دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو؛ چرا و چگونه؟
کد خبر: ۱۸۶۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 08    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
هنر تزیینی یا آرت دکو سبک و جنبش هنری است که برای نخستین بار در فرانسه پیش از جنگ جهانی اول ظاهر شد سبک آرت دکو به طور قابل توجهی انعطاف پذیر و به عنوان سبکی الهام بخش در طراحی، ادبیات، مد، معماری و عرصه های مختلف محسوب می شود. آیا می خواهید دکوراسیون فضای خود را با رنگ های الهام گرفته از سبک آرت دکو دکور کنید.

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟«تابناک با تو» - هنر تزیینی یا آرت دکو سبک و جنبش هنری است که برای نخستین بار در فرانسه پیش از جنگ جهانی اول ظاهر شد سبک آرت دکو به طور قابل توجهی انعطاف پذیر و به عنوان سبکی الهام بخش در طراحی، ادبیات، مد، معماری و عرصه های مختلف محسوب می شود. آیا می خواهید دکوراسیون فضای خود را با رنگ های الهام گرفته از سبک آرت دکو دکور کنید یا تمام خانه خود را به زیبایی شناسی متمرکز بر یک پالت رنگ اختصاص دهید، در اینجا برخی از اصول در مورد رنگ ها و سبک Art Deco برای انتخاب بهتر آورده شده با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟

به طور کلی، دوره آرت دکو از اوایل ۱۹۲۰ تا اواخر دهه ۱۹۳۰ ادامه یافت. این دوره که غنی و باشکوه بود به نظر می رسد پس زمینه بیشترین تاثیر بر هنر و معماری، به ویژه ساختمان های دولتی و برجسته مانند ساختمان های امپراتوری بود در واقع می توان گفت آرت دکو سبکی مدرن و لوکس بود و برخی از نوآوری های خود را از منابع متنوع مثل هنر مصری و کشفیات باستان شناسی گرفته تا تمام تکنولوژی های جدید در خود جای داده بود.

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟

بسیاری از متریال های کاربردی در سالن های هنری کلاسیک و مبلمان های الهام بخش نمونه های برجسته از این دوره می باشد برخی مواد و مصالحی که در آرت دکو به کار میروند شامل فولاد ضد زنگ، آینه، کروم، شیشه، لاکوبل، چوب تزئینی و حتی پوست های عجیب و غریب مثل پوست کوسه و پترن گورخری و… است. مواد گران قیمت مثل آبنوس، سنگ مرمر و چوب های نادر نیز در مبلمان و اکسسوری های این سبک کاربرد دارند.

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟

طراحان دوره آرت دکو به شدت به فلزات برنز، فولاد و نیکل متکی بودند در واقع می توان گفت این سطوح براق به عنوان تاکید و تم رایج این سبک به نظر می رسند در یک جمله می توان گفت همه چیز این سبک درخشش است طرح‎های ساده و خطوط مستقیم و کاربرد نقش‌ و نگارهای ساده و تکراری به عنوان تزئینات و همینطور منحنی های منظم را می توان از دیگر ویژگی های این سبک برشمرد سبک آرت دکو بیشتر با تاکید بر علم هندسه و معمولا دارای خطوط و پترن های منظم بوده و بر تزئینات روی منحنی‌های پویا و زاویه‎های جسورانه تاکید دارد.

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟

رنگ های آرت دکو

رنگ های Art Deco طیف وسیعی را شامل می شوند طیف رنگی از قرمز به زرد، نارنجی و بنفش، سبز، آبی که به خوبی می توانند با رنگهای نقره ای، مشکی و کروم ترکیب شوند.

از طرف دیگر سیاه و سفید پالت رنگی ویژه آرت دکو است که با درخششی همراه است که تداعی گر شاخصه اصلی سبک آرت دکو می‌باشد.

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟

میزان استفاده از رنگ ها و المان های رایج آرت دکو در دکوراسیون هر اتاقی بستگی به رویکرد شخصی وسلیقه افراد دارد برای افزودن تاثیر این سبک در دکوراسیون می توانید از موارد زیر کمک بگیرید!

1- نورپردازی لایه لایه برای ایجاد جو مناسب
2- استفاده از الگوهای زاویه دار، طرح های پله ای و انحناهای برجسته بدون وجود نمایه های پیچیده
3- استفاده از لوازم آینه ای و شیشه های درخشان
4- به کارگیری پترن های ترسیمی و بافت های نرم، پارچه های ساتن و ابریشم
5- فرش ها، موکت ها و پارچه های رومبلی با اشکال هندسی
6- مبلمان براق و با لاک جلا خورده و یا مبلمان آینه کاری شده
7- تاکید روی خطوط و اشکال و رعایت تقارن
8- استفاده از عناصر تزئینی با نمادهایی از خورشید

دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو چرا و چگونه؟

برای نتیجه گیری می توان گفت اگر شما به طراحی داخلی و دکوراسیون های پیچیده و پر زرق و برق تمایل دارید با رعایت نکات گفته شده قطعا سبک دکوراسیون داخلی آرت دکو را می پسندید و می توانید از فضای لوکس، ظریف و مسحورکننده این سبک لذت ببرید!

منبع: دکوبوم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
2
این دکور بندی برای پشت بام نشینها هم کاربرد داره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار