درمان جای جوش با روغن زیتون
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۰۷۲۱
تاریخ انتشار: 2015 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
روغن زيتون با کيفيت و واقعي ، يکي از بهترين راه حل هاي طبيعي براي مراقبت از پوست و رفع بيماري ها و مشکلات پوستي است.

هيچ کس دوست ندارد چهره اي پر از جاي جوش و زخم آکنه داشته باشد. مسلما شما نيز راه هاي زيادي را براي از بين بردن جاي جوش امتحان کرده ايد ولي راه حل اين مشکل بسيار ساده و آسان است. روغن زيتون با کيفيت و واقعي ، يکي از بهترين راه حل هاي طبيعي براي مراقبت از پوست و رفع بيماري ها و مشکلات پوستي است. به گفته متخصصان پوست، نتايج به دست آمده از ماليدن روغن زيتون بر روي زخم آکنه يا همان جاي جوش مي تواند در هر فردي متفاوت باشد. مثلا براي رفع زخم هاي شديد مدت زمان بيشتري نياز است ولي در درمان زخم هاي معمولي ، نتيجه مصرف روغن زيتون در چند هفته اول نمايان مي گردد.

براي سال هاي طولاني، از روغن زيتون براي مراقبت از پوست استفاده شده است. چهار مزيت مهم استفاده از روغن زيتون براي پوست مستعد آکنه عبارت است از :

1. روغن زيتون سازگار با پوست بوده و غني از آنتي اکسيدان هاي طبيعي است که با مبارزه با همه نشانه هاي پيري از قبيل چين و چروک، لکه هاي سياه، جوش و آکنه ، از پيري پوست جلوگيري مي کند. روغن زيتون با تامين ويتامين هاي ضروري براي پوست و از بين بردن سموم از روي پوست ، موجب جوان ماندن پوست مي گردد.

2. روغن زيتون داراي خواص دارويي بوده و به عنوان عامل ضد التهابي شناخته شده است که از انواع عفونت هاي پوستي جلوگيري مي کند.

3. روغن زيتون تسکين دهنده مفيدي براي پوست است. بر خلاف روغن هاي ديگر که چسبنده هستند ، روغن زيتون به عنوان يک مرطوب کننده بسيار خوب عمل مي کند. بسياري از زنان ، روغن زيتون را جايگزين مرطوب کننده هاي تجاري کرده اند.

4. مهم ترين مزيت روغن زيتون اين است که بر خلاف روغن هاي ديگر منافذ موجود بر روي پوست را مسدود نمي کند. بسياري از روغن ها منافذ پوست را مسدود مي کنند که اين امر خود منجر به شيوع بيشتر جوش و آکنه مي شود. مسدود کردن منافذ پوست مانع از خروج سموم و ورود اکسيژن و ويتامين ها به پوست مي گردد. اما روغن زيتون وارد پوست شده و جذب مي شود و پوستي سالم و درخشان را به شما هديه مي دهد.

بنابراين اگر شما به دنبال راه حلي طبيعي ، ساده و مقرون به صرفه براي خلاص شدن از شر زخم هاي ناشي از آکنه و جوش هستيد، توصيه مي شود حتما از روغن زيتون استفاده کنيد.
راه هاي زيادي براي استفاده از روغن زيتون به منظور رفع زخم هاي آکنه وجود دارد. مي توانيد آن را به تنهايي استفاده کنيد و يا آن را با روغن هاي گياهي ديگر که از بين برندﮤ جاي زخم آکنه هستند ، مخلوط کرده و استفاده نماييد. اگر مي خواهيد از روغن زيتون حداکثر سود را ببريد ، مي بايست به طور مرتب از آن استفاده کنيد.

يکي از بهترين راه هاي استفاده از روغن زيتون ماساژ روزانه پوست با آن است. اگر از مشکلات پوستي شديدي رنج مي بريد ، بايد دو بار در روز پوست را با روغن زيتون ماساژ دهيد. نخست ، صورت خود را با آب شسته و به آرامي خشک کنيد. نوک انگشتان خود را به چند قطره روغن زيتون آغشته کرده و به آرامي صورت را به طور دايره اي به مدت پنج دقيقه ماساژ دهيد. بيشتر روي قسمت هاي داراي آکنه تمرکز کنيد. پس از ماساژ، بگذاريد روغن زيتون به مدت بيست دقيقه روي صورتتان بماند تا خوب جذب پوست شود. سپس صورت خود را با آب ولرم و بدون استفاده از صابون يا شستشودهندﮤ صورت شسته و به آرامي خشک کنيد. هر روز قبل از خواب اين کار را انجام دهيد. خيلي زود متوجه تغيير در رنگ پوست و روشن تر شدن جاي زخم ها خواهيد شد.

روش ديگر مصرف روغن زيتون براي پوست مخلوط کردن آن با روغن درخت چاي است که براي پوست بسيار مفيد است. همچنين مي توانيد آن را با عسل يا جو دو سر مخلوط کرده و به شيوﮤ ذکر شده استفاده کنيد.

اگر مايل به استفاده از روغن زيتون براي ناحيه اي از بدن به غير از صورت هستيد ، مي توانيد آن را با جوش شيرين مخلوط کرده ، براي پنج دقيقه روي محل خشک شدﮤ جوش قرار داده و سپس با آب ولرم بشوييد. اين يکي از موثرترين روش هاي درماني زخم آکنه است که پوست مرده را زدوده و جاي زخم ها را به آرامي روشن تر مي کند.

علاوه بر درمان زخم جوش و آکنه ، روغن زيتون داراي فوايد ديگري نيز مي باشد که مي توانيد با مطالعه مقاله مربوط به روغن زيتون و خواص آن در همين سايت به فوايد ديگر آن پي ببريد.
شما مي توانيد انواع ماسک را از ترکيب روغن زيتون ، جو دو سر و ليموترش تازه تهيه فرمائيد. البته قبل از مصرف هر گونه ماسک مي توانيد با پزشک معالج خود مشاوره فرمائيد.

آریا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv