواهد آمد و زیان مالی آن‌ها را جبران خواهد کرد. در این باره باید گفت که همه این تدابیر به دلیل اورژانسی بودن تزریق واکسن است.

وکیل Dunn در توضیحات بعدی خود گفت: وقتی دولت از شرکت‌های داروسازی خواست، چهار تا پنج بار زودتر از موعد مقرر به فرآیند واکسن سازی برسند، آن‌ها نیز در مقابل از دولت خواستند تا در ازای شکایات‌ احتمالی از آنان حمایت کنند.

لازم به ذکر است که سریع‌ترین واکسن ساخته شده تاکنون واکسن اوریون بوده که ساخت و آزمایش های راستی‌آزمایی روی آن چهار سال به طول انجامیده و سرانجام در سال ۱۹۶۷ تاییدی خود را دریافت نموده است.

حال در نظر بگیرید که واکسن فایزر طی هشت ماه ساخته شد و تاییدیه اضطراری خود را از سازمان غذا و داروی امریکا دریافت کرده است.

ناگفته نماند به خاطر کوتاه بودن مدت ساخت این واکسن، اعتماد عمومی نسبت به آن کم است، به گونه ای که بر طبق نظرسنجی سازمان PEW، تقریباً از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر از مردم امریکا اعلام کردند که احتمال دارد واکسن نزنند، یا اینکه حتماً واکسن را نخواهند زد؛ بنابراین، هنوز با اعتماد عمومی کامل مردم فاصله داریم.

اما در عین حال، مدیر این شرکت در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی اعلام نمود که این واکسن تمامی تجهیزات لازم را از تمام دنیا دریافت کرده است.

در پایان باید یادآور شد، واقعیت این است که دولت نمی‌خواهد مردم از این کمپانی‌های سازنده واکسن شکایت کنند، چون در این صورت، کمپانی‌ها قیمت واکسن را بالاتر می‌برند تا در صورت شکایت مردم بتوانند از عهده ضرر‌های مالی خود برآیند؛ اما از طرف دیگر، قضیه توزیع صحیح و سالم این واکسن‌ها بر عهده شرکت‌های سازنده واکسن نیست و مسئولیت آن بر عهده سازمان غذا و دارو در امریکاست که این سازمان هم به علت ضرورت و اورژانسی بودن این واکسن مصونیت از شکایت دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
2
یعنی اگر کسی دو هفته به خاطر تزریق واکسن سر کار نره دولت تامین خسارت می کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
3
دست مریزاد تو هشت ماه گل کاشتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
3
کسی حق شکایت نداره ولط زندگی ش نجات پیدا می کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
1
خدا کنه بعد واکسن شکل خفیف بیماری او بگیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
1
بالاخره تکلیف ما چیه کشورهای آفریقایی رو که سازمان بهداشت جهانی واکسن میکنه عربستان و کشورهای عربی که دارن میزنن ما چی پس ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار