هشدار: تفکرات مسموم را بشناسیم
کد خبر: ۱۰۵۸۷
تاریخ انتشار: 2015 September 10    -    ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
bato-adv
bato-adv
نگرش قربانی بودن را دور بریزید، چون هیچ کس قرار نیست برای شما دلسوزی کند و این کار هیچ کمکی به حل مشکلاتتان نمی کند و برعکس وضع آن ها را بدتر می کند.
هشدار: تفکرات مسموم را بشناسیم به گزارش «تابناک با تو»، برای داشتن یک زندگی شادتر از شر این تفکرات مسموم رها شوید

1- من یک قربانی ام


بس کنید. در ذهن داشتن این تفکر فقط دادن اجازه ی وقوع آن است. از اینکه اطرافیان و دیگران را به خاطر مشکلاتتان سرزنش کنید دست بکشید. اگر در هر زمانی از وضعیتی که در آن هستید ناراضی هستید، مسئولیت آن را بپذیرید و دست به اقدامات سازنده در جهت تغییر آن وضعیت ناخوشایند بزنید. نگرش قربانی بودن را دور بریزید، چون هیچ کس قرار نیست برای شما دلسوزی کند و این کار هیچ کمکی به حل مشکلاتتان نمی کند و برعکس وضع آن ها را بدتر می کند. زمان آن رسیده که متوجه شوید این تنها شما هستید که مسئول سرنوشت خود هستید.

2- می توانم دیگران را عوض کنم


شما نمی توانید کسی را که مایل به تغییر نیست عوض کنید؛ بنابراین، انرژی خود را برای این کار هدر ندهید. چون فقط خود شما قادر به تغییر خود هستید. پس بقیه افراد هم مسئول تغییر خود هستند. اگر از کسی به همان شکلی که هست خوشتان نمی آید، پس تصمیم با شماست که اطراف آن ها بمانید یا  نه؛ اما حق آن را ندارید که آنها را عوض کنید.

3- باور به اینکه مرغ همسایه غاز است


«اگه به خوشگلی همسایم بودم، هیچ چیزی برای نگرانی نداشتم»، یا «فقط اگه اندازه دوستم پول داشتم، آن وقت خوشحال تر بودم». این گونه تفکرات بسیار مخرب هستند. در حقیقت شما آگاهی کافی در مورد چگونگی زندگی آنها ندارید و اینکه آنها ثروتمند و یا زیبا هستند صرفا تصور و تفکرات شما از آنهاست. کی میدونه؟ شاید خانم زیبای همسایه از یک خانه ی مشکل دار و خسته کننده می آید یا شاید آن دوست 80 ساعت یا مدت بیشتری در هفته کار می کند و به خاطر درآمد بیشتر حتی فرصت دیدن خانواده اش را هم ندارد. مرغ همسایه همیشه هم غاز فربه و زیبایی نیست، پس یاد بگیرید که قدر مرغ خود را بدانید.

4- انتظارات بیش از حد از دیگران داشتن


 انتظارات زیاد از دیگران شادی زندگی شما را به خطر می اندازد. حتی اگر فکر می کنید توقعات شما از آن ها بجا هست، احتمالا، سرانجام از دیگران ناامید می شوید. برای مثال اینکه از هم خانه ی خود انتظار داشته باشید نصف کارهای خانه را انجام دهد، چون که شما انتظار دارید آنها کاری را انجام دهند، به آن معنی نیست که حتما آن را انجام  خواهند داد. انتظارات شما اولویت های دیگران نیستند، پس تصمیم خود را بگیرید که با رفتارهای آنها کنار بیاید یا از آنها جدا شوید.

منبع: www.livin3.com



bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv