آب مایع در مریخ کشف شد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۶۳۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

یک مدارگرد متعلق به سازمان فضایی اروپا دریاچه ای با عرض ٢٠ کیلومتر حاوی آب مایع زیر سطح مریخ کشف کرده است.

آب مایع در مریخ کشف شد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروهی از محققان اعلام کرده اند برای نخستین بار یک دریاچه وسیع زیر سطح مریخ کشف کرده اند. آنها امیدوارند در این سیاره علاوه بر آب، حیات نیز بیابند.

دریاچه مذکور زیر لایه ای از یخ قرار دارد و عرض آن ٢٠ کیلومتر است. این دریاچه بزرگترین مخزن آب مایع کشف شده در مریخ است. انریکو فلامینی مدیر ماموریت مارس اکسپرس در سازمان فضایی ایتالیا می گوید: اکنون مطمئن هستیم که در مریخ آب وجود دارد.

اکنون مریخ سرد و خشک است اما قبلا آب و هوایی گرم و مرطوب داشته است. حداقل ٣.٦ میلیارد سال قبل آب مایع و دریاچه های وسیعی در سیاره وجود داشته است.

البته این آب قابل آشامیدن یا شناکردن نیست و عمق دریاچه نیز حدود ١.٦ کیلومتر است. دمای آب کشف شده زیر صفر است اما به دلیل وجود منیزیم، کلسیم و سدیم آب مایع مانده است.

این کشف به وسیله ابزار راداری انجام شده که روی مدار گرد مارس اکسپرس (متعلق به سازمان فضایی اروپا) قرار دارد. این ابزار برای ردیابی آب های زیر سطحی ساخته شده و پالس هایی ارسال می کند که به سطح یخ ها نفوذ می کند.

مهر

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمیدرضا
|
France
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
1
2
ممنون از انتشار این خبر علمی خوب و امیدوارکننده . . .
صمدپاشازاده ماکویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
1
0
البته این خبر برای بنده خیلی خبر تازه ای نبود بنده حدود 20سال پیش کتابی از مورخان ومحققان قدیمی آمریکا خونده بودم که انسانهایی قبلا در مریخ زندگی میکردند و پیشرفتهای چشمگیری هم از نظر تکنولوژی داشتند و به خاطر تغییر جو همه موجودات در آن کره نابود شده اند و البته در کرات دیگر هم این اتفاق صورت گرفته و لذا بخاطر همین است که بعضی ها اعتقاد دارند قبل خلقت آدم و حوا در کره زمین آدمهایی در کرات دیگری خداوند خلق کرده بود ولی آنها مثل آدمهای کره زمین نه پیامبری داشتند و نه معرفتی به خدا که عنوان اشرف مخلوقات را داشته باشند وحتی دلیل قرآنی و روایی و تاریخی بسیاری وجود داردوالبته ادامه بحث اینجا نیست باعرض پوزش
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv