رکورد گرمای زمین در ماه سپتامبر شکست
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۳۹۸
تاریخ انتشار: 2015 October 22    -    ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
سازمان ملی آب و هوا و اقیانوسی آمریکا اعلام کرد 9 ماهه نخست امسال رکورد گرمای ثبت شده کره زمین شکسته شد.

رکورد گرمای زمین در ماه سپتامبر شکست/خاورمیانه گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از دویچه وله، سازمان ملی آب و هوا و اقیانوسی آمریکا اعلام کرد در 9 ماهه نخست سال جاری رکورد گرمای ثبت شده در کره زمین شکسته شده است.

بر همین اساس گرمای ثبت شده در ماه سپتامبر سال جاری از گرمای ثبت شده در زمان مشابه سال گذشته فراتر رفته است و این افزایش بیشترین افزایش دما در یک ماه مشخص در طول یک سال بوده است که در 136 سال بررسی دمای زمین به ثبت رسیده است.

دما در ماه سپتامبر سال جاری بیش از 0.01 درجه سلسیوس برابر با 0.02 درجه فارنهایت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که از شاخص مشابه در ماه‌های مارس و فوریه نیز فراتر رفته است.

بنا به گزارش این سازمان، در 7 ماه از 9 ماه سال جاری رکورد دمای ماهانه زمین شکسته شده است.

بنا به گزارش سازمان ملی آب و هوا و اقیانوسی آمریکا، کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی، شمال شرق آفریقا، خاورمیانه، و جنوب شرق آسیا در ماه گذشته میلادی یک گرمای غیر عادی را تجربه کردند.

از سوی دیگر کشورهای اسپانیا، آسیای مرکزی، و انگلیس نیز سرمای غیر عادی را علی رغم روند افزایشی دمای کره زمین در ماه گذشته تجربه کردند.

بنا به گزارش این سازمان آمریکایی، انگلیس و ولز سردترین ماه سپتامبر خود را از سال 1994 تا کنون در سال جاری تجربه کرده اند.

فارس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv