ممنوعیت ورود داروهاى گیاهى به کشور
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۳۵۴۲
تاریخ انتشار: 2018 June 28    -    ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
مهناز خانوى مدیرکل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبیعى، سنتى و مکمل هاى تغذیه اى سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ممنوعیت واردات داروهاى گیاهى یا طبیعى گفت: حدود ٩ ماه است که واردات هر نوع داروى طبیعى و ثبت این فرآورده‌ها در داخل کشور ممنوع شده است؛ در واقع در طول ٩ ماه اخیر فقط فرآورده‌ها و داروهاى تولید داخل در بازار عرضه شدند.

وى ادامه داد: برخى فرآورده‌های طبیعى یا داروهاى گیاهى که مجوز ورود آن‌ها هنوز به پایان نرسیده است تا زمان اتمام مجوز امکان ورود به کشور دارند و پس از اتمام تاریخ مجوز امکان ورود آن‌ها وجود ندارد.
رشد ۷ برابری تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور

خانوى عنوان کرد: ممنوعیت ورود فرآورده‌های طبیعی یا داروهاى گیاهى بازار مناسبى را براى تولیدکنندگان ایجاد کرده است تا فرآورده هاى طبیعى یا داروهاى گیاهى ایرانى تولید و در بازار عرضه کنند.

مدیرکل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبیعى، سنتى و مکمل هاى تغذیه اى سازمان غذا و دارو با اشاره به رشد فزاینده تولید داروهاى گیاهى در کشور گفت: در ١٠ سال گذشته فرآورده هاى تولید داخل از ١٥٠ فرآورده به بیش از ١١٠٠ فرآورده رسیده است.
کیفیت بالای دارو‌های گیاهی ایرانی

وى تصریح کرد: علاوه بر افزایش تعداد محصولات در زمینه تولید فرآورده هاى گیاهى و طبیعى شاهد تنوع در تولید بودیم همچنین تولید محصولات جدید انجام شده است و عرضه فرآورده هاى طبیعى و داروهاى گیاهى با تکنولوژى جدید به سرعت انجام مى شود.

خانوى با تاکید بر کیفیت بالاى فرآورده هاى طبیعى ایرانى اظهار کرد: کنترل و نظارت بر تولید و کیفیت فرآورده هاى طبیعى حتى بیشتر از مکمل هاى غذایى است، زیرا از نظر ما این فرآورده‌ها دارو محسوب مى شوند و از بدو تولید و تا زمانى که مجوز عرضه در بازار پیدا کند و پس از ورود فرآورده طبیعى به بازار نظارت هاى جدى و دقیقى وجود دارد.
 

ایسنا

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv