جراحی زنده روی نوزاد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۹۵۶
تاریخ انتشار: 2015 October 09    -    ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
دبير علمي دوازدهمين کنگره بين المللي زنان و مامايي ايران از انجام جراحي زنده روي جنين در دوازدهمين کنگره زنان و مامايي خبرداد.



دکترشهلا چايچيان در افتتاحيه دوازدهمين کنگره بين المللي زنان و مامايي گفت: آخرين دستاوردهاي مربوط به بيماري هاي زنان از امروز پنجشنبه 16 مهر به مدت چهار روز با حضور متخصصان خارجي و داخلي در اين کنگره ارايه خواهد شد.

وي ادامه داد: اين کنگره از 22 سال گذشته با همت انجمن زنان و مامايي ايران به صورت دو سالانه برگزار مي شود و در اين کنگره آخرين روش هاي پيشگيري و تشخيص بيماري زنان، ايمني زايمان، ايمني روش هاي جراحي زنان، روش هاي جديد ژنتيک براي تشخيص و درمان بيماري ها ، روش هاي جديد جراحي کم تهاجمي ، روش جراحي رباتيک و تشخيص بيماري هاي جنين ارايه مي شود .
وي بيان کرد: در اين دوره بيماري هاي زنان مانند پليپ هاي رحمي، آندومتريوز، سرطان هاي زنان، بيماري هاي سينه، اختلالاتي که موجب نازايي مي شود و همچنين روش هاي تصويربرداري در بارداري و جراحي نوزادان مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي بيان کرد: چند سالي است که در کنگره هاي علمي روش هاي جديد جراحي هاي کم تهاجمي در بيماري هاي زنان بررسي مي شود؛ در اين کنگره نيز تازه ترين دستاوردها در زمينه جراحي هاي کم تهاجمي و لاپاراسکوپي زنان ارايه خواهد شد.

چايچيان با اشاره به اينکه بالابردن سطح تحقيقات هدف برگزاري اين کنگره است افزود: 700 مقاله به دبيرخانه اين کنگره ارسال شد است که از اين تعداد 30 مقاله علمي ازسوي اساتيد و 50 مقاله از سوي متخصصان در رشته هاي مختلف به صورت سخنراني و 307 مقاله به صورت پوستر ارايه مي شود. وي ادامه داد: در مقايسه دوازدهمين کنگره با دوره نخست آن مي توان متوجه شد که سطح کارآزمايي باليني که بهترين سطح تحقيقات است چقدر بالا رفته و خوشبختانه سطح مقالات بهتر شده است.

چايچيان يادآور شد : يکي از مهمترين برنامه هاي پيش بيني شده در اين کنگره انجام جراحي زنده روي جنين است، جراحي روي جنين يک عمل بسيار ظريف و طاقت فرسا است و بايد حتما در زمان خاصي انجام شود.

وي گفت: تدابيري درنظر گرفته شده که اگر در طول برگزاري اين کنگره مورد جراحي پيش آمد، اين جراحي توسط يکي از پزشکان صاحب نام خارج از کشور به صورت زنده براي حاضرين نمايش داده مي شود. وي اظهارکرد: بيماري هاي خاصي وجود دارند که اگر در زمان پرورش جنين در داخل شکم مادر درمان شوند، در آينده جلوي عوارض بسيار آن گرفته مي شود.

موج
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv