گردشگری 2 ساعته در فضا؛ 255 میلیون تومان+فیلم
کد خبر: ۱۵۲۶۰
تاریخ انتشار: 2015 October 29    -    ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
اما حالا باز هم از آمریکا خبر می‌رسد که مهندسان شرکت World View در تلاش هستند تا با آماده کردن بالنی بزرگ و کپسولی مخصوص که ظرفیت تا هشت نفر را دارد، گردشگری فضایی را به معنای واقعی تحقق بخشند.
گردشگری 2 ساعته در فضا؛ 255 میلیون تومان+فیلم از مدت‌ها پیش ایده سفر گردشگری به جایی در خارج از مرزهای زمین از سوی شرکت‌ها و شخصیت‌های سرشناس زیادی دنبال شده است که بدون شک یکی از مهم‌ترین آنها ریچارد برانسون است. او که مالک شرکت ویرجین گلکتیک و ده‌ها شرکت کوچک و بزرگ دیگر در آمریکا و سایر نقاط جهان است ایده بلندپروازانه انتقال گردشگران به فضا را در سر می‌پروراند.

او حتی سال پیش پروازهای آزمایشی هواپیمای مخصوصی که برای این کار ساخته است را آغاز کرد که البته با سقوط آن و کشته شدن خلبانش فعلا متوقف شده است.

اما حالا باز هم از آمریکا خبر می‌رسد که مهندسان شرکت World View در تلاش هستند تا با آماده کردن بالنی بزرگ و کپسولی مخصوص که ظرفیت تا هشت نفر را دارد، گردشگری فضایی را به معنای واقعی تحقق بخشند. در ایده که قرار است از سال 2017 به مرحله اجرا درآید از راکت‌ها برای پرتاب کپسول فضایی حامل گردشگران خبری نخواهد بود بلکه از یک بالن بزرگ مملو از گاز هلیوم استفاده می‌شود.



مشتریان این شرکت با پرداخت 75 هزار دلار(255 میلیون تومان) راهی سفری ماجراجویانه و سراسر هیجان و دلهره می‌شوند. آنها این پول هنگفت را تنها برای دو ساعت حضور در ارتفاع 30 هزار متری زمین می‌پردازند. در علم فضانوردی، به ارتفاع 30 کیلومتری زمین لبه فضا گفته می‌شود یعنی جایی که گردشگران اگر سر خود را به سمت بالا نگاه دارند تاریکی محض اعماق فضا را خواهند دید و اگر چشم‌انداز زیر پای خود را ببینند با منظره شگفت‌انگیزی مواجه می‌شوند که همواره در فیلم‌های علمی و تخیلی دیده‌اند یعنی زمینی که گرد است و انحنای آن به خوبی تشخیص داده می‌شود.

«تیبر مک کالوم» رئیس بخش فناوری این شرکت می‌گوید: «بارها از مردم این جمله را شنیده‌ام که نمی‌خواهم همه عمرم را در زمین سر کنم». از نگاه کالوم و مدیران شرکت World View، همین دیدگاه به اندازه‌ای کافی است که امید داشت انبوهی از گردشگران ثروتمند از سراسر جهان متقاضی شرکت در چنین سفر هیجان‌انگیزی باشند.

این سفر ویژگی‌های خاص خود را دارد به طوری‌که در هیچ سفر گردشگری دیگری مشاهده نمی‌شود. مسافران که تعداد آنها در هر تور گردشگری فضایی شش نفر خواهد بود به همراه دو خلبان زبده و آموزش‌دیده سوار بر فضاپیمای ساده‌ای می‌شوند که بهتر است آن را کپسول فضایی بنامیم. در ادامه بالن بزرگی که با گاز هلیوم پر شده است کپسول را به آرامی از زمین جدا کرده و طی مدتی بین 90 تا 120 دقیقه به لایه استراتوسفر زمین می‌رسد. این لایه دومین لایه اصلی تشکیل‌دهنده اتمسفر زمین نام دارد که چیزی درحدود 30 کیلومتر قطر آن است.



احتمالا در سال 2017 نخستین بالنی که گردشگران را به این شکل به لبه فضا می‌برد از فلوریدا یا آریزونای آمریکا از زمین جدا خواهد شد.
پس از رسیدن کپسول و بالن به ارتفاع 30 کیلومتری زمین، دو ساعت زمان شناور ماندن آنها در لبه فضا آغاز می‌شود و این همان بازه زمانی استثنایی است که گردشگران فضایی برای آن حاضر به پرداخت 255 میلیون تومان شده‌اند. آنها دو ساعت فرصت دارند که از مشاهده چشم‌انداز حیرت‌انگیز زمین و تاریکی مطلق اعماق فضا لذت ببرند. پس از اتمام این زمان مرحله بازگشت آغاز می‌شود آن هم به این ترتیب که خلبان‌ها فشار گاز هلیوم درون بالن را کم کرده و پس از مدتی نیز بالن را از کپسول جدا می‌کنند. پس از گذشت مدت زمانی که چندان هم طولانی نخواهد بود، کپسول توسط چتر نجات مخصوص خود فرود آرامی خواهد داشت.
کل این سفر ماجراجویانه شش ساعت به طول می‌انجامد و با توجه به شدت بادی که می‌وزد، محل آغاز و پایان این سفر ممکن است تا 480 کیلومتر از هم فاصله داشته باشد.
سال گذشته آلن استیس از مدیران ارشد شرکت گوگل سوار بر بالنی مخصوص راهی فضا شد. او تا ارتفاع 41 کیلومتری از زمین فاصله گرفت و سپس سقوط تاریخی خود را آغاز کرد. این پروژه ماجراجویانه الهام بخش مهندسان شرکت World View بوده تا با استفاده از تجربیات آن سقوط هیجان‌انگیز، مقدمات سفر گردشگران فضایی به این شکل به لبه فضا را فراهم کنند.
به نظر می‌رسد این دسته از سفرهای ماجراجویانه به زودی توسط سایر شرکتهای متخصص در این زمینه رونق پیدا کند و آنگاه است که می‌توان به جرأت گفت انسان خود را به فضا و ناشناخته‌های همراه با هیجانش نزدیک کرده است.


مد آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار