طولانی‌ترین پرچم عزاداری حسینی در جهان +تصاویر
کد خبر: ۹۰۳۱۴
تاریخ انتشار: 2017 November 01    -    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

طولانی‌ترین پرچم عزاداری حسینی در جهان +تصاویر

شهر کربلای معلی در نهم آبان شاهد ورود طولانی‌ترین پرچم حزن و عزاداری حسینی (علیه السلام) با عنوان «حسین ما را متحد می‌کند» (الحسین یوحِّدنا) به طول چهار هزار متر که دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) از شهر دیالی حمل کردند، بود. در زیر تصاویر این پرچم را به نقل از شبستان می بینید.

در این مراسم گروه‌های مختلف شیعه و سنی، عرب و ترکمن و همه اداره‌های امنیتی و خدماتی و دینی و بزرگان این شهر و شیوخ قبیله‌ای شرکت کردند.

نیرو‌های امنیتی و حشد شعبی (بسیج مردمی) از نزدیکی کتابخانه مرکزی در خیابان قبلة الامام حسین (علیه السلام) حمل این پرچم را آغاز کردند و سپس به صحن حسینی (علیه السلام) و پس از آن به سمت مرقد اباالفضل العباس (علیه السلام) و منطقه بین الحرمین حرکت کردند.

«عدنان یاسین التمیمی» رئیس این هیئت درباره این فعالیت عزاداری گفت: برای پنجمین سال متوالی است که استان دیالی به حمل پرچم امام حسین (علیه السلام) به عنوان طولانی‌ترین پرچم جهان اقدام می‌کند و این امر با حضور همه تشکل‌ها و گروه‌های این استان انجام می‌گیرد.

استاد «حسین شاکر» مدیر مراقد دیالی گفت: ساکنان دیالی با حمل این پرچم پیامی را به همه جهان می‌رسانند که حسین ما را متحد کرده است.

وی افزود: ما به همه جهان می‌گوییم که همه گروه‌ها و طیف‌های ملت عراق خواه شیعه و سنی، خواه عرب و ترکمن همه برادرانه در کنار یکدیگر هستند.
 


فردا
آخرین اخبار