آیا شما بعد زدن ماسک، دچار ماسکنه شده‌اید؟!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۸۵۲۶
تاریخ انتشار: 2020 August 26    -    ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
دیگر همه می‌دانند که زدن ماسک چقدر می‌تواند در پیشگیری از کرونا مؤثر باشد. اما برخی افرادی که مرتب ماسک می‌زنند دچار یکسری ضایعات پوستی شبیه آکنه یا جوش غرور جوانی در مناطقی که توسط ماسک پوشیده می‌شوند که به این ضایعات پوستی، ماسکنه می‌گویند.چه اسم جالبی! بر وزن همان آکنه و با استفاده از بخش ابتدایی «ماسک»...

آیا شما بعد زدن ماسک، دچار ماسکنه شده‌اید؟!

آیا شما بعد زدن ماسک برای پیشگیری از کرونا، دچار ماسکنه شده‌اید؟!«تابناک با تو» - دیگر همه می‌دانند که زدن ماسک چقدر می‌تواند در پیشگیری از کرونا مؤثر باشد. اما برخی افرادی که مرتب ماسک می‌زنند دچار یک سری ضایعات پوستی شبیه آکنه یا جوش غرور جوانی در مناطقی که توسط ماسک پوشیده می‌شوند که به این ضایعات پوستی، ماسکنه Mascne می‌گویند.

چه اسم جالبی! بر وزن همان آکنه و با استفاده از بخش ابتدایی «ماسک»، این واژه ماسکنه ساخته شده است.

چه چیزهایی می‌توانند باعث ضایعات پوستی ماسکنه شوند؟

در صدر عوامل، استعداد ابتلای خود فرد قرار دارد. همان طور که می‌دانید برخی افراد، در برخی سنین، مستعد بروز ضایعات آکنه هستند.

از نظر پزشکی این افراد دچار هایپرکراتوز مجاری فولیکول و تولید بیش از حد سبوم هستند و در آنها باکتری مسبب آکنه یعنی پروپیونی باکتریوم آکنه و در کنار آن پروپیونی گرانولوزوم و پرپیونی پاروم بیشتر تکثیر می‌شود.

چیز دیگر این است که ماسک میزان رطوبت و تجمع عرق را بیشتر می‌کند و از تبخیر پوستی تا حدی جلوگیری می‌کند و شرایط را برای انسداد مجاری پوستی و تجمع باکتری‌های مستعدکننده بیماری بیشتر می‌کند.

گاهی هم جنس ماسک، کم شدن تعداد دفعات شستشوی روتین پوست صورت یا برند نامناسب صابون پا پن مؤثر است.

این وضعیت ماسکنه، مشابه وضعیت ورزشکارانی است که مجبورند مرتب کلاهخود ورزشی استفاده کنند. آنها هم در مناطقی بسته می‌ماند، ضایعات پوستی مشابهی پیدا می‌کنند.

آیا شما بعد زدن ماسک برای پیشگیری از کرونا، دچار ماسکنه شده‌اید؟!

درمان ماسکنه، همان درمان آکنه است؛

– داروهای موضعی دسته رتینوئید مثل ترتینوئید یا ایزوترتینوئین و بنزئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک بسته به مورد

داروهای خوراکی دسته آنتی بیوتیکی برای کاهش باکتری‌ها مانند داکسی سیکلین یا تتراسیکلین

-داروی خوراکی ایزوترتینوئین

اما شاید ساده‌ترین درمان در موارد خفیف استفاده از پن‌های مناسب پوست صورت ضد اکنه باشد که برندهای متنوعی از آنها در داروخانه‌ها وجود دارد.

منبع: یک پزشک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv