بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا
کد خبر: ۱۹۵۷۵۴
تاریخ انتشار: 2020 November 14    -    ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

اگر عنوان این مقاله برای شما جالب توجه بوده باشد، حتما قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارید. اگر چنین قصدی هم نداشته باشید اطلاعات مفید و جالبی در متن پیش رو مطالعه می­کنید که شاید شما را برای انجام این کار ترغیب کند. برای تحصیل در کانادا اولین گام این است که با بهترین دانشگاه­ های علوم انسانی کانادا آشنا شوید.

کیفیت در آموزش و ارزش­مندی تحصیل در کانادا موجب شده است که افراد زیادی متقاضی استفاده از بهترین دانشگاه ­های کانادا بشوند. در کشور کانادا انواع دانشگاه­های علوم انسانی در رده بندی­های متفاوتی قرار می­گیرند. چنانچه در پی این باشید که آموزش خود را در یکی از این دانشگاه­ها تکمیل کنید، از این رو مطالعه این مقاله را از دست ندهید. نکات مفیدی در این راستا برای شما آماده کرده­ایم که اگر نگاهی به آن بی­اندازید، خالی از لطف نخواهد بود.

بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا

بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا و نمره آنها از نظر رتبه بندی

به طور کلی 10 دانشگاه علوم انسانی در کشور کانادا وجود دارد که با توجه به رده بندی­هایی که برای آنها صورت پذیرفته است میزان ارتقا در آنها نیز متفاوت است.

لیست دانشگاه­های علوم انسانی به ترتیب در ادامه مطلب آورده شده است:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه اوتاوا
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه سایمون فریزر

توضیحات مختصری از هر دانشگاه را برای شما آماده کرده‌ایم که برای آشنایی بهتر با هرکدام لازم است آنها را مطالعه کنید.

دانشگاه تورنتو

در این قسمت به توضیح کوتاه از دانشگاه تورنتو می­پردازیم. این دانشگاه در مرحله کارشناسی حدود 700 دوره را داراست. همچنین 200 دوره تحصیلی در  مرحله بعدی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا را برای آموزش پشتیبانی می­کند.

امتیازی که این دانشگاه در حوزه علوم انسانی دارد، بسیار چشمگیر است. دانشگاه تورنتو با نمره 86.9 از 100 در حوزه رشته­های علوم انسانی پله هشتم را به خود اختصاص داده است. همچنین در جایگاه هفدهم دنیا نام دانشگاه تورنتو را می­بینید. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا به حساب می­آید.

دانشگاه مک گیل

پله بعدی بعد از دانشگاه تورنتو مربوط به دانشگاه مک گیل است. این دانشگاه امتیاز 72.9 از 100 را در حوزه علوم انسانی به خود اختصاص داده است که آن را در جایگاه 42 امین دانشگاه در دنیا نیز قرار داده است. دانشگاه مک گیل 10 دانشکده دارد که سیصد رده تحصیلی را نیز پشتیبانی می­کند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه میزبان تعداد کثیری از دانشجویان بین المللی است و حدود 65000 دانشجو دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا را در دنیا در رده 46 دانشگاه خواهید دید. در حوزه علوم انسانی نیز با رتبه 71.3 از 100 جایگاه سی و یک را در دنیا دارد.

دانشگاه آلبرتا

همانطور که به امتیازات اعلامی توجه می­کنید، همه آنها به ترتیب اعلام شده اند. جایگاه بعدی مربوط به دانشگاه آلبرتا است که در حوزه دانش انسانی با 49.7 از 100 دارای مرتبه صد و چهل و دو است. در سطح دنیا این دانشگاه امتیاز صد و سی و هشتم را دارد.

دانشگاه یورک

در توضیحاتی که باید درباره دانشگاه یورک بدهیم این است که رده صد و چهل و سه دنیا با امتیاز 51 از 100 مربوط به این دانشگاه است. در بین دانشگاه­های دنیا نام دانشگاه یورک را در ردیف چهارصد و سی و دو مشاهده می­کنید.

دانشگاه کنکوردیا

اگر بخواهیم این دانشگاه را در رده برترین دانشگاه­های دنیا بررسی کنیم دانشگاه کنکوردیا رتبه ششصد و هفتاد و در دانش انسانی با 48.9 از 100 جایگاه صد و چهارم را در دست دارد.

دانشگاه اوتاوا

در بین بهترین دانشگاه­های علوم انسانی رتبه بعدی مربوط به دانشگاه اوتاواست. در این دانشگاه بیش از 35 هزار نفر در مقطع کارشناسی و حدود 6 هزار در تحصیلات تکمیلی آموزش می­بینند.

نمره­ای که این دانشگاه به خود اختصاص داده، 42.6 از 100 در دانش انسانی است که در نهایت منجر به کسب جایگاه صد و هفتاد و هشت در سطح دنیا شده است. همچنین دانشگاه اوتاوا در رده 192 از بهترین دانشگاه­های سطح دنیا قرار دارد.

دانشگاه کلگری

اگر نگاهی به دانشگاه­های کانادا بی اندازیم هنوز هم دانشگاه­هایی را می­یابیم که در دنیا بسیار مطرح هستند. در امتیاز دانشگاه کلگری 44.6 از 100 مربوط به رده علوم انسانی بوده که این امتیاز آن را در جایگاه صد و هشتاد و چهارم در سطح دنیا قرار داده است. در مقایسه با تمامی دانشگاه­های سراسر دنیا رده صد و هفتاد و چهار مربوط به دانشگاه کلگری است.

دانشگاه وسترن

جایگاه بعدی مربوط به دانشگاه وسترن است که در دنیا امتیازی که در حوزه علوم انسانی دارد، 47.8 از 100 است که آن را در رده صد و نود و یک دنیا قرار داد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه­ های علوم انسانی کانادا محسوب می­شود.

دانشگاه سایمون فریزر

از دیگر دانشگاه­های کشور کانادا دانشگاه سایمون فریزر است. 44.1 از 100 امتیازی است که در حوزه دانش انسانی به این دانشگاه اختصاص داده شده و در همین راستا مرتبه صد و نود و پنجم را ربوده است. دانشگاه سایمون فریزر میزبان حدود سی هزار دانش پژوه است و سه پردیس دارد. جایگاهی که در رده بندی دانشگاه­های سراسر دنیا به دانشگاه سایمون فریزر اختصاص داده شده است، سیصد و هشت است.

حدس می­زنیم که اکنون مشتاق باشید در خصوص رشته­های علوم انسانی این دانشگاه­ها اطلاعات پیدا کنید. اگر به دنبال تحصیل در یکی از این دانشگاه­ها باشید، قطعا ضرورت دارد که در این مورد از لیست این رشته­ها در حوزه علوم انسانی مطلع شوید.

تراست با تجربه کافی که طی مدت­ها به دست آورده است، به شما در این زمینه کمک می­کند که راه مناسب برای تحصیل در هریک از این دانشگاه­ها به دست آورید.

چه رشته های تحصیلی در حوزه علوم انسانی تدریس می شوند؟

در این بخش به معرفی رشته­های تحصیلی که در حوزه علوم انسانی قرار می­گیرند، می­پردازیم. طبق آمار اغلب رشته­هایی که در این دانشگاه­ها در قالب علوم انسانی تدریس می­شوند، مربوط به رشته­های زیر است:

  • هنر
  • هنرهای کاربردی و طراحی
  • فلسفه و الهیات
  • زبان
  • ادبیات و زبان شناسی
  • باستان شناسی
  • تاریخ

بدیهی است برای اینکه تحصیل را در هریک از دانشگاه­های کانادا بخواهید ادامه دهید می بایست درباره این رشته­ها تحقیق کنید. برای اطلاعات دقیق و به روز باید به وب سایت هرکدام از دانشگاه­ها مراجعه کنید. حالا آیا به بورسیه تحصیلی در کانادا فکر می­کنید؟ از شرایط بورسیه در بهترین دانشگاه­های علوم انسانی کشور کانادا اطلاعاتی دارید؟

بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا

امتیازاتی که بهترین دانشگاه ­های علوم انسانی کانادا دارند

در مطالب قبلی که مطالعه کردید حتما با برترین دانشگاه­های کشور کانادا که در زمینه علوم انسانی آموزش می­دهند آشنا شدید. در ادامه این قسمت شما را با وجه تمایز برخی از این دانشگاه­ها و موفقیت­هایی که کسب کرده­اند، آشنا می­کنیم.

بررسی دقیق­تر برترین دانشگاه­ های علوم انسانی کشور کانادا:

  • دانشگاه تورنتو: در میان دانشگاه­هایی که معرفی کردیم دانشگاه تورنتو میزبان دانشجویانی از 160 کشور در دنیاست. این دانشگاه با 44 عدد کتابخانه حدود 19 میلیون جلد کتاب دارد. در این بین شاید جالب باشد بدانید که کشف داروی انسولین توسط دو نفر از پژوهشگران دانشگاه تورنتو انجام گرفته است.

در همین راستا نیز یک مرکز را به نام Banting & Best Diabetes قرار دادند. همانطور که بیان شد این دانشگاه در کانادا حرف اول را می­زند و جایگاه آن در سطح جهانی بعد از دانشگاه ادینبورگ انگلستان است.

  • دانشگاه مک گیل: این دانشگاه بعد از دانشگاه مک کواری استرالیا در جایگاه 51 از بهترین دانشگاه­های جهان قرار دارد. همچنین رتبه بسیار خوبی هم در خصوص علوم انسانی کسب کرده است که آن را در رده بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا قرار داده است.

دانشگاه مک گیل دارای 40 مرکز تحقیقاتی است که موجب شده از 150 کشور در سطح دنیا دانشجو داشته باشد. اگر بخواهیم به دستاوردهای این دانشگاه هم اشاره­ای داشته باشیم، شکل دهی اولین سلول مصنوعی خونی در کارنامه دانشگاه مک گیل قرار دارد.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: امتیازاتی که از دانشگاه بریتیش کلمبیا باید نام ببریم این است که مانند تمامی دانشگاه­های دیگر کانادا شامل مسکن برای دانشجویان سال اول است. بخش اعظمی از افرادی که در این دانشگاه تحصیل می­کنند، از UBC هستند.
  • دانشگاه آلبرتا: بیشتر افرادی که در دانشگاه آلبرتا مشغول به تحصیل هستند، در مقطع کارشناسی است. این دانشگاه از جمله دانشگاه­هایی است که به موسسه­های تحقیقاتی بزرگ وابسته است. همکاری این دانشگاه با دانشگاه­های مطرح دیگر کشورها مانند آلمان و استرالیا در خصوص معاهده­های تحقیقاتی انجام می­گیرد.

توضیحاتی که در تکمیل اطلاعات بهترین دانشگاه ­های علوم انسانی کانادا داده شد برای به دست آوردن دانش بیشتر است. حتما برای شما نیز جالب بوده است که برخی از دستاوردهایی که این دانشگاه­ها داشتند چقدر بزرگ است. به نظر شما دانشگاه­های کانادا به دانشجویان بورسیه تحصیلی می­دهند؟ شرایط استفاده از این بورسیه­های تحصیلی چیست؟ در این راستا ادامه مطالب خواندنی­تر هستند.

چه شرایطی باید داشته باشیم که صاحب بورسیه تحصیلی در کانادا شویم؟

حتما می­دانید که بورسیه تحصیلی مخارجی را که شما برای آموزش خود می­پردازید، کاهش می­دهد. اگر قبل از اینکه هزینه­های تحصیل در کشور کانادا را چک کرده باشید، درباره برخی از دانشگاه­های کشور­های مطرح از جمله آمریکا، انگلیس و استرالیا اطلاعات داشته باشید درمی­یابید که تحصیل در کانادا ارزان­تر تمام می­شود.

به‌هرحال برای اینکه از این امتیازی که در دانشگاه قرار داده شده است، استفاده کنید بهتر است شرایط آن را بررسی و آنها را مهیا کنید. همانند همه دانشگاه­ها شرط اول برای اینکه این امکان را داشته باشید که از بورسیه تحصیلی استفاده کنید باید دستاورد مهمی در رشته خود داشته باشید. بهترین دانشگاه ­های علوم انسانی کانادا از این بورسیه­های تحصیلی که به آنها merit scholarships هم گفته می­شود، استفاده می­کنند.

 

علت اصلی که دانشگاه­های برتر دنیا خصوصا کانادا از این بورسیه­های تحصیلی استفاده می­کنند، این است که بهترین دانشجوها را از سراسر دنیا جذب دانشگاه­های خود کنند. معمولا دانشجوهای موفق صاحب دستاوردهای علمی مختلف هستند و با امتیاز جذب این دانشگاه­ها خواهند شد.

این امر به مراتب جایگاه این دانشگاه­ها را در سراسر دنیا نیز بالا می­برد حتما بعد از توجه به رتبه‌بندی­هایی که درباره‌ بهترین دانشگاه­ های علوم انسانی کانادا بررسی کردیم، به نتیجه این موضوع پی برده­اید. تیم تراست به شما کمک می­کند به‌روزترین اطلاعات را در خصوص بورسیه تحصیلی با توجه به دانشگاه مورد نظر خود به دست آورید.

تراست و بهترین دانشگاه ­های علوم انسانی کانادا

دانشگاه­هایی را که بیشترین امتیاز را در حوزه دانش انسانی دارا بودند، شناختید. چنانچه تصمیم گرفته­اید که برای تحصیل در این دانشگاه­ها اقدام کنید، بهتر است با شرایط و موقعیت­های آنها طبق اطلاعات به‌روز پیش بروید.

اغلب مردم به دلیل ناآگاهی­هایی که در این مسیر دارند موجب اتلاف وقت و از دست دادن موقعیت تحصیلی خود می­شوند. تیم تراست با سال­ها تجربه دانشجویانی را که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه­ها دارند، راهنمایی می­کند.

کلام پایانی

تحصیل در بهترین دانشگاه­های دنیا همیشه یک مسیر عالی کسب علم و دانش برای جویندگانش بوده است. یکی از رشته­های پر طرفدار در سطح دنیا رشته­های علوم انسانی است. بهترین دانشگاه ­های علوم انسانی کانادا از جمله دانشگاه­های پرآوازه در سطح دنیا به حساب می­آیند که اغلب دانشجویان برای ادامه تحصیلات دانشگاهی خود به دنبال ورود به این مراکز هستند.

شرایط ورود به یک کشور و قوانین و ضوابطی که دانشگاه­های مهم و بین المللی دارند بسیار در روند ورود به آنها مهم است. بدیهی است که برخی از افراد با عدم آگاهی موجب از دست رفتن سرمایه و موقعیت خود می­شوند. مرکز تراست با نتایجی که در کارنامه خود دارد، نشان داده که در این مسیر به عنوان یک راهنما برای شما عمل می­کند.

بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا

خدمات تراست برای مهاجرت دانشجویان علوم انسانی

فرآیند مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی پیچیده و در عین حال مهم است، چون انتخاب‌های اشتباه به‌راحتی سرمایه و زمان شما را هدر می‌دهند. تیم تراست با برخورداری از دانش مشاوران حرفه‌ای و وکلای باسابقه، این روند را به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما پیش خواهد برد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای تحصیلی شما را در اختیارتان می‌گذارد. اگر به اخذ ویزای تحصیلی علاقه‌مندید، همین الان با مراجعه به سایت trustimm.com با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید تا شرایط شما را به ‌رایگان بررسی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار