هموطنان از سفر‌های غیرضرور به گیلان پرهیز کنند
کد خبر: ۱۸۶۹۵۷
تاریخ انتشار: 2020 August 06    -    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از هموطنان خواست : با توجه به اینکه وضعیت قرمز گیلان از نظر شیوع کرونا از سفرهای غیرضروری به این استان خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از هموطنان خواست : با توجه به اینکه وضعیت قرمز گیلان از نظر شیوع کرونا از سفرهای غیرضروری به این استان خودداری کنند.

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه استان گیلان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، افزود: هم اکنون شهرهای تالش، رشت، آستارا و لنگرود از جمله شهرهای قرمز استان هستند و در این وضعیت بهترین اقدام برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از ازیاد آمار مبتلایان به این ویروس خودداری از سفر و ماندن در خانه است.

وی اظهار داشت: در مواردی که افراد ناچار به سفر هستند باید با حساسیت و دقت بسیار نکات و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند، حتما اعضای یک خانواده "چند نفر محدود" هتل بگیرند یا چادر بزنند و دستجمعی این کار را انجام ندهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: توصیه های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون یا مایع دستشویی و رعایت فاصله اجتماعی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا باید به دقت توسط عموم مردم رعایت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته در گفت و گوی تلویزیونی بیان داشت: بر اساس آمارها، ۲۰ تا ۳۰ درصد موارد ابتلا و بستری به علت کرونا در استان گیلان از بین مسافران بوده و خواهش ما این است که در تعطیلی پیش رو مردم از سفر غیرضروری به استان‌های شمالی خودداری کنند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز گذشته، تاکنون ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسیده داست.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار