گرمترین شهر‌های ایران معرفی شدند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۱۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 06    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دلگان و ایرانشهر در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب با حداکثر دمای ۵۰.۵ و ۴۹.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای کشور بوده‌اند.

علی ملاشاهی اظهار داشت: دلگان و ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان در 24 ساعت گذشته به ترتیب با حداکثر دمای 50.5 و 49.1 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای کشور بوده‌اند.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری هواشناسی وزش باد و گرد و خاک در شهرهای شمالی استان تا روز یکشنبه هفته پیش رو ادامه خواهد داشت به طوری که امروز شدت وزش باد قدری کمتر بوده اما از فردا شدت وزش باد و گردوخاک افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بنابراین روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در شهرهای شمالی وزش باد شدید و گرد و خاک و در برخی نقاط همراه با طوفان و گرد و خاک، کاهش شدید دید و اختلال در مسیرهای مواصلاتی خواهیم داشت.

ملاشاهی افزود: در پی این شرایط جوی نامطلوب به افراد آسیب‌پذیر به ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند توصیه می‌شود در هنگام وزش طوفان از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده نمایند.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از پنجشنبه تا شنبه در زاهدان، نواحی مرکزی، مرز شرقی و نوار غربی استان نیز علاوه بر افزایش غلظت غبار شدت وزش باد و گرد و خاک قابل ملاحظه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آب‌های دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی در ساعات آینده مواج است، افزود: از نظر دمایی با تقویت سامانه پرارتفاع جنب حاره‌ای تا صبح روز پنجشنبه به ویژه در نیمه شمالی استان افزایش محسوس دما خواهیم داشت و در نیمه جنوبی نیز تداوم هوای بسیار گرم انتظار می‌رود و همچنین نواحی جنوبی‌تر و سواحل تا روز شنبه افزایش محسوس دما خواهند داشت.

تسنیم

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
با این آمارهای حکومتی هیچ اعتباری نیست. من خودم در حیات خانه و در شرایط استاندارد دمای هوا رو در اهواز در تابستان اندازه گرفتم دمای لحظه ای 60 درجه رو در سایه و در محفظه استاندارد چوبی ثبت کردم. کاری که صدا و سیما انجام میده اعلام میانگین دمای روزانه هست. یعنی دما خنک ترین لحظه رو در شب با دمای گرم ترین لحظه در روز رو با هم جمع و بر 2 تقسیم میکنه. اینجوری دما خیلی پایین میاد. در حالی که در مناطق جنوبی ایران دما در ساعت های کاری یعنی از ساعت 8 صبح تا 6 ظهر در تابستان در هر لحظه ای در سایه بالای 60 درجه هم میرسه و شب هم این دما نهایتا به 40 درجه میرسه.
ایران متاسفانه در صورت اعلام صحیح آمار ها یکی از گرم ترین و بدترین شرایط آب و هوایی دنیا را دارد. همین پارسال بود که یک رسانه آمریکایی گرم ترین نقطه زمین رو در ماهشهر اعلام کرد با دمای بالای 60 درجه سانتیگراد. بعد از این گزارش بود که دمای اعلامی صدام و سیما که تا آن زمان هیچ وقت به 50 درجه نمیرسید از شدت شرمندگی دمای 50 درجه رو اعلام میکرد اینقدر که روسیاه شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv