مهاجرایرانی: اجازه استفاده از ماشین لباسشویی نداریم
کد خبر: ۱۱۰۹۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
bato-adv
bato-adv

نمیدونم بخندم یا گریه کلا با این حرف که مهاجرت آدمو میسازه، عوض میکنه، موافقم ، خلاصه اینکه یاد سال‌های دور دوران #دانشجویی دوره #لیسانس افتادم که تو تشت لباس با دست میشستیم ، الان من تو کانادا و اینم #تشت لباس من  اینو بگم که اینجا باید واسه لباس شستن بری #لاندری که تو یکی از طبقاته و واسه هر بار استفاده از ماشین ۲.۵ دلار و واسه خشک کردن لباسا هم ۲.۵ دلار شارژ کنیم، من که تو ایران تا دوتا لباس کثیف میشد تنهایی مینداختم تو ماشین و چشم آبی هم #غر که تو مصرف انرژی صرفه جویی کن، حالا اینجا که اصلا دلم نمیاد تو اینایی که همه استفاده میکنن منم استفاده کنم، البته که همه میگن عااااادت میکنی، حالا کوووووو تا عادت کنم، البته شایدم زود #مجبور شم، بستگی به همت و همکاری چشم آبی داره، تا امروز که در این امر خیلی کمک کرد، امروز گفتم گناه داره دوتا بلوزه خودم میشورم، ولی واقعا موقع چلوندن دستام واسه خودم نبود، مخصوصا لباس بافتنی که خیس میشه سنگین ترم میشه، منم که کلا مچ دستم درد میکنه و جریق جریق صدا میده بعضی‌ها هم میگن ماشین لباسشویی بخر و یواشکی تو آپارتمان ازش استفاده کن، از اونجاییکه من کلا خیلی هم قانونمند هستم و بدشانس، کار یواشکی که #خلاف هست و اجازه نداریم تو آپارتمان ماشین لباسشویی بزاریم، انجام نمیدم کلا ما تو ایران قدر نمیدونیم، البته منظورم خودمه هااااااا، تا وقتی ایران بودم غر میزدم و #پودر_لباسشویی و #مایع_لباسشویی و #تاید ایرونی اصلا استفاده نمیکردم، نه که اصلا استفاده نکنم، خیلی خیلی کم، تازه میگفتیم هرچی بیشتر کف کنه بهتره، حالا این پودر و مایع که اینجا تا حالا ما استفاده کردیم دریغ از یه ذره کففففففففف تو مصرف #انرژی هم که ااااا قربونش برم، برم لباسامو پهن کنم ، همین

مهاجرایرانی: اجازه استفاده از ماشین لباسشویی نداریم

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
همين نشان از قانونمند بودن و مسئوليت پذير مردم ساكن كاناداست. بسياري از مشكلات حال و بحرانهاي آينده ما بخاطر مصرف سرسام آور منابع انرژي و آبه. بحرانهاي بين المللي مانند گرم شدن زمين كه بماند. در حد و اندازه تفكرات ما نميگنجه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
کسانی که رفتن کانادا تا وقتی که کار پیدا کنن نفری نزدیک به 1000 دلار دولت برای خرجی میده یعنی یه خانواده 4 نفره 4000 دلار . زمانی اینها رو میگفتن که مردم نمیفهمیدن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
1
ایشان معلوم است که انسانی غرغرو و طلبکار تشریف دارند. مهم نیست کجا باشه، غرغرش همیشه باهاشه، بخصوص که اینجا با شمیم نژادپرستی و اشاره به "چشم آبی" هم قاطی شده. کمی به خودت نگاه کن بجای انتظار داشتن از جهان اطرافت.
شاهین
|
Canada
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
بالاخره همه چی نسبیه دیگه. زندگی در ایران محاسنی داره و زندگی در کانادا محاسن دیگر. اینکه در مورد ماشین لباسشویی های آپارتمان ها گفتن تقریبا" عمومیت داره اما سوالی که باید از خودشون بپرسند اینه که برای چی به کانادا رفتن و آیا هدفشون محقق شده یا نه؟ مثلا شیوه آموزش و رفتار معلمان و کلا" تربیت در مدارس کانادا رو به هیچ عنوان نمیشه با مدارس ایران مقایسه کرد. معلمین اینحا در حد یک روانشناس حرفه ای به کار تربیت و رفتار با کودک و دانش آموز واردند در خالیکه در ایران بیشتر سلیقه فردی در رفتار با دانش آموزان حاکمه. ولی اگه دنبال زندگی لوکس باشیم همون بهتر که بمونیم ایران چون برا مهاجرها فراهم کردن خونه و زندگی شیک اینجا کار سختیه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv