دختری که خودش بیماری خود را تشخیص داد+ تصاویر
کد خبر: ۱۹۳۷۸۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 22    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
یک دختر اردنی ۱۸ ساله پس از آنکه پزشکان از تشخیص بیماری او ناتوان شدند، توانست بیماری خودش را تشخیص دهد.

داستان این دختر ۱۸ ساله اردنی که «اسراء التایه» نام دارد، از ١٠ سالگی و زمان کودکی آغاز می‌شود؛ زمانی که از درد شدید و از دست دادن مداوم و بدون دلیل هوشیاری خود در مدرسه رنج می‌برد. پزشکان قادر به تشخیص بیماری او نبودند؛ بنابر این او با تلاش‌های خود توانست مشکل را کشف کند.

دختری که خودش بیماری خود را تشخیص داد+ تصاویر

این دختر ۱۸ ساله از زمان ١٠ سالگی از مشکلات سلامتی در دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن رنج می‌برد و با گذشت زمان، وضعیت سلامتی او رو به وخامت رفت؛ از این رو دچار یبوست شدیدی شد که ماه‌ها ادامه می‌یافت؛ همچنانکه بثورات پوستی نیز به مانند سوختگی بر روی پوست او ظاهر می‌شد.

اما درد او در همین جا متوقف نشد؛ بلکه اسرا از مشکلات تنفسی، در رفتگی مفاصل و چندین بار غش کردن بدون دانستن علت واضح آن رنج می‌برد.

او برای یافتن علت این مسأله به همراه خانواده اش به کانادا سفر و تلاش کرد تا علت آن را دریابد؛ بطوری که در آنجا به چندین بیمارستان رفت و تمامی آزمایشها، معاینات و آنالیز‌های لازم صورت گرفت؛ اما بیماری او تشخیص داده نشد. او به ۷۰ پزشک از تخصص‌های مختلف در جهان مراجعه کرد؛ اما این مسأله فایده‌ای برای او نداشت.

اسرا، اما قصد نداشت تا تسلیم شود؛ بنابر این خودش به جستجو در کتاب‌های مختلف پزشکی پرداخت. او خود می‌گوید: ۲۰۰ کتاب مطالعه کردم و به هنگام مطالعاتم، به «نشانگان اهلرزدنلوس» (Ehlers Danlos Syndromes) برخورد کردم. این بیماری، سندرم نادری است که از میان ۱۰ هزار الی ۲۰ هزار نفر در جهان، تنها یک نفر به آن مبتلا می‌شود. این بیماری بر بافت‌های همبند بدن تأثیر گذاشته و عوارض آن، مشکلات مفاصل، پوست و دستگاه گوارش است که در حال حاضر هیچ درمانی ندارد.

او سپس دریافت که تمامی نشانه‌ها با بیماری او مطابقت دارند؛ از این رو یافته هایش را با پزشکی که وضعیت او را پیگیری می‌کرد، در میان گذاشت. پزشک وی با تأیید یافته‌ها، از میزان دانش پزشکی او متعجب شد. سپس آزمایشاتی برای او انجام داد و در پایان این سندرم تشخیص داده شد.

این دختر ۱۸ ساله اردنی به هنگام یافتن بیماری خود احساس شادمانی کرد؛ اما در همان زمان نیز از آنکه فهمید بیماری نادری دارد که درمانی نیز ندارد، ناراحت شد.

اسرا بسیار به دنبال پزشکان رفت تا بیماری او را تشخیص دهند؛ اما موفق نشد. از این رو او تصمیم گرفت تا به خودش اعتماد کند و مصمم باشد.

او می‌گوید: پس از آنکه انجام آزمایش‌ها، وجود فلج معده را برای من ثابت کرد، به پیش یک متخصص آندوسکوپی رفتم تا لوله تغذیه‌ای را برای من بگذارد. سپس به دنبال نوع غذا، دارو‌ها و ویتامین‌های مورد تجزیه و تحلیل برای مطابقت با روده کوچک و عدم عملکرد معده رفتم. به همین خاطر من از آمریکا درخواست دارو، غذا، پمپ و کیسه‌های ویژه برای تغذیه دادم.

او اکنون به دلیل فلج معده، مجبور به وصل کردن لوله‌ای مستقیم به معده اش شده است.

دختری که خودش بیماری خود را تشخیص داد+ تصاویر

او همچنین می‌گوید به دلیل نبود روند طبیعی روده، شروع به تمیز کردن روده به شکل ماهیانه کردم.

اسرا با خود عهد کرد تا آگاهی در خصوص بیماری‌های نادر و غیر معروف را انتشار دهد تا هر کسی را که به آن نیازمند است، کمک کرده باشد.

او برای همین شروع به انتشار اطلاعات پزشکی موثق در صفحه اینستاگرام و فیسبوک خود کرد و باب گفتگو را با افراد پیشرو در زمینه فیسبوک اینستاگرام بازگذاشت.

پس از آن صفحه وی از سوی سازمان پژوهشی «BMDE-Labs» به عنوان مرجعی علمی مورد تأیید قرار گرفت؛ از سوی سازمان جهانی «The Ehlers-Danlos Society» هم علاوه بر نشست آمریکایی «Health Advocacy Summit» صفحه وی تأیید شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
27
این انسانها قابل احترام و قابل افتخار هستن واقعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
1
18
حیف این دختر
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
چرا حیف؟ ما خودمون دختر 16 ساله ای داشتیم که در آشپز خانه پلوتونیوم غنی سازی میکرد. یادتون رفته؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
28
با آرزوی سلامتی برای این دختر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
30
درود بر پشتکار او
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار