روش‌های فوری نقاشی ساختمان
کد خبر: ۱۸۵۳۲۰
تاریخ انتشار: 2020 July 19    -    ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

روش‌های فوری نقاشی ساختمان

یک نقاش سابق تمام رازهای خود در رنگ آمیزی سریع خانه و گرفتن بهترین نتیجه ها را در این جا با شما در میان می گذارد. شما نیز به راحتی میتوانید این تکنیک ها را یاد بگیرید و یک رنگ آمیزی عالی انجام دهید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید به بازار آنلاین خدمات سنجاق سری بزنید. در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نقاش ساختمان در تهران باشید می‌توانید درخواست نقاشی ساختمان خود را در سنجاق ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

چگونه یک اتاق را سریعا رنگ آمیزی کنیم؟: چگونه مانند یک حرفه ای اتاقمان را رنگ آمیزی کنیم؟

ممکن است رنگ آمیزی سریع با داشتن نتیجه ای عالی متضاد به نظر بیاید، اما نقاش ها از همین راه خرج زندگیشان را در می آورند.شما نیز با استفاده از نکاتی که در این پست برایتان آماده کرده ایم، می توانید بدون فدا کردن کیفیت، سریعا اتاق خود را رنگ آمیزی کنید. ممکن است برخی از این نکات، با نکته های همیشگی و قدیمی متفاوت باشند، اما همگی درست هستند و نه تنها در زمانتان صرفه جویی می کنند، بلکه در انتها نمایی فوق العاده به دیوارتان خواهند داد. به همین دلیل ما از بیل نان کمک گرفتیم. بیل یک نقاش سابق است و رئیس شرکت رنگ آمیزی ویلیام نان می باشد. نکته هایی که در این جا با شما در میان می گذاریم، از 32 سال تجربه رنگ آمیزی بیش از صد خانه و آپارتمان نشات گرفته است. جدای از اینکه بیل یک نقاش فوق العاده است، در پایان او نمایی بی نقص و عالی بر وسیله های چوبی، دیوار و سقف برایتان به ارمغان می آورد.

سریعا مکان مورد نظر را با تری سدیم فسفات تمیز کنید

باید کار خود را با تمیز کردن سطح شروع کنید تا رنگ به خوبی بر چوب، یا رنگ قبلی بچسبد. با استفاده از یک اسفنج و مقداری تمیز کننده حاوی تری سدیم فسفات می توانید هر گونه گرد و خاک، دوده، و لکه را به سرعت تمیز کنید. معمولا تری سدیم فسفات به سرعت همه جا را تمیز می کند و به پاک کردن زیاد نیازی ندارد. تری سدیم فسفات تغلیظ شده خریداری کرده و آن را با آب مخلوط کنید، این نوع تری سدیم فسفات از نوع مایع آن بهتر است.

محلول را به وسیله چوبی خود بزنید. این امر باعث می شود رنگ قبلی کم کم سیاه شود و این کار موجب می شود رنگ جدید و قدیمی بهتر به هم پیوند بخورند. این محلول را در آشپزخانه، برای از بین بردن روغن، در حمام برای از بین بردن لکه اسپری مو، در اطراف کلیدهای برق برای از بین بردن اثر انگشت و غیره استفاده کنید. در هنگام استفاده از تری سدیم فسفات دستکش به دست کنید و لبه های آن را بالا بکشید تا به پایین دست تان لیز نخورد.

تکه های اضافی را خارج کنید

حتی اگر پس از خرید رنگ و آوردن آن به خانه دربش را باز کردید، هنوز هم ممکن است تکه های کوچک رنگ سفت شده در آن وجود داشته باشد. اگر این تکه به دیوار برسند، مجبور می شوید تکه ها را از روی دیوار جدا کرده و دوباره آن را رنگ بزنید. بنابراین چند دقیقه وقت بگذارید و آن ها را از درون سطل رنگ خارج کنید.

برای این کار یا از فروشگاه یک آبکش مخصوص رنگ تهیه کنید و یا از یک جوراب نازک استفاده کنید. آبکش را روی یک سطل پنج گالنی قرار دهید و رنگ را روی آن بریزید. آبکش هر گونه تکه رنگ را به دام می اندازد. اگر میخواهید صرفه جویی زیادی انجام دهید، آبکش را بشویید و دوباره از آن استفاده کنید.

قاب پنجره را سریع تر رنگ کنید

بسیاری از کسانی که اتاق خود را رنگ میکنند، در هنگام رنگ آمیزی پنجره، رنگ را روی قاب و لولا می ریزند، و سپس با استفاده از تیغ آن را تراش می دهند. اما اگر در رنگ آمیزی با قلم مو کارتان خوب باشد، می توانید موقع رنگ آمیزی قسمت مورد نظر را برش دهید. نیازی نیست چیزی را تراش دهید و از آن بهتر، یتوانید فضای بین چوب و شیشه را دست نخورده باقی بگذارید. قلم مو را به رنگ آغشته کرده و روی قاب پنجره بکشید و به اندازه یک دوم از شیشه فاصله دهید. وقتی قلم موی تان نیمه رنگی شد می توانید قسمت نزدیک به شیشه را به آرامی رنگ کنید. اجازه ندهید قلم مو زیاد به شیشه برخورد کند، تا شکاف کوچک بین قاب و شیشه از رنگ پر شود. اگر رنگ به شیشه برخورد کرد، با استفاده از تیغ آن را خراش دهید. اگر از پاک کردن رنگ روی شیشه خسته شده اید، طرز استفاده پاک کننده رنگ روی چوب را یاد بگیرید.

سقف بافت دار خود را صاف کنید

رنگ کردن قسمت بین دیوار و سقف بدون برخورد به سقف کار بسیار سختی است. راه حل چیست؟ این که با استفاده از چاقو در قسمت لبه ها بافت را جدا کنید. چاقو را با زاویه 45 درجه در دست بگیرید و تیغه را در امتداد لبه سقف قرار دهید. تیغه بافت را خراش می دهد و شیار کوچکی در سقف ایجاد می کند. با استفاده از یک گردگیر یا قلم موی رنگ شیار مورد نظر را پاک کنید.

حالا که در قسمت بالایی دیوار شیاری ایجاد کردید، قلم مو بدون برخورد به سقف، به داخل شیار رفته و رنگ به آن می بخشد. و شما هرگز متوجه وجود خط باریک فاقد بافت تان نمی شوید.

گوشه ها را به آرامی و با دستی متعادل رنگ آمیزی کنید

رنگ زدن گوشه دیواری که با چسب رنگ پوشانده نشده، ملزم دستی متعادل است. و وقتی انجام آن را یاد بگیرید، دیگر هرگز با چسباندن نوار چسب وقت خود را تلف نخواهید کرد. البته، ممکن است این کار برای برخی سخت باشد، اما می توانید چگونگی انجام آن بدون استفاده از نوار چسب را به خوبی یاد بگیرید. از یک قلم موی باریک استفاده کنید. در هنگام اعمال رنگ، دندانه های عمودی رنگ را به طور یکنواخت روی دیوار می کشند. قلم مو را آغشته به رنگ کنید، سپس در کنار لبه ظرف به آن ضربه بزنید (آن را نکشید) تا رنگ اضافی به داخل ظرف بریزد. قلم مو را به اندازه یک دوم اینچ، به داخل بکشید. سپس بار دیگر تمام قسمت گوشه را به رنگ آغشته کنید. قلم مو را بیش از حد به داخل فشار ندهید، این کار باعث می شود خطی از موهای آن روی دیوار باقی بماند. با اعمال فشار مناسب اجازه دهید قلم مو در قسمت انتهایی گوشه قرار گیرد. برای این که تعادل دست خود را حفظ کنید، در هنگام حرکت به جای به حرکت در آوردن تنها مچ دست، کل دستتان را حرکت دهید.

روی رنگ خود روکشی بکشید تا تازه باقی بماند

رنگ خیلی زود خشک می شود، حتی روی غلطک تان. اگر به استراحتی ده دقیقه ای نیاز دارید، روی رنگ خود را بپوشانید. روی سطل رنگ خود را با یک درپوش و روی رنگ مورد استفاده تان را با یک پارچه بپوشانید. برای پوشاندن غلطک خود از یک فویل آلومینیومی استفاده کنید. اگر این کا را نکنید، ممکن است رنگ خشک شده اثری داشته باشد که روی دیوارتان باقی بماند.

از رنگ یار استفاده کنید تا مجبور نباشید مرحله ای را دوباره انجام دهید

هر چه رنگ مورد نظر برای مدت بیشتری روی دیوار یا وسیله چوبی تان خیس باقی بماند، با لکه ها و علامت های کمتری مقابله می کنید. علامت ها، خط های تیره و زشتی هستند که بر اثر رنگ زدن محلی نیمه خشک به وجود آمده اند. اگر بتوانید رنگ خود را برای مدت بیشتری خیس نگه دارید، نیازی نیست نگران چنین چیزهایی باید. برای این که میزان زمان خیس بودن رنگ را افزایش دهید باید از رنگ یار یا کاندیشنر استفاده کنید.

تمام رنگ مورد نیاز خود را در سطلی پنج گالنی بریزید، سپس رنگ یار یا کاندیشنر را طبق دستور آن به رنگ اضافه کنید. چون رنگ یار ها و کاندیشنرها به کم شدن علامت های رنگ مو کمک می کنند، نیازی نیست بعدها آن ها را دوباره ترمیم کنید.

هر بار یک گوشه از دیوار را رنگ کنید

وقتی قلم مو در دست میگیرید، دوست دارید همه جا را به یک باره رنگ کنید، سقف، گوشه های اتاق و همه جا. اما اگر هر بار یک دیوار و گوشه های آن را رنگ کنید و بعد به سراغ دیوار بعدی بروید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. چرا که اگر در همان هنگام رنگ آمیزی گوشه ها را رنگ کنید، رنگ دیوار و رنگ گوشه آن به خوبی با یکدیگر مخلوط می شوند و علامت ها نیز به ندرت پدیدار می شوند.

زمان کمتری را صرف ضربه زدن کنید

احتمالا می دانید که ضربه زدن به گوشه ها با استفاده از نوار چسب، وق بیشتری می گیرد و تضمین نمی کند نتیجه خوبی داشته باشید، چرا که همچنان ممکن است رنگ از زیر چسب نفوذ کرده باشد. خلاصه بگویم، چسب کاری قبل از رنگ آمیزی وقت تلف کردن است. در عوض، تنها مکان های افقی مانند تخته پایه، و ریل صندلی ها که رنگ با باقی ماندنش جلب توجه می کند را چسب بزنید. سطوح عمودی مانند گوشه های در و پنجره، به این اندازه در معرض لکه شدگی قرار ندارند، پس نیازی نیست آن ها را چسب کاری کنید. فقط مراقب باشید و با دقت گوشه ها را رنگ کنید تا از خط گوشه خارج نشوید. چسب مشکلات مربوط به خود را دارد، مثلا جدا شدن قبل از شروع کار، و جدا کردن رنگ هنگام باز کردنش. بیل می گوید: "اما من از راه سختش فهمیدم، اما حتما تخته پایه را چسب بزنید چرا که در صورت نبود چسب، رنگ همیشه روی آن را لکه خواهد."

سریع ترین راه برای رنگ زدن دیوار

هر کسی که نقاشی می کند، برای رنگ آمیزی دیوار تکنیک خاصی دارد. بیل در طول یه دهه تکنیک خود را پرورش داد. روش انجام آن است که این کار را سریع و موثر می کند. همچنین این کار پوششی را نیز ایجاد می کند.

اگر راست دست هستید، دیوارتان را از چپ به راست رنگ آمیزی کنید. غلطک خود را حاوی رنگ کرده و از تخته پایه به سمت سقف شروع به رنگ آمیزی کنید. سپس بدون این که دوباره غلطک را به رنگ آغشته کنید، آن را از سقف به تخته پایه حرکت دهید تا مطمئن شوید کل آن قسمت به رنگ آغشته شده. سپس حدود سه اینچ به راست حرکت کنید و دوباره کل طول دیوار را رنگ آمیزی کنید.

وقتی به قسمت بالایی رسیدید، حدود 6 اینچ به چپ حرکت کنید و غلطک را به سمت پایین حرکت دهید تا هیچگونه جای خالی یا علامتی باقی نماند. سپس غلطک را دوباره آغشته به رنگ کنید، آن را لبه به لبه قسمت رنگ شده و رنگ نشده قرار دهید و دوباره این اعمال را انجام دهید. در هنگام رسیدن به سقف به صورت افقی حرکت کنید تا لبه ها به خوبی آغشته به رنگ شوند. هر بار فقط سه فوت حرکت کنید که تا وقتی رنگ آمیزی را تمام می کنید، دیوار خیس باقی بماند.

بیل می گوید: "هنگامی که یک اتاق با سقف هشت فوتی را رنگ می کنم دوست دارم به جای دسته های معمولی 45 اینچی از دسته کوتاه تری برای غلطکم استفاده کنم. دسته کوتاه تر باعث می شود غلطک را بهتر تحت کنترل داشته باشم، و افقی کردن غلطک راحت تر از آن است که لبه های تخته پایه و سقف را به طور عمودی رنگ بزنم."

  نکته ی برای رنگ آمیزی فضاهای بزرگ

شاید یک غلطک 18 اینچی برای همه افراد متناسب نباشد. نقاش ها برای این که می توانند در زمان کمتر محیط بیشتری را رنگ بزنند، به جای غلطک 9 اینچی معمولی، از این نوع غلتک استفاده می کنند.

اگر دیوار و سقف سالم زیادی دارید،  می توانید از غلطک 18 اینچی استفاده کنید. با این کار قطعا در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد. به علاوه، چون غلطک به جای یک سمت، از هر دو طرف به دسته وصل است، می توانید فشار بیشتری وارد کرده و از به وجود آمدن علامت های حاصل از آن جلوگیری کنید.

می توانید غلطک 18 اینچی را از مراکز لوازم خانگی و فروشگاه ها تهیه کنید.

غلطک خود را روغن کاری کنید

فلز زنگ می زند و دسته فلزی روی غلطک تان استثنا نیست. به خودتان لطف کنید، و قبل از گذاشتن غلطک تان در انبار کمی روغن روی آن اسپری کنید. غلطک زنگ زده، می تواند صداهایی از خود بیرون بیاورد. هل دادن یک غلطک برای ساعت ها، به خودی خود خسته کننده است؛ اضافه کردن کمی صدای جیر جیر باعث می شود کاملا دیوانه شوید.

اشتباهات خود را جبران کنید

مهم نیست چقدر مراقب هستید، همیشه ممکن است روی چیزی که نمیخواهید رنگ بریزید. یک قوطی پاک کننده رنگ را در دسترس خود قرار دهید. پاک کننده رنگ به راحتی می تواند رنگ خشک شده روی گوشه های دیوار، پیشخوان ها، دستگیره های در، کفپوش های از جنس پلاستیک وینیل یا هر چیز دیگر پاک کند. در هنگام انجام پروژه رنگ آمیزی از اشتباهات رایج دوری کنید.

همیشه یک کیسه زباله در نزدیکی خود نگه دارید

هرگز میزان زباله هایی که یک پروژه رنگ آمیزی تولید می کند را دست کم نگیرید. و رفت و آمد در خانه با در دست داشتن پارچه ها و چسب های آغشته به رنگ ایده خوبی نیست. قبل از شروع کار کیسه های زباله را روی دستگیره های در آویزان کرده و یا داخل کیفی کمری بگذارید که همراهتان باشد. از این ترفند عالی برای در دسترس داشتن کیسه زباله و جلوگیری از کثیف کاری استفاده کنید.

قبل از رنگ زدن سقف، گوشه های دیوار را رنگ آمیزی کنید

بالاخره، به پاسخی رسیدیدم که همه مان منتظر آن بودیم! معمولا افراد حرفه ای در هنگام رنگ آمیزی از ترتیب خاصی پیروی می کنند. آن ها ابتدا گوشه دیوار را رنگ کرده، و سپس به سقف و دیوار اصلی می پردازند. بخاطر این که جدا کردن چسب گوشه ها آسان تر و سریع تر از جدا کردن چسب از کل دیوار است. و قطعا شما نمی خواهید تمام آنها را جدا کنید! در هنگام رنگ زدن گوشه های دیوار، نیازی نیست تر و تمیز باشید. تنها باید در انتها نتیجه ای عالی داشته باشید. فقط روی داشتن انتهایی عالی رو چوب تمرکز کنید. اگر رنگ درب و رنگ گوشه ها روی دیوار پاشیده شدند نگران نباشید. بعدا با استفاده از رنگ می توانید آن را بپوشانید. وقتی گوشه دیوار به خوبی رنگ زده شده و خشک شد (پس از حداقل 24 ساعت)، چسب ها را جدا کرده سپس سقف را رنگ کنید و به رنگ آمیزی دیوار ادامه دهید.

در نزدیکی دیوار و روکش چوبی چراغی روشن کنید تا عیب و نقص ها را پیدا کنید

با استفاده از یک لامپ دستی سطح دیوار را روشن کنید تا هر گونه قسمت رنگ نشده، لبه های ناهموار، و دیگر نقص ها مشخص شوند تا بتوانید آنها را پر کنید. با استفاده از یک مداد بخش هایی را که به ترمیم نیاز دارند را علامت بزنید.

ابتدا سقف را رنگ آمیزی کرده و سپس به دیوار برسید

قبل از رنگ آمیزی دیوار، به سقف توجه کنید. اگر فکر می کنید به نوسازی نیاز دارد، ابتدا آن را رنگ کنید. شما که نمیخواهید ابتدا دیوار را رنگ کرده و سپس بعد از چند ماه یا چند سال دوباره سقف را رنگ کنید. رنگ آمیزی سقف باعث می شود قطرات رنگ به هر چیزی که در پایین قرار دارد بریزد. اگر اول سقف را رنگ کنید، در این صورت کمتر به تمیزی دیوار توجه خواهید کرد. هر گونه قطرات رنگ که به دیوار برسد، بعدها با رنگ کردن دیوار پوشش داده می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار