به خانواده ۵ نفره چقدر یارانه کالا داده می‌شود؟
کد خبر: ۱۹۱۹۰۹
تاریخ انتشار: 2020 September 30    -    ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بر اساس طرح توزیع کالا‌های اساسی ۱۲۰ هزار تومان در ماه به ۲۰ میلیون نفر یعنی هر روزپلاسخانواده ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه مجلس امیدوار است تا با اجرای طرح تأمین و توزیع کالا‌های اساسی بخشی از آلام و مشکلات اقتصادی قشر‌های آسیب‌پذیر جامعه را برطرف کند اظهار داشت: طبق این طرح ۱۲۰ هزار تومان ماهانه به ۲۰ میلیون نفر یعنی هر خانواده ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های مجلس یازدهم را از ابتدای شروع تاکنون حمایت اثربخش از جامعه آسیب‌پذیر و قشر‌های محروم جامعه اعلام کرد و افزود: فشار‌های عدیده اقتصادی از یک سو و شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی را برای دهک‌های مختلف ایجاد کرده است.

وی تدوین و ارائه طرح‌هایی با کمک پشتیبانی از قشر‌های آسیب‌پذیر را هدفی که مجلس تاکنون دنبال کرده و اجرای آن را نیز با قوت بیشتری از دولت و حوزه اجرایی کشور انتظار دارد اعلام کرد و بیان داشت: طرح تأمین و توزیع کالا‌های اساسی که اخیراً در دستور کار مجلس قرار گرفته است در راستای تحقق اهداف مذکور طراحی شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس ایجاد شرایطی در جهت اینکه فشار بیشتری به قشر آسیب‌پذیر وارد نشود را لازم و ضروری خواند و ضمن تشریح جزئیاتی از طرح تأمین کالا‌های اساسی تصریح کرد: طبق این طرح قرار است کالا‌های اساسی بین ۶۰ میلیون ایرانی توزیع شود و امیدواریم اجرای آن در کشور مثمرثمر واقع شود.

گودرزوند چگینی از پرداخت ۱۲۰ هزار تومان در ماه به ۲۰ میلیون نفر در شش ماهه دوم سال یعنی هر خانواده ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان خبر داد و اظهار داشت: برای ۴۰ میلیون نفر هم نصف این مبلغ یعنی برای یک خانواده ۵ نفره هر کدام ۶۰ هزار تومان ماهانه در نظر گرفته شده و در مجموع ۳۰۰ هزار تومان در ماه به آنان پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مجلس امیدوار است از طریق اجرایی شدن این طرح بخشی از فشار‌های اقتصادی که بر دوش قشر‌های مختلف مردم است را کاهش دهد افزود: گرانی اقلام و تورم به ویژه در بخش کالا‌های اساسی مشکلی بزرگ محسوب می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها را در تنگنا قرار داده است.

وی کار کارشناشی دقیقی که مجلس روی طرح توزیع کالا‌های اساسی و قشر‌های مشمول آن انجام داده است را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح حداقل آلامی باشد بر درد‌های مردم، زیرا ما می‌دانیم این مبالغ در این آشفته بازار مبالغ قابل توجهی نیست، اما تکیه ما بیشتر روی اقلام اساسی و توزیع آن بوده است.

روزپلاس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار