ترشی خیار به سبک آمریکایی
کد خبر: ۱۸۶۶۸۳
تاریخ انتشار: 2020 August 06    -    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
امروز برای شما آموزش روش تهیه‌ی یک نوع ترشی خوشمزه با خیار را قرار داده‌ایم. این ترشی طعمی ترش و شیرین داشته و برای طرفداران این طعم، بسیار لذیذ است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این ترشی، با ما همراه باشید.

ترشی خیار به سبک آمریکاییاختصاصی تابناک باتو؛ امروز برای شما آموزش روش تهیه‌ی یک نوع ترشی خوشمزه با خیار را قرار داده‌ایم. این ترشی طعمی ترش و شیرین داشته و برای طرفداران این طعم، بسیار لذیذ است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این ترشی، با ما همراه باشید.

 

ترشی خیار به سبک آمریکایی

مواد لازم:

سرکه‌ی سفید: 3 پیمانه
شکر: یک و نیم پیمانه
خیار متوسط: 8 عدد
پیاز متوسط: یک عدد
شوید تازه یا خشک شده: دو قاشق غذاخوری
نمک: سه قاشق غذاخوری
دانه‌ی خردل: نصف قاشق چایخوری
زردچوبه: یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه:

خیارها را شسته و حلقه حلقه برش می‌زنیم. سپس آنها را داخل آبکش قرار داده و ظرفی را زیر آبکش قرار می‌دهیم.
نمک را روی خیارها پاشیده و همه‌ی خیارها را به نمک کاملا آغشته می‌کنیم. سپس آبکش را به همراه ظرف زیرین آن به مدت یک و نیم تا دو ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم.
پس از گذشت این زمان، روی خیارها آب ریخته و کاملا آنها را می‌شوییم.
ظرف مناسبی را برای ترشی آماده کرده و شروع به آماده کردن ترشی می‌کنیم. یک سوم خیارها را داخل ظرف ریخته و یک سوم پیازی را که خلالی خرد کرده بودیم، به آن می‌افزاییم. یک سوم شویدها را نیز به مواد اضافه می‌کنیم. این کار را ادامه می‌دهیم تا کل مواد تمام شوند.
در ظرفی جداگانه، سرکه‌ی سفید، شکر، دانه‌ی خردل و زردچوبه را ریخته و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا شکر، کاملا ذوب شود. مواد را از روی حرارت برمی‌داریم و داخل ظرف ترشی و روی خیار و پیازها می‌ریزیم تا کاملا روی آنها را بپوشاند.
ظرف را کناری قرار می‌دهیم تا به دمای اتاق برسد سپس درب ظرف را محکم بسته و به مدت سه روز تا یک هفته داخل یخچال قرار می‌دهیم.
پس از گذشتن این زمان، ترشی خیار ما آماده است.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: ukkla

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار