خلبانان ایرانی فوق‌العاده ضعیف هستند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۴۸۰۵
تاریخ انتشار: 2015 October 17    -    ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور با اشاره به ضعف شدید آموزشی خلبانان ایرانی، گفت: متاسفانه این روزها همه برای اخذ گواهینامه خلبانی اقدام می کنند در صورتی که در این کار مهارت و حرفه ای بودن مهم است.
 

سید عبدالرضا موسوی ، در خصوص فرسودگی هواپیماهای ایرانی اظهار کرد: میانگین سن هواپیماها تا 50 سال هم می تواند باشد.

عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس با بیان اینکه استفاده از هواپیماها بستگی به نوع هواپیما و توان آن دارد، افزود: در حال حاضر هزینه تعمیر و نگهداری در ایران بالاست و سیستم راهداری کشور مجبور هستند هر 20 تا 30 سال یکبار اقدام به واردات هواپیما کنند.

رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور در خصوص اینکه هواپیمایی ایران به دلیل کمبود هواپیما دو برابر بیش از استانداردها پرواز دارند، گفت: اتفاقا پرواز هواپیماهای ایرانی نصف ظرفیت است.

پرواز هواپیماها نصف ظرفیت است

موسوی ادامه داد: اصلا از هواپیماها بهره برداری نمی کنیم، به عنوان مثال همین اروپا یک ایرباس ممکن است در ماه 350 تا 400 ساعت پرواز داشته باشد اما در ایران این رقم 200 ساعت است البته تا چند روز دیگر تحریم ها رفع می شود و امکان واردات هواپیما و قطعات آن میسر می شود و امیدواریم در آینده شاهد رونق صنعت هوایی کشور باشیم.

خلبانان ایرانی فوق العاده ضعیف هستند

رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور با انتقاد از اینکه خلبان ایرانی فوق العاده ضعیف هستند، اضافه کرد: از بین 100 نفر شاید 5 تا 10 خلبان حرفه ای باشد.

عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس انتقاد کرد: هر کسی برای دل خودش گواهینامه خلبانی گرفته است اما خلبان باسوادی که از هوش کافی برخوردار باشد کم داریم.

آزمون خلبانی

وی تصریح کرد: برای انتخاب خلبانان امتحان و آزمونی برگزار می شود که از بین چند صد نفر حرفه ای ها انتخاب می شوند که اکنون تعداد خلبانان حرفه ای کم است.

عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: در بحث آموزش در صنعت هوایی بسیار ضعیف هستیم و خلبان باید به زبان انگلیسی به صورت کامل مسلط باشد.

5 درصد جابه جایی ها تنها با هواپیماست

رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور تصریح کرد: در حال حاضر بین 5 تا 10 درصد از حمل و نقل کشور از طریق صنعت هوایی انجام می شود که این رقم بسیار پایین است.

عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس تاکید کرد: باید سیاست ها به سمتی سوق پیدا کند که استفاده از هواپیماها بیشتر شود و درصد جابه جایی و حمل و نقل هوایی در کشور افزایش یابد.

میزان
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv