ربات‌های میکروسکوپی، انقلابی در علم پزشکی
کد خبر: ۱۸۹۰۱۴
تاریخ انتشار: 2020 August 30    -    ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
براساس گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، تیمی که ربات‌ها را طراحی کرده‌، ادعا می‌کند که این پیشرفت، راه را برای درمان‌های هدفمند فراهم می‌کند که می‌توانند مستقیم به ارگان‌های هدف تحویل داده شوند؛ بنابراین، عوارض جانبی را کاهش می‌دهد. دکتر مارک میسکین نویسنده اصلی از دانشگاه کرنل گفت: این ربات‌ها در محیط‌های بسیار اسیدی و با دمای بیش از ۲۰۰ درجه سانتیگراد مقاوم‌اند و...

ربات‌های میکروسکوپی، انقلابی در علم پزشکی

ربات‌های میکروسکوپی، انقلابی در علم پزشکیاختصاصی «تابناک با تو»؛ مشابه فیلم‌های علمی تخیلی محققان دانشگاه کرنل، ارتشی از ربات‌های میکروسکوپی نازک‌تر از موهای انسان ایجاد کرده‌اند که می‌توانند برای مبارزه با بیماری به بدن تزریق شوند. میکرو ربات‌های چهار پای جدید می‌توانند بر تحریکات عصبی در قلب یا مغز نظارت داشته باشند و همچنین می‌توانند پس از ورود به بدن از طریق تزریق زیر جلدی از طریق بافت و خون حرکت کنند.

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، تیمی که ربات‌ها را طراحی کرده‌، ادعا می‌کند که این پیشرفت، راه را برای درمان‌های هدفمند فراهم می‌کند که می‌توانند مستقیم به ارگان‌های هدف تحویل داده شوند؛ بنابراین، عوارض جانبی را کاهش می‌دهد.

دکتر مارک میسکین نویسنده اصلی از دانشگاه کرنل گفت: این ربات‌ها در محیط‌های بسیار اسیدی و با دمای بیش از ۲۰۰ درجه سانتیگراد مقاوم‌اند و می‌توانند زیر پوست تزریق شوند و امکان کاوش در محیط‌های بیولوژیکی دور از دسترس و خارج از تصور را کشف کنند.

ربات‌های میکروسکوپی، انقلابی در علم پزشکی

این نخستین ربات‌های کوچکتر از ۰.۰۰۴ اینچ هستند و از فناوری نشانگر الکترونیکی برخوردار هستند و برای ساخت نسخه‌های پیچیده‌تر از هوش مبتنی بر سیلیکون استفاده می‌کنند و می‌توانند تولید انبوه شوند. دانشمندان حدود یک میلیون ربات میکروسکوپی را روی یک ورق سیلیکون اندازه ۴ اینچ تولید کرده‌اند. ربات‌های کوچک قدرت خود را از سلول‌های خورشیدی دریافت می‌کنند و با استفاده از فناوری به نام فتوولتائیک تولید می‌شوند که بیشتر در پنل‌های خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ربات‌های میکروسکوپی، انقلابی در علم پزشکی

پاهای ربات‌ها به چندین تکه فوتوالکتریک وصل شده‌اند که به نور لیزر پاسخ می‌دهند و برای حرکت ربات خم و برابر می شوند. دکتر میسکین توضیح داد: ماشین آلات از این دست به انسان اجازه می‌دهند تا در جهان‌های شگفت‌انگیز ماجراجویی کنند. آنها بسیار کوچک هستند و دیده نمی‌شوند، اما می‌توانند دارو را برای همیشه تغییر دهند.

ربات‌های میکروسکوپی، انقلابی در علم پزشکی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار