سرویس خواب نوزاد، همه آن چیز‌هایی که باید بدانید
کد خبر: ۱۸۹۹۶۱
تاریخ انتشار: 2020 September 10    -    ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
با تولد یک فرزند جدید در خانواده، همه اعضا و به‌خصوص پدر و مادر به دنبال آن هستند که آرامش و آسایش لازم را برای او فراهم آوردند. به همین دلیل نیز به دنبال خرید وسایلی می‌روند که فرزند و نوزاد دلبندشان بتواند ایمنی لازم را داشته باشد و به راحتی زندگی کند. به همین دلیل هم هست که معمولاً والدین زمان و البته هزینه نسبتاً زیادی را برای خرید سیسمونی نوزاد خود صرف می‌کنند.

سرویس خواب نوزاد، همه آن چیز‌هایی که باید بدانید«تابناک با تو» - با تولد یک فرزند جدید در خانواده، همه اعضا و به‌خصوص پدر و مادر به دنبال آن هستند که آرامش و آسایش لازم را برای او فراهم آوردند. به همین دلیل نیز به دنبال خرید وسایلی می‌روند که فرزند و نوزاد دلبندشان بتواند ایمنی لازم را داشته باشد و به راحتی زندگی کند. به همین دلیل هم هست که معمولاً والدین زمان و البته هزینه نسبتاً زیادی را برای خرید سیسمونی نوزاد خود صرف می‌کنند. در این میان انتخاب سرویس خواب نوزاد برای اتاق خواب نوزاد از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین خاطر نیز خرید محصولاتی باکیفیت و مناسب، شرط مهمی برای راحتی و امنیت نوزادان به شمار می‌رود. در این مطلب با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع سرویس خواب نوزاد بپردازیم.

سرویس خواب نوزاد، همه آن چیز‌هایی که باید بدانید

درباره سرویس خواب نوزاد

به طور کلی سرویس خواب نوزاد شامل اجزایی مثل گهواره نوزادی، تخت خواب، کمد نوزادی، پتو و لحاف کودک، دراور، کمد و... می‌شود. در این میان می‌توان حتی ست لحاف، تشک و بالش را نیز در میان سرویس خواب نوزاد در نظر گرفت. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با سرویس خواب نوزاد می‌توان اشاره کرد آن است که الیاف سرویس خواب نوزاد باید ضد حساسیت باشد و با لطافتی که دارد راحتی و آسایش فرزند شما را فراهم کند، چراکه پوست لطیف و حساس نوزادان می‌تواند به راحتی در معرض آسیب قرار بگیرد.

معمولاً می‌توان گفت که استفاده از تخت خواب نوزاد در ابتدای تولد فرزند شما تا ماه‌های اول آن چندان به کار نمی‌آید و شما می‌توانید فرزند خود را تا دو یا سه‌ماهگی خود بر روی گهواره و یا در کنار خود قرار دهید. به همین دلیل هم می‌توان تخت خواب نوزاد را در ماه‌های بعد مورداستفاده قرار داد.

مسئله مهمی که باید در رابطه با خرید سرویس خواب نوزاد در نظر داشته باشید آن است که محصول موردنظر دوام و کیفیت خوبی داشته باشد تا بتواند راحتی و امنیت خوبی را برای فرزند شما فراهم کند؛ بنابراین برای انتخاب سرویس نوزاد در وهله اول باید با یک بررسی همه‌جانبه ببینید که به دنبال چه نوع تخت و کمد‌هایی هستید، چراکه زیبایی آن تنها معیار انتخاب نیست، بلکه کیفیت و دوام آن نیز شرط اصلی به شمار می‌آید.

بنا بر تمامی چیز‌هایی که گفته شد به طور کلی می‌توانیم معیار‌هایی مانند اندازه و ابعاد، ارتفاع و قابلیت تنظیم، دوام، ست ملحفه و تشک، لوازم تزئینی و اکسسوری، جنس و متریال و... را به عنوان معیار‌های مهم و تأثیرگذار یک سرویس خواب نوزاد خوب در نظر بگیریم.

سرویس خواب نوزاد، همه آن چیز‌هایی که باید بدانید

استاندارد‌های سرویس خواب نوزاد

به طور کلی برای انتخاب سرویس خواب نوزاد در قدم اول باید قد و وزن نوزاد خود را در نظر داشته باشید، چراکه به صورت کلی استاندارد ثابتی برای خرید سرویس خواب نوزاد وجود ندارد. معمولاً بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند که برای نوزاد خود سرویس خوابی تهیه کنند که بتوان آن را تا مدتی بعد هم استفاده کرد، حتی تا زمانی که فرزند شما به کودکی برسد.

به همین دلیل هم شما می‌توانید به سراغ مدل‌هایی بروید که قابل تنظیم هستند و می‌توان قد آن‌ها را بر اساس رشد کودک بلندتر کرد؛ بنابراین می‌توان گفت که مسئله ارتفاع سرویس خواب نوزاد می‌تواند تأثیر بسیاری در انتخاب شما داشته باشد. طبیعی است که قابلیت تغییر ارتفاع آن می‌تواند از نظر اقتصادی نیز برایتان به‌صرفه باشد.

علاوه بر این شما می‌توانید تخت خواب نوزاد خود را به گونه انتخاب کنید که در طراحی آن برای جلوگیری از افتادن و سقوط فرزند شما، لبه‌های بلند و یا نرده‌هایی قابل جابه‌جایی تعبیه شده باشند؛ بنابراین به طور کلی باید بگوییم که بررسی استاندارد‌های سرویس خواب نوزاد کاملاً به قد و وزن فرزند شما و همین‌طور مدل سرویس خواب نوزاد که در نظر دارید باز می‌گردد.

استقامت سرویس خواب نوزاد

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم دوام سرویس خواب نوزاد نیز مسئله بسیار مهمی است. امروزه بسیاری از سرویس خواب نوزاد‌هایی که در بازار موجود هستند به لحاظ طراحی فانتزی خود کیفیت لازم را ندارند و در نتیجه بعد از گذشت زمان کمی خراب می‌شوند. در نتیجه اولین مسئله‌ای که باید در نظر داشته باشید استحکام و دوام آن است.

سرویس خواب نوزاد، همه آن چیز‌هایی که باید بدانید

استقامت سرویس خواب نوزاد را می‌توان تا حدودی در زمان خرید محصول بررسی کرد. برای مثال شما می‌توانید تخت خواب نوزاد را تکان دهید و پایه‌های زیرین آن را بررسی کنید. بدیهی است که لق زدن و یا محکم نبودن این پایه‌ها یک ملاک تأثیرگذار در عدم استحکام آن خواهد بود. علاوه بر این، قطعات سرویس خواب نوزاد نیز مسئله مهم و تأثیرگذاری در استقامت آن به حساب می‌آیند. به همین دلیل نیز در زمان خرید باید حتماً نحوه اتصالات را موردبررسی قرار دهید. اگر بست‌ها و اتصالات محصول موردنظر شما به خوبی صورت نگرفته بود باید این اطمینان را به شما بدهیم که پس از گذشت زمان کمی، سرویس خواب نوزاد شما از هم جدا خواهد شد!

مسئله دیگری که می‌تواند در استحکام سرویس خواب نوزاد مؤثر باشد ظرفیت تخت خواب است. امروزه سرویس خواب‌های بسیاری در بازار موجود هستند که با کوچک‌ترین حرکت فرزند شما می‌شکنند! بنابراین باید به دنبال محصولاتی باشید که استحکام لازم برای حرکت‌های فرزند شما را داشته باشند.

لوازم تزئینی سرویس خواب نوزاد

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، بسیاری از انواع سرویس خواب نوزاد که امروزه در بازار ساخته شده و به فروش می‌رسند به شدت فانتزی بوده و لوازم و تزئینات آن‌ها نیز بسیار زیاد است، در نتیجه توجه و دقتی که بر روی کیفیت و استحکام محصول صورت گرفته به مراتب کاهش یافته است. توصیه‌ای که برایتان داریم این است که در وهله اول اولویت‌های مهم‌تری را در نظر داشته باشید و بعد از آن به موضوع تزئینات سرویس خواب نوزاد بپردازید.

دقت کنید که وسایل تزئینی موجود در سرویس خواب نوزاد آسیبی به فرزند شما نزنند، چراکه در بسیاری از مواقع این قطعات جدا می‌شوند و در زمانی که شما در کنار فرزند خود نیستید می‌توانند برای او خطرناک باشند.

سرویس خواب نوزاد، همه آن چیز‌هایی که باید بدانید

به طور کلی توصیه ما این است که تا جای ممکن به سراغ مدل‌های ساده‌تر سرویس خواب نوزاد بروید تا از بابت مسائل حاشیه‌ای آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشید. طبیعی است که هر چه لوازم تزئینی سرویس خواب نوزاد و اکسسوری‌های آن بیشتر باشند، هزینه‌ها نیز به مراتب افزایش خواهند یافت.

جنس سرویس خواب نوزاد

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید سرویس خواب نوزاد خود در نظر بگیرید جنس آن است. به طور کلی بهترین جنس سرویس خواب نوزاد به ترتیب چوب، ام دی اف و همین‌طور نئوپان هستند، چراکه این متریال‌ها علاوه بر زیبایی، استحکام خوبی داشته و از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

نکته‌ای که می‌توان در اینجا به آن اشاره کرد این است که شما باید تخت خواب نوزاد خود را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید، چراکه عدم تمیزی و نظافت اتاق خواب نوزاد می‌تواند باعث تجمع آلودگی و حشرات شده و سلامت فرزند شما را به خطر بیندازد.

منبع: برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار