هند پیر می‌شود
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۴۹۷۳۸
تاریخ انتشار: 2019 July 05    -    ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

دولت هند با توجه به تحقیقات و مطالعات صورت گرفته نسب به پیر شدن جمعیت هشدار داده و خواستار افزایش سن بازنشستگی در کشور شده است.

سیاست گذاران باید برای افزایش جمعیت با سن بالا آماده شوند؛ زیرا انتظار می رود هند در سال ۲۰۴۱ با جمعیت ۲۳۹ میلیون نفری بالای ۶۰ سال روبرو شود؛ این در حالی است که این کشور در سال ۲۰۱۱ تنها ۱۰۴ میلیون نفر جمعیت بالای ۶۰ سال داشت.

هند که انتظار می رفت در سال های ۲۰۲۱ تا ۳۱ با افزایش ۹.۷ میلیون نفری در حوزه کار مواجه شود، امروزه با کاهش شدید رشد باروری روبرو است.

نتیجه نهایی مطالعه اخیر هند با موضوع «آمار هند در ۲۰۴۰؛ برنامه ریزی برای تأمین سلامتی عمومی برای قرن ۲۱» بسیاری از شرکت هایی را که چشم امید به مصرف گرایی بیشتر توسط جمعیت جوان هند داشتند، نگران کرده است.

بر اساس نتیجه تحقیقات صورت گرفته، جمعیت در رده سنی ۵ - ۱۴ ساله به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این امر منجر به ادغام مدرسه و تمرکز کمتر بر ایجاد امکانات جدید می شود.

هم اکنون در بیشتر ایالت های هند بیش از ۴۰ درصد مدارس ابتدایی کمتر از ۵۰ دانش آموز ثبت نام کرده اند.

«کریشما سوبرامانیا» مشاور ارشد اقتصادی هند در همین زمینه گفت: روند پیری جمعیت در آینده نشان دهنده آن است که دولت، نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در مراقبت های بهداشتی و همچنین یک برنامه برای افزایش سن بازنشستگی به صورت مرحله ای است.

در زمان حاضر سن بازنشستگی در بسیاری از ایالت های هند ۶۰ سال در نظر گرفته شده است.

هند، کشوری واقع در جنوب آسیا به پایتختی شهر دهلی نو، از شمال غربی با پاکستان، از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه است.

بر اساس آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۹ جمعیت هند یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون و ۴۵ هزار نفر است که دومین کشور پرجمعیت دنیا پس از چین به شمار می‌آید. بندر بمبئی (مومبای) با جمعیتی نزدیک به ۱۴ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین شهر هند است.

هند بیش از ۳۵ شهر بزرگ با جمعیت بالای یک میلیون نفر دارد.

ایرنا

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv