سلاحی که خون داعش را به جوش آورد +عکس
کد خبر: ۸۸۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 15    -    ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

سلاحی که خون داعش را به جوش آورد +عکس

ارتش سوریه در جنگ با تروریسم، همچنان از تیربار «شیلکا» علیه گروه‌های تروریستی تکفیری استفاده می‌کند.

تیربارهای با قابلیت ضدهوایی «زد اس یو-23-4» که در سوریه به «شیلکا» معروفند، به صورت ویژه برای هدف قرار دادن هواپیما و هلی کوپتر و پدافندهای ضدهوایی طراحی شده بودند؛ اما تجربه نبرد در سوریه نشان داد با نصب آن‌ها بر روی وانت‌ها و خودروهای ارتش می‌توانند در نبردهای زمینی نیز کاربرد داشته باشند.

 

برد تیربار «شیلکا» ۲۰۰۰ متر می‌باشد. هر تیربار شیلکا می‌تواند ۱۰۰۰ گلوله را طی یک دقیقه شلیک کند. برای استفاده از شیلکای نصب شده بر روی یک خودرو، چهار نیروی زمینی کفایت می‌کند.

هم اکنون شیلکا در نبردهای حومه شهر المیادین حضور بسیار پررنگی دارند. بسیاری از تانک‌ها و خودروهای انتحاری داعش به وسیله شیلکا منهدم می‌شوند.

 


العالم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
8
در عملیات کربلای 5 عراق از همین سلاح بر علیه ما استفاده می کرد . در ناحیه کانال ماهی دوتا لوله بالای تفنگ گلوله های رسام ( در شب موقع شلیک و در طول مسیر دیده می شدند ) و دوتا لوله پایین گلوله های معمولی داشتند . وقتی روی خاکریزهای ما شلیک می شدند در نگاه اول تیرهای رسام دیده می شدند که ببا فاصله از روی خاکریز رد می شن ولی اگه کلک می خوردی و یک کمی سرتو بالای خاکریز می برده تیرهای لوله های پایین که دیده نمی شدند به فرقت اصابت می کردند . در هر صورت جنگ کثیفترین اتفاق برای بشریت هستش .
آخرین اخبار