مقایسه دو شهر کلیدی در اطراف پایتخت: پردیس یا بومهن؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۵۴۵۶
تاریخ انتشار: 2019 February 04    -    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
اینجا اما همه چیز متفاوت است. پردیس نام شهرستانی است که یک پردیس دیگر می‌شود مرکزش. مثل رابطه تهران از نظر شهرستان تهران و شهر تهران به عنوان پایختش. شهرستان پردیس حدودا 1378 کیلومتر مربع مساحت دارد.

«پردیس» که به گوشمان می‌خورد، احتمالاً چیزی مانند شهرک با چند خانه معمولی به ذهنمان متبادر می‌شود. این البته برای کسانی صدق می‌کنند که هنوز به این محدوده نیامده‌اند. اینجا اما همه چیز متفاوت است. پردیس نام شهرستانی است که یک پردیس دیگر می‌شود مرکزش. مثل رابطه تهران از نظر شهرستان تهران و شهر تهران به عنوان پایختش. شهرستان پردیس حدودا 1378 کیلومتر مربع مساحت دارد. طبق اعلام وزارت مسکن، 55 آبادی، چند منطقه زراعی، دو شهر پردیس و بومهن و چند روستا از قبیل تلو و ... در این شهرستان قرار گرفته است. بومهن و شهر جدید پردیس اما در این شهرستان دو رقیب جدی به حساب می‌آیند. مشاورین املاک بومهن معتقدند بعد از رونق گرفتن شهر جدید، کار و کاسبی آن‌ها تا اندازه زیادی کساد شده و حالا رهن آپارتمان در پردیس گزینه ایده‌آل خیلی‌هاست؛ زوج‌های جوان، دانشجویان، مهاجرینی که توان اقامت در پایتخت را ندارند و کسانی که کارشان در حومه‌های پایتخت است.

مقایسه دو شهر کلیدی در اطراف پایتخت: پردیس یا بومهن؟

بومهن در مقایسه با پردیس به شهر تهران کمی دورتر و از سوی دیگر نسبت به پردیس به دلیل مجاورت با دامنه سردسیر کمی درجه دمایش پایین‌تر است. زمستان‌های بومهن سوزی نه چندان دلچسب دارد که به یکی از مشکلات اصلی اهالی تبدیل شده است. همچنین بافت بومهن، سنتی و بیشتر شبیه روستا جلوه می‌کند. البته نمی‌توان از اهمیت تاریخی این شهر به سادگی گذشت: آرامگاه امامزاده سلطان محمد و چند ابنیه مهم قدیمی در بومهن واقع شده‌اند. بومهن به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده، تا حدی ناامن است، کمبود مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی و ... در آن دیده می‌شود و در کل برای اقامت دائمی گزینه چندان مناسبی به نظر نمی‌آید.

اما در خصوص شهر جدید پردیس؛ اجرای طرح مسکن مهر در سال‌های اخیر در هر جا موفق نبود، در پردیس کاملا موفق عمل کرد و مهاجرت معکوس از تهران به این شهر در این چند ساله به شدت رونق گرفت. از سوی دیگر احداث دانشگاه آزاد پردیس، به این منطقه حال و هوایی خاص و یک نوع پویایی هدیه کرد و این عامل تاثیر بسزایی در افزایش آمار رهن آپارتمان در پردیس داشت. اما نباید از مشکلات این شهر نگفت: در پردیس تب ساخت و ساز بسیار داغ است و در گوشه و کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره به چشم می‌خورد. با این حال شهرداری این شهر در جهت ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات شهری و افزایش جاذبه‌ کوشش فراوانی دارد. همچنین شرایط آب و هوایی انصافا در پردیس در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد؛ نه خبری از سوز آزاردهنده زمستانی است نه گرما و آلودگی پایتخت به این شهر سرایت کرده است. تا چندی پیش یکی از نقاط ضعف پردیس مسئله آب بود که با اجرای خط لوله انتقال آب از تهران به پردیس این مشکل هم مرتفع شد. از دیگر مزیت‌های رهن آپارتمان در پردیس، سن پایین ساختمان‌ها و جوان بودن چهره شهر است؛ به خصوص زمانی که آن را با بومهن مقایسه کنیم.

اطلاع از قیمت‌های رهن آپارتمان در پردیس سخت نیست؛ کافی است سری به سایت دیوار بزنید. برای مثال در این سایت آپارتمانی 85 متری با 4 سال سن ساخت، 75 میلیون تومان به رهن کامل می‌رسد. در مورد دیگری واحدی 135 متری، 5 ساله و سه خوابه واقع در یکی از برج‌های فاز 1 با 102 میلیون تومان ودیعه کامل، ارزش‌گذاری شده است.

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv