اکران محمد رسول‌الله‌ص در ۱۵۰ سینما
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۸۳۲۰
تاریخ انتشار: 2015 August 20    -    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران حدود ۱۵۰ سینما در ۴ گوشه ایران همزمان یک فیلم را به نمایش می‌گذارند و افتخار میزبانی از پروژه تاریخی «محمد رسول‌الله(ص)» مجید مجیدی نصیب ۴۵سالن تاریک در تهران و ۹۸سینما در دیگر شهرها شده است.

مجيدي كه بايد چند روز ديگر براي نخستين نمايش جهاني فيلم تازه خود در افتتاحيه جشنواره مونترال به كانادا برود، شامگاه دوشنبه در شهرك سينمايي پيامبر اعظم (محل فيلمبرداري بخش‌هايي از فيلم) ميزبان گروهي از اهالي رسانه بود تا آخرين جزئيات مربوط به اكران عمومي محمد رسول‌الله(ص) را دراختيار خبرنگاران و علاقه‌مندان قرار دهد. در اين سفر كوتاه به بيابان‌هاي بين تهران و قم، گروهي از بازيگران و عوامل فيلم هم حضور داشتند.

اولين فيلمساز ايراني نامزد اسكار كه 7سال گذشته را براي به ثمر رساندن بزرگ‌ترين رؤياي سينمايي خود پشت سر گذاشته، درباره كوتاه شدن نسخه 5ساعتي براي نمايش عمومي گفت: نسخه‌اي كه برخي دوستان سال گذشته در نمايش‌هاي خصوصي تماشا كردند حدود 3ساعت و 5دقيقه بود كه پس از ديدن بازخوردها، در نهايت زمان فيلم تغيير كرد و پس از كم شدن ۱۸دقيقه، در حال حاضر
محمد‌رسول‌الله(ص) براي اكران در 178دقيقه آماده شده است.

البته مجيدي قصد دارد با تصاويري كه براي توليد نسخه سينمايي فيلم ضبط كرده، يك نسخه تلويزيوني هم براي پخش از تلويزيون آماده كند و به گفته خود او، سريال محمد رسول‌الله(ص) مي‌تواند در 8تا 9قسمت روي آنتن برود. گرچه آنها كه علاقه دارند فيلم زندگي دوران كودكي پيامبر اسلام را در تلويزيون ببينند، بايد تا پايان پخش جهاني نسخه سينمايي منتظر بمانند. اكران عمومي در ايران از 4شهريور همزمان با ميلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) آغاز مي‌شود.

خالق «باران»، «بچه‌هاي آسمان»، «رنگ خدا» و «آواز گنجشك‌ها» كه پيش از اين با آثار خود به مهم‌ترين رويدادهاي سينمايي سراسر جهان رفته و در برلين، سن‌سباستين، جيفوني، شيكاگو و اسكار درخشيده، پس از 14سال دوباره به جشنواره محبوب خود يعني مونترال بازمي‌گردد و اين بار بدون تلاش براي به‌دست آوردن سومين جايزه بزرگ آمريكا، بلندپروازانه‌ترين ساخته خود را در اين رويداد معتبر آمريكاي شمالي به نمايش مي‌گذارد.

مجيدي در اين نشست از اطمينان خاطر خود نسبت به موفقيت محمد رسول‌الله(ص) در اكران عمومي خبر داد و اظهار اميدواري كرد همه مردم ايران بتوانند روايت او را از زندگي پيامبر اسلام در سالن‌هاي تاريك به تماشا بنشينند؛ فيلمي كه هرگز تصوير و چهره حضرت محمد(ص) را به تصوير نمي‌كشد و از اين‌رو مي‌تواند عامل وفاق ميان همه مسلمانان و ملت‌هاي مسلمان سراسر جهان شود.

در سفر اهالي رسانه به شهرك سينمايي پيامبر اعظم، تعدادي از بازيگران محمد رسول‌الله(ص) هم مجيدي را همراهي مي‌كردند كه از آن جمله مي‌توان به عليرضا شجاع‌نوري، مهدي پاكدل و البته مينا ساداتي اشاره كرد كه اين شب‌ها با ايفاي نقش ليلا در مجموعه تلويزيوني «تنهايي‌ليلا» بيشتر براي علاقه‌مندان فيلم و سينما شناخته شده است.

    پروژه پرهزينه 60تا 150ميلياردي

سايت معتبر imdb كه مرجع تمام پروژه‌هاي سينمايي سراسر جهان است، در صفحه مربوط به فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله(ص)» هزينه توليد اين فيلم را كمي بيش از 62ميليارد تومان اعلام كرده است. نكته جالب اينكه همين سايت در يك بخش ديگر بودجه پروژه را به روايت گاردين 50ميليون دلار برآورد مي‌كند. در بخش تاريخ اكران هم هيچ نشاني از اكران در تهران و نمايش در افتتاحيه جشنواره جهاني مونترال وجود ندارد.

همشهری
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv