پوست لیمو و تأثیر آن در کاهش وزن
کد خبر: ۱۰۳۱۶
تاریخ انتشار: 2015 September 07    -    ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
ليمو منبع بسيار قوي براي مبارزه با استرس اکسيداتيو در بدن مي‌باشد.

خيلي از ما درمورد فوايد مفيد و ارزش غذايي پوست ليمو آگاهي  نداريم، بنابراين بهتراست پيش از دور انداختن پوست ليمو کمي به فوايد آن فکر کنيم، چراکه حتي پوست ليمو نيز بسيار خاصيت دارد .

استخوان و مفاصل پوست ليمو به بهبودي سلامت استخوان کمک مي‌کند، زيرا سرشار از کلسيم و ويتامين C است که در حفظ و بهبود سلامت استخوان نقش دارند. پوست ليمو همچنين از ابتلا به بيماري‌هايي مانند پوکي استخوان، آرتريت روماتوئيد و رماتيسم التهابي جلوگيري مي‌کند و در کاهش استرس اکسيداتيو نقش دارد .

ليمو حاوي مقدار زيادي بيوفلاونوييدهاي مرکبات است که منبع بسيار قوي براي مبارزه با استرس اکسيداتيو در بدن مي‌باشد. مردم به ندرت آگاهي دارند که از پوست ليمو در جلوگيري و درمان سرطان استفاده مي‌شود. پوست ليمو حاوي سالوسترول Q 40 و ليمونن مي‌باشد که با سلول‌هاي سرطاني موجود در بدن مبارزه مي‌کند .

فلاونوييدهاي پلي‌فنول موجود در پوست ليمو باعث کاهش سطح کلسترول خون مي‌شود که در بهبود سلامت قلب مفيد است. از طرفي وجود پتاسيم در پوست ليمو باعث حفظ فشارخون در سطح مناسب مي‌شود. به اين ترتيب پوست ليمو از بيماري‌هاي قلبي، حمله قلبي و ابتلا به ديابت جلوگيري مي‌کند

پوست ليمو همچنين براي بهداشت دهان و دندان مفيد است. کمبود ويتامين C مشکلاتي نظير خونريزي لثه، اسکوروي و التهاب لثه را به وجود مي‌آورد. پوست ليمو سرشار از اسيدسيتريک است که مي‌تواند کمبود ويتامينC موجود را تامين کند و علاوه‌بر آن با مشکلات شناخته‌شده دهان و لثه به مبارزه بپردازد. مصرف عصاره روغني پوست ليموترش با کاهش چربي‌هاي مضر خون، بروز تصلب شرايين و در نهايت بيماري‌هاي قلبي عروقي را کاهش مي‌دهد .

پوست ليمو در کاهش وزن نيز موثر است. پوست ليمو داراي اجزاي ترکيب‌کننده‌اي است که به‌عنوان پکتين شناخته شده است و مسووليت کاهش وزن بدن را به‌عهده دارد .

 پوست ليمو در جلوگيري از مشکلات پوستي نظير چين و چروک، آکنه، رنگدانه‌ها و لکه‌هاي تيره نقش دارد؛ چرا که راديکال‌هاي آزاد نقش بسيار مهمي در اين فرآيند بازي مي‌کنند و پوست ليمو سرشار از آنتي‌اکسيدان است و تا حد زيادي در سم‌زدايي پوست نقش دارد .

 از ديگر مزاياي مفيد پوست ليمو مي‌توان به پاکسازي کبد، تقويت مويرگ‌ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهيچه‌اي، جلوگيري از سکته و… اشاره کرد .

اکنون اجازه دهيد بهترين شيوه براي خوردن پوست ليمو را پيشنهاد کنيم. ابتدا بايد ليمو را در فريزر نگهداريد تا فريز شود. سپس آنها را خرد يا رنده کنيد . حال مي‌توانيد اين تکه‌ها را در سالاد استفاده کنيد يا مستقيما با مقداري شکر مخلوط کرده و ميل بفرماييد. اين بهترين شيوه است تا هم از مزه و هم از خواص مفيد پوست ليمو بهره‌مند شويد.

آریا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار