آخرین قیمت سکه و دلار در بازار آزاد
کد خبر: ۱۸۴۱۶۸
تاریخ انتشار: 2020 July 06    -    ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۳۱ هزار تومان، قیمت دلار ۲۱هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.
در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۹۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان، قیمت دلار ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

آخرین قیمت سکه و دلار در بازار آزاد

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۹۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۲۴۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۳۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۷۷۶ دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی‌های این روز‌های طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روز‌های اخیر رکورد‌های بالایی را به ثبت رسانده است، اما با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده است و فعالان این بخش می‌گویند که قیمت‌ها متأثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده‌اند.

افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکورد‌های بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛ بر همین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان، یورو ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۴۰ تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۱ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان است.

گفتنی است، همزمان با افزایش چشم‌گیر قیمت ارز در بازار آزاد، بازارساز قیمت خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی را به‌صورت محسوسی افزایش داده و سعی کرده است قیمت‌ها نزدیک به بازار آزاد باشد.

این تلاش بازارساز به‌منظور کاهش آربیتراژ بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد انجام شده است؛ بازارساز این‌بار بدون هراس از رشد قیمت‌ها، با ثبت رکورد‌های بالا و بی‌سابقه در تابلوی صرافی‌ها، سعی دارد مانع از ورود تقاضای کاذب و سفته‌بازی به صرافی‌های بانکی شود.

قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌های بانکی در نخستین روز هفته و فقط طی یک روز نزدیک به ۲ هزار تومان افزایش یافته بود. روز شنبه بین قیمت دلار آزاد و صرافی ملی ۴۰۰ تومان فاصله وجود داشت و این فاصله در روز یکشنبه به ۱۵۰ تومان رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار