طراحی لباس زیر تشخیص سرطان توسط نوجوان مکزیکی
کد خبر: ۷۲۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 May 03    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
دانشجوی 18 ساله‌ی مکزیکی این هفته، جایزه‌ی برتر جوایز جهانی دانشجوی کارآفرین (GSEA) را برای طراحی یک لباس زیر هوشمند با قابلیت تشخیص زودهنگام سرطان سینه به نام «EVA»، از آن خود کرد. این دانشجوی مکزیکی به نام خولیان ریوس کانتو (Julian Rios Cantu) گفت که طراحی این لباس زیر هوشمند را از مادرش الهام گرفته است.

طراحی لباس زیر تشخیص سرطان توسط نوجوان مکزیکی اختصاصی «تابناک باتو» ؛ دانشجوی 18 ساله‌ی مکزیکی این هفته، جایزه‌ی برتر جوایز جهانی دانشجوی کارآفرین (GSEA) را برای طراحی یک لباس زیر هوشمند با قابلیت تشخیص زودهنگام سرطان سینه به نام «EVA»، از آن خود کرد.

این دانشجوی مکزیکی به نام خولیان ریوس کانتو (Julian Rios Cantu) گفت که طراحی این لباس زیر هوشمند را از مادرش الهام گرفته است. مادری که سال‌های متمادی با سرطان سینه مبارزه کرد و در نهایت پزشکان مجبور شدند تا هر دو سینه‌ی او را بردارند.

طراحی لباس زیر تشخیص سرطان توسط نوجوان مکزیکی

این لباس زیر که توسط خولیان و با کمک سه نفر از دوستانش و البته همراهی شرکت «فناوری‌های هیجیا» (Higia Technologies) طراحی شده است، مجهز به 200 حسگر زیستی یا همان بیوسنسور است و این حسگرها از سطح سینه نقشه‌برداری می‌کنند و دما، حالت و وزن سینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

او همچنین گفت که این دستگاه در ابتدا، برای زنان مستعد ابتلا به بیماری‌ها از لحاظ ژنتیکی در نظر گرفته شده بود.

خولیان ریوس کانتو در مصاحبه با «El Universal» گفت: چرا لباس زیر؟ چون به ما اجازه می‌دهد که سینه‌ها را در همان وضع مشابه بررسی کنیم و نیازی به پوشیدن این لباس زیر، بیش از یک ساعت در هفته نیست.

طراحی لباس زیر تشخیص سرطان توسط نوجوان مکزیکی

ریوس کانتو، این دانشجوی مهندسی شهر مونتری مکزیک شرح داد که چگونه حسگرهای زیستی، سطح سینه را نقشه‌برداری می‌کنند و می‌توانند رسانایی گرمایی را در مناطق خاص مشخص کنند. گرمای بیشتر می‌تواند نشانه‌ی جریان خون بیشتر و در نتیجه نشانه‌ی تغذیه شدن چیزی توسط رگ‌های خونی (معمولاً نوعی از سرطان) است.

به گزارش Infobae به نقل از خولیان ریوس کانتو؛ «Eva» شبکه‌ای از حسگرهای زیستی است که روی سینه را می‌پوشاند و اطلاعات دمایی را دریافت و پس از تجزیه و تحلیل این داده‌ها، آنها را به یک اپلیکشن یا هر نوع کامپیوتری ارسال می‌کند.

او همچنین افزود: به محض وجود یک تومور یا ناهنجاری در سینه، جریان خون در آن نقطه بیشتر می‌شود و دما نیز در آن نقطه، افزایش می‌یابد.

ریوس کانتو با شکست 13 دانشجوی کارآفرین دیگر، جایز 20 هزار دلاری این مسابقات را با خود به خانه برد. ریوس کانتو پیش از این هم موفق به کسب جایزه نفر اول مسابقات کارآفرینان اوریس اوارد مکزیک (Mexico’s Everis Award) شده بود.

مراسم جوایز جهانی دانشجوی کارآفرین (GSEA) در روز شنبه همین هفته در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد.

فاکس‌نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
United States of America
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
1
3
آفرین بر این پسر خوش آتیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار