آشنایی با اجزای درب ضد سرقت و انواع آن
کد خبر: ۱۹۴۹۸۷
تاریخ انتشار: 2020 November 05    -    ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
درب ورودی ساختمانها که دارای امنیتی بیش از درب های معمولی بوده و در تولید آن از استاندارد خاصی پیروی میشود درب امن نامیده می شود که البته بطور عامیانه به آن درب ضد سرقت می گویند یا بعبارتی درب ضد سرقت همانگونه که از نام آن مشخص است به دربی گفته میشود...

آشنایی با اجزای درب ضد سرقت و انواع آن

درب ضد سرقت معمولا از لایه های مختلف تشکیل شده است

آشنایی با اجزای درب ضد سرقت و انواع آن«تابناک با تو» - درب ضد سرقت از نظر ساختاری، قفل، لولا و جنس با درب های معمولی تفاوت دارد. در این نوع درب قفل ها بسیار تقویت شده اند و تقریباً در صورت قفل شدن، غیر قابل باز کردن هستند.

درب ضد سرقت

درب ورودی ساختمانها که دارای امنیتی بیش از درب های معمولی بوده و در تولید آن از استاندارد خاصی پیروی میشود درب امن نامیده می شود که البته بطور عامیانه به آن درب ضد سرقت می گویند یا بعبارتی درب ضد سرقت همانگونه که از نام آن مشخص است به دربی گفته میشود که مانع از ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، خراب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد بر خلاف درهای معمولی اینگونه درب ها در برابر فشار، برش، اهرم و دستکاری قفل از سطح ایمنی بسیار بالایی بهره مند بوده و امنیت بسیار بیشتری از درب های معمولی حتی با نرده های حفاظتی (آکاردئونی) دارند که باید درب مورد استفاده قرار گرفته از استانداردهای این محصول برخوردار بوده و از درب های متفرقه با ابزار یراق معمولی نباشد و در همه جهات دارای استاندارد جهانی این محصول باشد.

درب ضد سرقت که امنیت خانه را تامین می کند، ویژگی های دیگری مانند ضد حریق بودن، عایق در برابر گرما و سرما، رطوبت و صدا را نیز دارا می باشد. یکی از آیتم هایی درب ضد سرقت این است که از استانداردهای لازمه زمان وقوع حریق و زمین لرزه برخوردار بوده تا مانع کمک رسانی نیروهای امدادی نباشد.

اجزای درب ضد سرقت

- درب ضد سرقت امکان دارد به انواع گوناگون قفل های ضد سرقت مجهز شده باشد. هر یک از این قفل ها دارای میزان امنیت های مختلفی هستند. مهم ترین و اصلی ترین اجزا در درب ضد سرقت، قفل ها هستند. بدین ترتیب موقع خرید درب ضد سرقت حتماً به قفل آن توجه کنید. همچنین لولا در اغلب درب های ضد سرقت از خارج و یا از هر دو طرف پنهان است و این امر مانع از باز شدن درب به وسیله اهرم کردن لولا می شود. درب ضد سرقت معمولاً از لایه های گوناگون تشکیل شده است. جنس لایه داخلی آن ها معمولاً از جنس فولاد است که با یک لایه از جنس های متنوع مثل ام دی اف، اچ دی اف، فلز، شیشه و غیره روکش شده است. فضای خالی موجود در درب ضد سرقت هم غالبا توسط پشم سنگ پر می شود که این امر سبب می شود درب ضد سرقت عایق صدا و حرارت نیز باشد.

آشنایی با اجزای درب ضد سرقت و انواع آن

هنگام خرید درب ضد سرقت یک خانه اولین گام توجه به زیبایی آن است

- درب ضد سرقت می بایست با توجه به مکان مورد استفاده با خصوصیت های متفاوت انتخاب شود، به عنوان مثال میتوان از درب های ساده فلزی که از دولایه ورق سخت به ضخامت یک میلیمتر در دو طرف درب و یک لایه عایق صدا و دما بعنوان لایه میانی در ساختمان هایی که امکان ایجاد سروصدا به وسیله سارقین به خاطر تخریب درب مقدور نمی باشد استفاده نمود ولی در جاهایی مثل کارخانجات و کارگاه های برون شهری که سارقین امکان تخریب در را به راحتی دارا هستند باید از نوع خاص درب های ضد سرقت استفاده کرد تا امکان نفوذ سارقین بعد از برش و تخریب لایه های سطحی درب به داخل ساختمان را ناممکن سازند. در اینگونه موارد نه تنها ضخامت لایه های فولادی در دو طرف درب به دو میلیمتر فزونی می یابند بلکه لایه میانی هم از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی بهمراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد اسید، ضد تخریب و ضد مته در میان آن مقاوم گردیده و در برابر نفوذ مستحکم است.

- صرف نظر از استانداردهای امنیتی مورد نیاز در تولید و انتخاب درب ضدسرقت، از دیگر خصوصیت هایی که این درب ها باید دارا باشند میتوان به پوشش های روی درب اشاره کرد. درصورتی که درب ضد سرقت قرار است در اماکن مرطوب یا اماکن صنعتی بکار برده شود، پوشش لایه بیرونی باید ضد رطوبت و ضد اسید باشد.

- روزنه و یا چشمی ها یک لنز های کوچکی هستند که در درب ضد سرقت قرار داده میشوند تا افراد بتوانند پشت درب را مشاهده کنند. در درب های ضد سرقت ساختمانی که اینگونه درب ها معمولاً در فضای بیرونی قرار می گیرند برای این که امنیت درب فزونی یابد چشمی ها و نیز در کوب را به روی درب قرار نمی دهند.

- الارام ها یکسری هشدار برای کاربران درب ضد سرقت می باشند که مواردی که به امنیت درب های ضد سرقت آسیب وارد خواهند کرد را عنوان می کنند از جمله ی این الارام ها میتوان به هشدار باز بودن درب، هشدار های نتیجه ی فشار و یا جا به جایی به روی درب و … اشاره کرد.

آشنایی با اجزای درب ضد سرقت و انواع آن

قفل های درب ضد سرقت بسیار تقویت شده اند و در صورت قفل شدن غیر قابل باز کردن هستند

- پیچ لولا یک پیچ طولانی میباشد که برای مراقبت از باز کردن و جا به جایی درب تعبیه شده اند. در صورتی که افراد اقدام به باز کردن پین های لولا کنند این پیچ لولا مانع از باز شدن درب خواهد شد. درب هایی که دارای امنیت بالایی هستند (درب ضد سرقت) طوری ساخته میشوند تا لولا های درب از چشم دیگران محفوظ بمانند.

انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت دارای انواع گوناگونی است و در بازار ایران به صورت سه دسته اصلی ارائه می شود، که شامل درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایرانی است. به طور خلاصه میتوان گفت تفاوت این درب ها شامل موارد زیر است:

۱- درب ضد سرقت ایرانی به لحاظ کیفیت نسبت به نوع ترک پایین تر ولی قابل رقابت با آن و نسبت به نوع چینی بالاتر است و با توجه به اینکه در داخل کشور تهیه می شود، قیمت مناسب تری نسبت به نوع ترک دارد.

۲- اکثراً انواع درب ضد سرقت چینی کیفیت پایین و قیمت پایینی دارند (البته نوع باکیفیت آن نیز وجود دارد.).

۳- درب ضد سرقت ترک کیفیت بالا و البته قیمت بالایی دارد. کیفیت شامل کیفیت جنس رویه در، کیفیت لولاهای و پنهان بودن لولاهای از بیرون، کیفیت رنگ در، وزن در (که بیانگر کیفیت لایه فلزی داخلی در است) می باشد.

آشنایی با اجزای درب ضد سرقت و انواع آن

مهم ترین و اصلی ترین اجزا در درب ضد سرقت، قفل ها هستند

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار