اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!
کد خبر: ۱۹۴۰۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 25    -    ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
مواجه شدن فرزند با صحنه رابطه زناشویی والدین ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی متعددی در آنها مانند اضطراب و افسردگی، شهوانی شدن کودک، ابهامات آزارگری-آزارخواهی در مورد رابطه جنسی، ترس از تنهایی، آسیب‌پذیری و... شود؛ اما با وجود این، شما هنوز هم می‌توانید با وجود آن‌ها از زندگی جنسی خود در کنار همسرتان لذت ببرید.

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!!

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!!«تابناک باتو» ـ بیشتر زوج‌های جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره‌ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره طرز برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران‌های خانوادگی می‌شود که آثار آن در معضلاتی مانند افزایش آمار طلاق در جامعه، تنوع طلبی جنسی و…. مشاهده می‌شود. زندگی جنسی شما و همسرتان وقتی بچه دار می‌شوید دیگر به آن سادگی قبل نخواهد بود.

برای آن دسته از والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده اند و هنوز با مشکلاتی مانند کمبود خواب دست و پنجه نرم می‌کنند، شاید بزرگترین قاتل شور و اشتیاق شما این فکر است که تصور کنید با وجود بچه‌ها در خانه دیگر نمی‌توانید رابطه زناشویی در حضور فرزندتان داشته باشید، زیرا ممکن است بچه‌ها شما را ببینند یا صدایتان را بشنوند که باعث وحشت آن‌ها و خجالت شما بشود.

اما با وجود این، شما هنوز هم می‌توانید با وجود آن‌ها از زندگی جنسی خود در کنار همسرتان لذت ببرید.

سوالات کودک درباره بچه چطوری درست می‌شود | کودکان زیر ۵ سال

اگر کودکی ۳ ساله از شما بپرسد که نوزاد از کجا می‌آید بهتر است قبل از هر پاسخی از او بپرسید که خودش چه فکری می‌کند؟ همچنین می‌توانید کوتاه و مختصر به او بگویید که نوزاد از شکم مادر بیرون می‌آید. معمولاً در این سن او با این جواب ساده قانع می‌شود، اما کودکان بزرگتر از سه سال زود قانع نمی‌شوند و در مورد اینکه کودک چگونه به شکم مادر می‌رود هم سؤال می‌پرسند.

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!!

سوالات کودک درباره بچه چگونه بوجود می‌آید| کودکان ۵ تا ۷ سال

به کودکان در رده سنی ۵ سال می‌توان گفت که نوزاد از یک (سلول) یا نقطه بسیار کوچک در بدن مادر به وجود می‌آید و رشد می‌کند. اگر فرزندتان درباره‌ی لازم بودن حضور پدر سؤالی بپرسد می‌توانید این چنین پاسخ دهید که این نقطه کوچک در بدن پدر نیز وجود دارد و از قرار گرفتن این دو نقطه در کنار هم نوزاد شکل می‌گیرد.

توجه داشته باشید که طرز فکر و دنیای کودکان در این دوره سنی بسیار عینی است، به همین دلیل استفاده از استعاراتی نظیر دانه یا تخم مرغ به جای سلول نه تنها درک این مسئله را برای فرزندتان آسان نمی‌کند؛ بلکه احتمالاً او را سردرگم می‌کند. در نتیجه با زبانی ساده، اما مبتنی بر واقعیت صحبت کنید.

سوالات کودک درباره اینکه پدر مادر‌ها چگونه بچه دار میشوند | کودکان ۷ تا ۱۰ ساله

برای کودکان بزرگتر مثلا ۷ تا ۱۰ ساله می‌توانید بیشتر از این توضیح بدهید. مثلا می‌توانید بگویید: «اسم سلول‌های بابا که با سلول‌های مامان ترکیب می‌شود اسپرم و اسم سلول‌های مامان تخمک است. اسپرم‌ها در کیسه پوستی که به آن بیضه می‌گویند، قرار دارند. میلیون‌ها اسپرم در این کیسه قرار دارند، اما در بدن مامان هر ماه فقط یک تخمک به وجود می‌آید. اگر مامان و بابا تصمیم بگیرند که بچه داشته باشند، یکی از اسپرم‌ها با تخمک ترکیب می‌شود و بچه کوچکی تشکیل می‌شود که باید ۹ ماه در شکم مامان بماند تا کمی بزرگتر شود و بتواند به دنیا بیاید.»

برای کودکان بزرگتر می‌توان در مورد رابطه جنسی به زبان ساده تری توضیحاتی بدهید. توجه داشته باشید که اگر شما به فرزندتان درست پاسخ ندهید یا او را دست به سر کنید، او از جستجو برای به دست آوردن جواب خود دست نخواهد کشید. برای توضیح رابطه جنسی یا به طور کل رابطه جنسی می‌توانید از مفاهیم زیر استفاده کنید:

- رابطه جنسی، رابطه‌ای مربوط به بزرگسالان است که بچه‌ها از آن طریق به وجود می‌آیند.

- رابطه جنسی به معنای این است که پدر و مادر نقاط خصوصی بدنشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

کودکان در سنین مدرسه قدرت شناختی بالاتری پیدا می‌کنند. در نتیجه در این زمان شما راحت‌تر می‌توانید در مورد عمل جنسی و نحوه بارداری به صورت علمی با آن‌ها صحبت کنید. به همین خاطر توضیح در مورد رابطه جنسی بهتر است که در دوران مدرسه صورت بگیرد. برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال به صورت واضح تری می‌توانید در مورد عمل لقاح، نحوه آمیزش و نقش اسپرم و تخمک در دوران بارداری توضیح دهید.


سوال خیلی از بچه‌ها این است که بچه چه جوری درست میشه؟

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!!

سخنان ائمه درباره‌ی رابطه‌ی زناشویی

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: به خدا قسم اگر مردی با همسر خود آمیزش کند و کودک بیداری، آن دو را ببیند، سخنان آنان یا صدای نفس شان را بشنود، آن کودک در بزرگسالی هرگز رستگار نخواهد شد، چه دختر باشد و چه پسر، خیلی زود به زناکاری آلوده می‌شود. رابطه‌ی زناشویی والدین، در اتاقی که فرزندی یا کودکی حضور دارد، چه کوچک باشد، و چه بزرگ، چه خوابیده باشد و چه بیدار و به هر علتی که باشد، دانسته و ندانسته، غیر موجه و ناپسند است.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: در اتاقی که کودکی در آن است هرگز نبایستی با همسر، هم بستر شد، چرا که این عمل زمینه‌ی زناکاری را (در آینده) برای فرزند فراهم خواهد کرد (او را تحریک می‌کند).


زمانی که بچه‌های بزرگتر در خانه هستند

زمانی که فرزندتان همزمان با شما به رختخواب می‌رود، پیدا کردن زمان خلوت سخت‌تر خواهد شد. اینکه آن‌ها را زودتر به اتاق شان بفرستید موثر نخواهد بود، چون بیشتر وقت‌ها برای اینکه آب بخورند یا دستشویی بروند نیمه شب از خواب بیدار می‌شوند.

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!!

در این سن باید احترام به در بسته را به آن‌ها آموزش بدهید. به آن‌ها یاد بدهید که اگر دری بسته بود هر دری برای وارد شدن به آن باید ابتدا در بزنند و اگر به آن‌ها اجازه داده شد داخل شوند. اگر راحت نیستید که با در بسته داخل اتاق بخوابید، فقط زمانی که لازم است آن را ببندید و بعد در را باز کنید.


رابطه جنسی با وجود کودک

در مورد مشکل زوجین جوانی که صاحب فرزند می‌باشند و اکثرا در منازل مسکونی کوچک زندگی می‌کنند و با حضور فرزند در منزل رابطه جنسی آن‌ها نسبت به سال‌های ابتدای ازدواج از کیفیت و کمیت لازم برخوردار نیست، توجه شما را به چند نکته مهم در این باره جلب می‌کنیم.


زمانی که کودکتان خواب است و یا در خانه نیست، اقدام به برقراری رابطه جنسی نمایید.

در هفته لازم است حداقل چند ساعت زوج باهمدیگر خلوتی بدون حضور بچه‌ها داشته باشند و به این منظور می‌توانند از کمک نزدیکان و آشنایان معتمدشان استفاده کرده و بچه‌ها را از خانه بیرون بفرستند، داشتن این ساعات تنهایی به زوج نه تنها در بهبود رابطه جنسی بلکه در تحکیم رابطه عاطفی شان کمک شایانی می‌کند.

والدین لازم است با رفتار‌های عاشقانه و بوسیدن و در آغوش گرفتن غیر تحریک کننده، اما صمیمانه یکدیگر از همان ابتدا پیام‌های مثبت درباره ارتباط عاطفی و جنسی مناسب با جنس مخالف به فرزندان خود بدهند. به هیچ وجه آموزش به کودکان نباید بر مبنای اینکه رابطه جنسی پدیده‌ای کثیف و شرم آور و گناه آلود است باشد.

والدینی که در حضور کودکان پوشش مناسب ندارند و یا اقدام به صحبت‌ها و یا رفتار‌های جنسی تحریک آمیز می‌کنند منجر به پرورش بچه‌های به اصطلاح "شهوانی" می‌شوند و این بچه‌ها دچار آسیب‌هایی نظیر بیداری جنسی زودهنگام در آینده خواهند شد.

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!!


همانطور که در بالا گفته شد در اتاق خواب شما بایستی در طی شب و خصوصا حین رابطه جنسی قفل باشد که احتمال ورود سرزده واتفاقی کودک گرفته شود و اضطراب حاصل از آن روی فرایند رابطه تان تاثیر منفی ایجاد نکند.


زمانی که اتاق خواب کودک از والدین جدا شد لازم است مساله حریم شخصی و احترام به در‌های بسته را به کودک یاد داد که قبل از ورود به هر اتاقی که درب آن بسته است درزده و برای ورود منتظر اجازه بماند.


اگر منزل شما فقط و فقط یک اتاق خواب دارد، این اتاق خواب باید برای زن و شوهر باشد و جای خواب بچه‌ها بایستی وسط هال یا پذیرایی باشد، بهیچ وجه اتاق خواب خود را بعد از تولد فرزندان بهم نزنید و اتاق خواب را در اختیار کودک قرار ندهید.

حواستان به سروصدای داخل اتاق خواب باشد، صدای تخت، صدای صحبت‌های زن و شوهر و... همه می‌تواند برای فرزندان کنجکاو سوال ایجاد کند، می‌توانید با پخش موزیک ملایم این مشکلات را کمتر کنید. اینکار نه تنها به ریلکس کردن شما و بالا بردن میل جنسی تان کمک می‌کند، بلکه سر و صدای شما را هم مخفی خواهد کرد.

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!!


دیدن صحنه‌ی رابطه جنسی کودکان را دچار ترس می‌کند


اگر فرزندان تصادفا شاهد رابطه زناشویی والدین شان شوند، چه برخوردی باید با آن‌ها کرد؟

دیدن صحنه رابطه جنسی پدر و مادر می‌تواند برای بچه به منزله یک تهدید و احساس خطر و ناامنی باشد و ضمن اینکه این خاطرات در ذهن کودک می‌ماند، منجر به بروز اختلالات اضطرابی در ایشان می‌گردد. از این رو توصیه می‌شود در حضور فرزند حتی در دوران نوزادی، والدین نباید اقدام به برقراری رابطه جنسی کنند و بهتر است اتاق خواب والدین از کودک از سنین ۱۸-۱۲ ماهگی جدا شود.

هنگامی که فرزندتان به دلیل عدم توجه شما شاهد رابطه زناشویی بود، ضمن حفظ خونسردی، مسئولیت آن را برعهده بگیرید و هرگز فرزندتان را سرزنش نکنید تا او در خود احساس گناه کند. آرام از فرزندتان بخواهید به اتاق خود برود و بعد شما نزد او بروید. بهتر است مادر ضمن رعایت پوشش مناسب نزد او برود و با زبان ساده به او بگوید پدر و مادر‌ها یکدیگر را دوست دارند و گاه این علاقه را با بغل کردن به هم نشان می‌دهند.

لازم نیست توضیحات اضافی بدهید، حتی اگر کودک تمایل داشت وارد جزییات شود. کودکتان را مطمئن کنید همه چیز روبراه است واحساس خوبی دارید که در کنار پدرش هستید. زیرا گاهی اوقات کودکان مشاهده‌ی این رفتار‌ها را نوعی خشونت تعبیر می‌کنند.

وقتی فرزندان بزرگتر هستند و این شرایط کاملا اتفاقی ایجاد شد، در کنار مدیریت موقعیت، لازم نیست که توضیحی برای او داده شود، اما اگر این شرایط تکرار شود، لازم است با نوجوان در اولین فرصت مناسب، درباره حریم خصوصی والدین و لزوم رعایت برخی ملاحظات (مثل در زدن یا اجازه گرفتن پیش از ورود به این حریم) صحبت شود.
منبع: بیتوته

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
3
23
برای کودکان بزرگتر مثلا ۷ تا ۱۰ ساله می‌توانید بیشتر از این توضیح بدهید. مثلا می‌توانید بگویید: «اسم سلول‌های بابا که با سلول‌های مامان ترکیب می‌شود اسپرم و اسم سلول‌های مامان تخمک است. اسپرم‌ها در کیسه پوستی که به آن بیضه می‌گویند، قرار دارند. میلیون‌ها اسپرم در این کیسه قرار دارند، اما در بدن مامان هر ماه فقط یک تخمک به وجود می‌آید. اگر مامان و بابا تصمیم بگیرند که بچه داشته باشند، یکی از اسپرم‌ها با تخمک ترکیب می‌شود و بچه کوچکی تشکیل می‌شود که باید ۹ ماه در شکم مامان بماند تا کمی بزرگتر شود و بتواند به دنیا بیاید.»
مطمئنین به کودک هفت ساله باید اینو گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
10
6
در روستاها بچه ها از همان اول آمیزش حیوانات و علت آن برای بچه آوردن حیوانات و انسانها را میدانند و همچنان سالم ترین زندگی را هم در زناشویی دارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
2
3
آموزش و پرورش چقدر به معلمین اجازه میده راجع به سلولهای مامان و بابا در مدارس صحبت کنند؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
2
خیلی خوبه که این مسائل بدون سانسور آموزش داده بشه.
بزرگترین دلیل خیلی از اتفاقات ناگوار همین سانسورهای بدون دلیل هست.
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
1
0
میتوان به بچه گفت فرزندم سرت تو کار خودت باشه...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار