کاهش احتمال سرطان و بیماری‌های قلبی با دوچرخه‌سواری تا محل کار
کد خبر: ۷۱۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 28    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
نتایج یک پژوهش علمی نشان می‌دهد؛
محققان در این پژوهش علمی دریافتند که دوچرخه‌سواری تا محل کار، تقریباً خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را به نصف کاهش می‌دهد. کارمندان و افرادی که مسیر خانه تا محل کار و بالعکس را با دوچرخه تردد می‌کنند، نسبت به اینکه از وسایل نقیله موتوری برای تردد استفاده کنند، کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌ها قرار خواهند گرفت.

کاهش احتمال سرطان و بیماری‌های قلبی با دوچرخه‌سواری تا محل کار اختصاصی «تابناک‌باتو» ؛ یک مطالعه علمی جدید نشان می‌دهد که دوچرخه سواری منظم با کاهش بیماری‌های جدی و خطرناک در ارتباط است.

محققان در این پژوهش علمی دریافتند که دوچرخه‌سواری تا محل کار، تقریباً خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را به نصف کاهش می‌دهد.

کارمندان و افرادی که مسیر خانه تا محل کار و بالعکس را با دوچرخه تردد می‌کنند، نسبت به اینکه از وسایل نقیله موتوری برای تردد استفاده کنند، کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌ها قرار خواهند گرفت.

کاهش احتمال سرطان و بیماری‌های قلبی با دوچرخه‌سواری تا محل کار

دانشمندان می‌گویند که پیاده‌روی تا محل کار نیز از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند اما فواید این کار به اندازه فواید دوچرخه‌سواری نیست.

متخصصان در ابتدای این مطالعه، بیش از 264 هزار فرد بالای 5 سال را با میانگین سنی 52 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها دریافتند که دوچرخه‌سواری تا محل کار، خطر ابتلا به سرطان را تا 45 درصد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را تا 46 درصد کاهش می‌دهد.

کاهش احتمال سرطان و بیماری‌های قلبی با دوچرخه‌سواری تا محل کار

به طور کلی؛ مرگ زود هنگام در استفاده‌کنندگان از دوچرخه، 41 درصد کمتر از رانندگان و استفاده‌کنندگان از وسایل نقلیه عمومی بود.

این محققان همچنین اعلام کردند که استفاده از دوچرخه برای قسمتی از مسیر (مثلاً تا رسیدن به ایستگاه مترو، اتوبوس و ..) هم، فوایدی برای سلامتی دارد.

احتمال مرگ به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی در افرادی که تا محل کار پیاده‌روی می‌کنند، 36 درصد کمتر بود، البته اگر به طور میانگین 5 کیلومتر و حداقل 2 ساعت در هفته پیاده‌روی داشته باشند. در این افراد، خطر ابتلا به سرطان یا مرگ زود هنگام، کاهشی را نشان نمی‌داد.

پژوهشگر دکتر کارلوس سلیس-مورالز (Carlos Celis-Morales) از دانشگاه گلاسکو اظهار کرد که دوچرخه‌سواری با توجه به اینکه میانگین پیاده‌روی افراد تا محل کار، 9.5 کیلومتر در هفته و میانگین دوچرخه‌سواری، 48 کیلومتر در هفته است، می‌تواند فواید و اثرات مثبت بیشتری را به همراه داشته باشد.

وی همچنین افزود: پیاده‌روی به طور کلی شدت کمتری نسبت به ورزش دوچرخه‌سواری دارد.

دکتر جیسون جیل (Jason Gill) از مؤسسه علوم پزشکی و قلب و عروق، از مسئولین انگلستان درخواست کرده است تا مسیرهای عبور دوچرخه، ایستگاه‌های اجاره‌ی دوچرخه، طرح خرید یارانه‌ای دوچرخه را توسعه دهند و مردم را به استفاده از دوچرخه ترغیب کنند.

کاهش احتمال سرطان و بیماری‌های قلبی با دوچرخه‌سواری تا محل کار

دکتر مایک نپتون (Mike Knapton) از بنیاد قلب بریتانیا گفت که تسهیل فعالیت بدنی و جسمانی برای کاهش بار مادی و غیر‌مادی بیماری‌های ناشی از بی‌تحرکی، بسیار مهم است. رفت و آمد به محل کار با پای پیاده و یا حتی بهتر از آن با دوچرخه، راه بسیار خوبی برای تبدیل فعالیت بدنی به یک روال روزمره است.

این پژوهشگر سرطان همچنین به این نکته اشاره کرد: هر کاری که شما را کمی گرم کند و باعث نفس نفس زدن شما شود، چه دوچرخه‌سواری باشد و چه خانه‌داری، می‌تواند تغییر مثبتی را در زندگی و سلامتی شما ایجاد کند.

The Sun

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
0
خانمها هم آرزوي دوچرخه سواري دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار