نحوه اعتراض کنکوری‌ها به نتایج نهایی اعلام شد
کد خبر: ۱۹۴۵۴۷
تاریخ انتشار: 2020 October 31    -    ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
داوطلبانی که به نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ اعتراض دارند از ۱۵ تا ۲۳ آبان فرصت دارند اعتراض خود را به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.

داوطلبانی که به نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ اعتراض دارند از ۱۵ تا ۲۳ آبان فرصت دارند اعتراض خود را به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت در پذیرش حضوری متقاضیان به منظورجلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی آنها، سازمان سنجش آموزش کشور امکان پاسخگویی حضوری به داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ نخواهد داشت و به داوطلبان اکیداً توصیه می شود درصورتی که درخصوص نتیجه این آزمون سوال و یا درخواستی دارند می توانند از روش های ذیل درخواست خود را به این سازمان ارسال و یا سوالات خود را مطرح کنند.

پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده اند و تقاضای بررسی کدرشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشته های دوره روزانه) را دارند باید پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی (در تاریخ ۱۵ آبان) تقاضای خود را منحصراً بصورت اینترنتی از طریق سیستم پاسخگویی در درگاه اطلاع رسانی این سازمان «با موضوع بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی» حداکثر تا تاریخ ۲۳ آبان به این سازمان ارسال کنند.

تقاضا هایی که برای طرح این موضوع از سایر روش ها و بعد از تاریخ ۲۳ آبان به این سازمان واصل گردد قابل بررسی و پاسخگویی نخواهد بود. بدیهی است صرفا مواردی که اشتباه در انتخاب رشته تشخیص داده شود مورد بررسی قرار می گیرد و در سایر موارد لازم است بعد از ثبت نام در کد رشته اعلام شده در دانشگاه یا موسسه محل قبولی از طریق آئین نامه مربوطه اقدام کنند.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظورجلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج نهایی (بجز موضوع ذکر شده در بند ۱) می توانندحداکثر تا تاریخ ۲۳ آبان به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پرتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.orgوارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۲۳ آبان واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

همچنین متقاضیان در صورت لزوم می توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ مطرح کنند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار