کار تیمی؛ شما در اولویت هستید
کد خبر: ۱۱۵۸۸
تاریخ انتشار: 2015 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
به منظور اینکه برای یکدیگر بهترین باشید، باید از خود مراقبت کنید، مهم است هر زوج در هر هفته زمانی برای خود کنار گذارند تا کارهایی که دوست دارد انجام دهند.
آیا بچه دار شدن به دوام زندگی کمک می کند؟ به گزارش «تابناک با تو» به خاطر وجود یک فرزند است که دو نفر حقیقتا یک نفر می شوند. یک کارشناس روابط خانواده در مورد اینکه چگونه یک بچه میتواند رابطه ی همسرتان را با شما بهتر کند، بحث می کند.

بنا بر این گزارش، پالما جوردن دکترای روابط خانواده، در مورد اینکه چگونه یک رابطه ی همسری می تواند از طریق بچه دار شدن مستحکم تر و قدرتمندتر شود، نکاتی را در اختیار ما می گذارد؛

1-  این یک مسأله خانوادگی و امری حیاتی است که زن وشوهر تصمیم بگیرند بچه دار شوند.
وقتی در این مورد توافق کردند که وجود یک بچه رابطه را تقویت و زوجین را به هم نزدیک تر می کند، اگر نظر ها در این مورد یکی نیست، بچه دار شدن می تواند برای رابطه ی شما به عنوان همسر خطرساز باشد.

2- انتظارات واقع گرایانه داشته باشید.
از دیگر پدر و مادرها در مورد حقیقت رابطه ی بعد از بچه دار شدن بپرسید. با کودکان دیگر وقت بگذرانید تا نسبت به این مسأله که آن ها قرار است، بزرگترین مسئولیت زندگی شما باشند، آگاه شوید. همچنین بدانید هر پدر یا مادری و یا هر بچه ای متفاوت هستند. بدون توجه به مدت زمانی که در کنار کودکان می گذرانید، از اتفاقاتی که در زندگی خانوادگی خودتان می افتد، شگفت زده خواهید شد.

3- سعی کنید هر چه بیشتر ارتباط برقرار کنید.
این یک مسأله مهم است که شما در مورد توقعاتتان از خود و همینطور از یکدیگر به عنوان یک پدر یا مادر، با او صحبت کنید. اگر پدر از مادر انتظار دارد که همه ی کارهای مربوط به بچه را او انجام دهد و مادر توقع یک تقسیم وظایف نصف و نصف را دارد، پس در این صورت مشکلی وجود دارد. نسبت به اهدافتان صادق و پذیرا باشید و در مورد یک طرح منطقی که رضایت هر دوی شما را در پی داشته باشد، بحث و گفت و گو کنید.

4- به صحبت های همسرتان گوش فرا دهید؛
اگر همسرتان به مشکلی خورده و نزد شما می آید، به او گوش دهید. سعی نکنید آن را حل کنید. مهم است که به حرف های او گوش دهید و نقش یک حامی را بازی کنید. هنگامی که او کمک خواست، به او پیشنهاد داده و کمک دهید.

5- به نوبت بخوابید؛
کمبود خواب و خستگی مفرط بزرگترین مشکلات در ماه های اول به دنیا آمدن بچه است، و این مسأله می تواند به کشمکش بزرگ تبدیل شود. پدر و مادر باید به یکدیگر در تهیه ی یک برنامه ی مدون کمک کنند که کار هر دوی آن ها به عنوان یک تیم را تسهیل کند. این راه حل برای هر زوج منحصربه فرد است.

6- شما در اولویت هستید؛
به منظور اینکه برای یکدیگر بهترین باشید، باید از خود مراقبت کنید، مهم است هر زوج در هر هفته زمانی برای خود کنار گذارند تا کارهایی که دوست دارد انجام دهند. پدر و مادر باید برای زمان پیش رویشان طرح مناسبی برنامه ریزی کنند تا یکی از آنها در خانه بماند و به دیگری اجازه دهد بدون نگرانی بیرون برود.

8- مراقبت از همسر؛
رابطه ی شما با یکدیگر نیز جزو اولویت هاست. شما نمی توانید مراقبت از آن را پشت گوش بیندازید و بیست سال بعد به فکر آن بیفتید. بچه را زودتر به تخت خواب ببرید تا زمان برای فعالیت های همسری بیشتر شود. این یک مسأله حیاتی است که شعله ی عشق و علاقه را بین یکدیگر روشن نگه دارید. فواید این کار نه تنها برای رابطه ی شما مناسب است، بلکه در مدت طولانی برای شادی فرزند شما نیز مفید است.

9- کار تیمی؛
یادتان باشد شما در یک تیم هستید. چه شوهر در خانه بماند تا زن برای ساعتی بیرون برود و چه زن شب بیدار بماند تا مراقب بچه باشد و شوهر بتواند بخوابد؛ هدف نهایی کمک به یکدیگر و داشتن یک خانواده ی قوی و شاد است. این هدف نیازمند بسیاری دادن ها و گرفتن هاست، اما تعداد بی شماری از زوج های موفق به شما خواهند گفت که این هدف کاملا ارزشش را دارد.

منبع: parents.com


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار