رادیولوژی و سونوگرافی با رعایت پروتکل بهداشتی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۲۸۵۶
تاریخ انتشار: 2020 October 13    -    ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

پیدا کردن یک مرکز رادیولوژی و سونوگرافی که پروتکل بهداشتی را رعایت کنند دغدغه این روزهای مردم است برای تمام مردم در وضعیت شروع کرونا پیدا کردن مرکز پزشکی که پروتکل های بهداشتی رو به دقت رعایت کنه و از این بابت اطمینان خاطر داشته باشند مشکل است.

رادیولوژی و سونوگرافی با رعایت پروتکل بهداشتی

 مهندس حمیدرضا فرقانی درباره سیستم های جدید در مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران اشاره و گفت: داخل کاست های سیستم CR ˓فیلم وجود ندارد و به جای آن صفحه فسفر حساس به تابش اشعه موجود است  که پس از تابش اشعه˓ کاست ˓داخل دستگاه reader  قرار گرفته و خوانده می شود

فرقانی به مزیت این روش نسبت به روش آنالوگ  اشاره و افزود : در این روش که کیفیت تصاویر بهتر و احتمال تکرار عکس پایین تر و مقدار اشعه ارسالی به بدن بیمار نیز کمتر است،تمامی قسمت های مختلف مجموعه CR  به وسیله شبکه به هم متصل هستند و به صورت دیجیتال با هم در ارتباط هستند.

مدیر داخلی مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران افزود: در مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران از دستگاه  CR با مارک Konica  ساخت کشور ژاپن استفاده می شود که قسمت reader  آن مدل 210 بیمارستانی بوده که علاوه بر سرعت بالا ˓کیفیت خواندن تصاویر در آن بالاتر است.

رادیولوژی و سونوگرافی با رعایت پروتکل بهداشتی

فرقانی ادامه داد:  پرینتر مدل 873 با چاپ کیفیت بالای تصاویر ، تمامی فیلم های مورد استفاده در این مرکز با مارک Konica  ژاپن است که به دلیل خریداری از نمایندگی انحصاری این شرکت در ایران˓ شکی از اورجینال بودن این فیلم ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد : فیلم هایی که توسط برند های مطرح در دنیا مانند Konica ساخته می شوند این مزیت را دارند که علاوه بر ماندگاری طولانی و پایداری بیشتر در شرایط دمایی ˓کیفیت تصاویر بالاتری دارند.

رادیولوژی و سونوگرافی با رعایت پروتکل بهداشتی

وی تاکید کرد: نباید این نکته فراموش شود که حساسیت به دمای زیاد وجه مشترک تمام فیلم های رادیولوژی نسل جدید است.

فرقانی به دستگاه ماموگرافی مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران اشاره و افزود: دستگاه ماموگرافی با برند planmeca  ساخت کشور فنلاند می باشد که برندی معروف در کشور های اروپایی در زمینه عکسبرداری پزشکی می باشد که با پردازش با سیستم CR ˓تصاویر متفاوتی  نسبت به سیستم آنالوگ ارائه می دهد.

وی ادامه داد : عکسبرداری از سینه  بانوان برای کشف زود هنگام تومور های سرطانی بسیار مهم است، چکاپ های دوره ای و سالیانه سینه خانم ها با این دستگاه صورت می گیرد و مراجعان اطمینان کامل از رعایت پروتکل های بهداشتی در مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران را داشته باشند.

رادیولوژی و سونوگرافی با رعایت پروتکل بهداشتی

حمیدرضا فرقانی به دستگاه عکسبرداری دندان OPG  و CEPHALOMETRY موجود در مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران اشاره و گفت : این دستگاه ها با تکنولوژی فول دیجیتال (DR)   تصاویر با کیفیت بسیار بالایی ارائه می دهد ، در این تکنولوژِی از کاست استفاده نمی شود و تصاویر از طریق سنسوری مستقیما دیجیتال شده و روی مانیتور ظاهر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در عکسبرداری OPG  دستگاه به دور سر بیمار می چرخد و از تمامی دندان ها عکسبرداری انجام میشود ، پوزیشن گیری بیمار و همکاری بیماران با کارشناسان ˓در این عکسبرداری مهم است.

وی افزود: در قسمت CEPHALOMETRY  این دستگاه از وضعیت استخوان های فکی و نحوه قرار گیری دندان ها روی هم عکسبرداری می شود که برای ارتودنسی و جراحی های فک بسیار با ارزش است.

رادیولوژی و سونوگرافی با رعایت پروتکل بهداشتی

وی به وجود دستگاه عکسبرداری تک دندان periapical  وbitewing در مرکز فرمانیه˓ با برند planmeca اشاره و گفت : سنسور دیجیتال که در دهان بیمار
 قرار می گیرد با برند vatech  است که با توجه به اینکه سیستم پردازش آن  DR است کیفیت بالایی در عکسبرداری دارد که بالاترین تکنولوژی روز دنیاست و تنها مشکل این سنسور سختی آن و عدم انعطاف در دهان بیمار است که در روش های آنالوگ و CR  این مشکل وجود ندارد، با توجه به کیفیت بالای تصاویر با همکاری و تحمل بیمار˓ تصاویر با کیفیتی بدست می آید.

فرقانی افزود : کارشناسان با پوشیدن دستکش های لاتکس و کاور کردن سنسور برای هر بیمار و ضد عفونی کردن ست های نگهدارنده سنسور در دهان بیمار با ضد عفونی کننده قدرتمند  DECONEX  تمام موارد بهداشتی را رعایت می کنند و نگرانی بابت این موضوع در این مرکز وجود ندارد.

رادیولوژی و سونوگرافی با رعایت پروتکل بهداشتی

حمیدضا فرقانی به عکسبرداری روتین و ارتوپدی با دستگاه CONTROL X  محصول مشترک آمریکا و مجارستان در مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران اشاره و افزود :  با پردازش توسط دستگاه CR  تصاویر کیفیت بالایی داشته و عکسبرداری از شکستگی ها – ریه – سینوس- ستون فقرات توسط این دستگاه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد : تمامی سیستم های عکسبرداری این مرکز هر ساله کنترل کیفی می شود و صحت کارکرد آن مورد بررسی قرار می گیرد.

فرقانی همچنین به وجود دستگاه سنجش تراکم استخوان BMD مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران اشاره و گفت:  یکی دیگر از چکاپ های مهم روتین بانوان سنجش تراکم استخوان به ویژه بعد از سن یائسگی است شکستگی های لگن به دلیل پوکی استخوان با ضربات کوچک عده زیادی را به کام مرگ می کشاند.

رادیولوژی و سونوگرافی با رعایت پروتکل بهداشتی

وی افزود : در مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران دستگاه سنجش تراکم استخوان BMD جدیدترین مدل برند معروف  HOLOGIC است که محصول کشور آمریکاست و در اندازه گیری دقیق و انجام سریع اسکن در آن بی نظیر است.

فرقانی تصریح کرد: این دستگاه امکان اندازه گیری بافت چربی را نیز دارد که برای ورزشکاران و بانوانی که به زیبایی خود اهمیت می دهند با ارائه گزارش این دستگاه به مربی ورزش یا مشاور تغذیه خود بهترین تکنیک را جهت تناسب اندام  دریافت کنند.

حمیدرضا فرقانی به وجود دستگاه سو نوگرافی مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران با برند MEDISON  محصول کره جنوبی و با  مدل V10  که از محبوبیت بالایی بین پزشکان رادیولوژیست برخوردار است اشاره و گفت : تعداد بالای نصب این دستگاه در سطح ایران گویای مرغوبیت این دستگاه است در سونوگرافی بر خلاف دستگاه های رادیو گرافی که از اشعه x استفاده می کند ˓از تکنولوژی صوت استفاده می شود .

مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران با  20 سال تجربه درخشان با کادری مجرب ، دستگاه های مدرن ، محیطی زیبا و با رعایت پروتکل ها آماده ارائه به هموطنان است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت یا صفحه اینستای مجموعه رادیولوژی و سونوگرافی فرمانیه تهران مراجعه فرمائید.

www.farmanieh-radiology.com - @radiologyfarmanieh-آدرس :تهران- خیابان پاسداران- ابتدای خیابان شهید لواسانی ( فرمانیه سابق )- روبروی باشگاه فرمانیه – ساختمان پزشکان 222- پلاک 5- طبقه زیر همکف- واحد 1 -
تلفن : 22830225-22298136

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv