موزه‌ای شگفت انگیز که به ندرت بازدید عمومی دارد
کد خبر: ۱۷۶۶۳۱
تاریخ انتشار: 2020 April 19    -    ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
موزه Brambell متعلق به دانشگاه بنگور در ولز شمالی است ولی بیرون از محوطه این دانشگاه دایر شده و در حالی‌که شاید جزو موزه‌های کمتر شناخته و معروف دنیا باشد ولی دانشمندان و محققان زیادی از موزه‌های بزرگ دنیا و همین‌طور دانشگاه‌های سراسر جهان بازدیدکننده آن هستند. موزه برامبل به معنای واقعی کلمه یک موزه تاریخ طبیعی است.

موزه تاریخ طبیعی در شمال ولز که به ندرت بازدید عمومی دارد

موزه تاریخ طبیعی در شمال ولز که به ندرت بازدید عمومی داردبه گزارش «تابناک با تو»؛ موزه Brambell متعلق به دانشگاه بنگور در ولز شمالی است ولی بیرون از محوطه این دانشگاه دایر شده است. در حالی‌که شاید جزو موزه‌های کمتر شناخته شده و معروف دنیا باشد ولی دانشمندان و محققان زیادی از موزه‌های بزرگ دنیا و همین‌طور دانشگاه‌های سراسر جهان بازدیدکننده آن هستند.

موزه برامبل به معنای واقعی کلمه یک موزه تاریخ طبیعی است و چیزهای دیدنی و جذاب زیادی از اعماق تاریخ دارد. افرادی که به تاریخ، زندگی انسان‌های اولیه و موجودات ماقبل تاریخ، مسافرت‌ در زمان و ماجراجویی‌هایی تاریخی علاقه‌مند هستند؛ حتما باید از این موزه بازدید کنند.

موزه تاریخ طبیعی در شمال ولز که به ندرت بازدید عمومی دارد

صدها شگفتی و نمونه طبیعی در این موزه یافت می‌شود که در هیچ موزه دیگری نیستند. اسکلت‌های ترسناکی از موجودات اولیه، دایناسورها و حیوانات ترسناکی که قطعا اگر امروز زنده بودند؛ انسان نمی‌توانست بر طبیعت چیره شود.

بسیاری از این نمونه‌ها مرجع اندازه‌گیری‌ها و مطالعات عملی تاریخ‌شناسان و جانورشناسان بودند. برخی نمونه‌ها مانند شاخ‌های گوزن ایرلندی قدمتی ۷۵۰۰ ساله دارند. اسکلت‌های خشک شده یک گوسفند دو سر، شیطان تاسمانی (Tasmanian devil)، کرگدن و اسب آبی نیز در این موزه پیدا می‌کنید.

موزه تاریخ طبیعی در شمال ولز که به ندرت بازدید عمومی دارد

تاکسیدرمی پرندگان در معرض انقراض نسل، پرنده‌های نایاب منطقه نیوزلند مانند کاکاپو و لاک‌پشت گالاپاگوس نیز در این موزه تاریخ طبیعی نگهداری می‌شود.

برخی از این اسکلت‌ها و جمجمه‌ها در مایعات نگهداری می‌شوند.

یک مکان ناشناخته برای سفر به زمان

موزه Brambell بیشتر اوقات برای عموم بازدید ندارد و فقط دانشجویان دانشگاه Brambell و همین‌طور دانشگاه بنگور از آن بازدید می‌کنند. در واقع، یک آزمایشگاه و منبع آموزشی برای دانشجویان است.

موزه تاریخ طبیعی در شمال ولز که به ندرت بازدید عمومی دارد

اما گاهی اوقات سالی یکی دو بار درب‌های آن به روی عموم مردم باز می‌شود و مردم این فرصت را پیدا می‌کنند با اسکلت‌ها و جمجمه‌ها عکس بگیرند.

این موزه از ۱۰۰ سال پیش تاسیش شده و برای سال‌های طولانی در خفا فعالیت کرده و مردم از وجود آن خبر نداشتند.

موزه تاریخ طبیعی در شمال ولز که به ندرت بازدید عمومی دارد

کارمندان این موزه در کنار بازدیدکننده‌ها هستند و اطلاعات بیشتری از هر مجموعه و نمونه در اختیارشان قرار می‌دهند. مدیر این موزه می‌گوید: «سعی می‌کنیم با داستان‌های شگفت‌انگیزی از این موجودات و تاریخچه آن‌ها برای مردم الهام‌بخش باشیم.»

همان‌طور که گفته شد درب‌های این موزه در بیشتر تاریخ‌های سال بسته است و بازدید عمومی ندارد. به همین دلیل، در میان موزه‌های تاریخ طبیعی کمتر شناخته شده است و اطلاعات بسیار کمی از آن در اینترنت یافت می‌شود.

برای بازدید از این موزه باید تمام روزهای سال منتظر باشید تا چه روزهایی برای بازدید عمومی اعلام می‌شود.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار