این غذاها مضر هستند
کد خبر: ۸۰۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 21    -    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
این نوع غذاها عموما برای افرادی که از فعالیت فیزیکی نسبتا خوبی برخوردار نیستند بسیار مضر است. این نوع غذاها را بیش تر مردم قدیم استفاده می کردند که فعالیت فیزیکی زیاد داشتند، ولی امروزه...

غذاهای فریز شده:


امروزه متأسفانه به علت ماشینی شدن زندگی و شاغل شدن خانم ها اکثر مردم مواد غذایی را در فریزر نگهداری می نمایند. معمولا دمای فریزرهای موجود در منازل، حدود 18 تا 20 درجه زیر صفر است و این امر موجب می گردد که بعضی از مواد غذایی، از جمله سبزیجات دستخوش تغییرات شوند و کیفیت و خاصیت خود را از دست بدهند آسیب پذیر شوند. افرادی که اکثر غذای آن ها را این گونه مواد تشکیل می دهند، از سیستم ایمنی خوبی برخوردار نیستند و عموما در مقابل بیماری ها آسیب پذیرند.

غذاهای با زودپز پخته شده:


زود پز نیز یکی از ارمغان های زندگی ماشینی است. به علت کمبود وقت و هم چنین بر حسب عادت خانم ها، مواد غذایی را از فریزر در آورده و در زودپز قرار می دهند. که در حداقل زمان آماده شود و در واقع آن را نمی توان غذا نامید بلکه تفاله ای بیش نیست و عاملی است که امروزه مردم زندگی سالمی ندارند و مدام تلاش و کوشش می کنند تا در خدمت ماشین باشند و بس. در واقع، زندگی چیزی غیر از این است. پول باید در خدمت انسان باشد نه انسان در خدمت پول. چرا استفاده از زودپز مضر است؟ درجه حرارت بسیار بالا و فشار زیاد ناشی از بسته بودن محیط پخت موجب دگرگونی نسوج مواد غذایی می شود. این نوع غذاها فاقد ارزش غذایی لازم، عموما سرطان زا هستند و سیستم گوارش را فرسوده می کنند.

غذاهای چرب و پرحجم:


این نوع غذاها عموما برای افرادی که از فعالیت فیزیکی نسبتا خوبی برخوردار نیستند بسیار مضر است. این نوع غذاها را بیش تر مردم قدیم استفاده می کردند که فعالیت فیزیکی زیاد داشتند، ولی امروزه که اکثریت مردم یا پشت میز می نشینند و یا پشت فرمان و ماشین، و به طور کلی فعالیت فیزیکی لازم را ندارند، و مهم تر از همه، از آلودگی هوا نیز رنج می برند، نتیجه این گونه تغذیه ها چیزی به جز انفارکتوس قلبی و مغزی نیست.

سوسیس و کالباس:


این مواد فاقد ارزش غذایی است و بیماری های صعب العلاجی را موجب می شوند. این نوع مواد غذایی علاوه بر آن که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، دارای مواد شیمیایی نگهدارنده ای به نام «سدیم نیتریت» هستند که فوق العاده خطرناک است.
این مواد غذایی بعد از مصرف با اسید معده (اسید کلریدریک) ترکیب شده، و نمک طعام و اسید نیتروس تولید می کند. حال از ترکیب نمک طعام و اسید نیتروس چه می کنند؟

اولا: نمک طعام موجب از بین رفتن موسین جدار داخلی معده می گردد و آن را آماده زخم می کند؛ زیرا جداره بی حفاظ معده در معرض اسید معده که بسیار قوی است قرار می گیرد و انواع زخم های معده به وجود می آید. موسین بهترین حفاظ جداره داخلی معده و روده است که اسید بر آن اثر نمی کند.

ثانیا: اسید نیتروس در بدن انسان تجزیه شده، و به دو نوع قند تبدیل می شود که عبارتند از: «کزانتین» و «هیپوکزانتین». در حالت طبیعی، اسید آمینه های موجود در بدن انسان طبق قانون خاصی ترکیب می شوند که عبارتند از: ترکیب سه تایی مثل «آدنین، گوانین، سیتوزین» یا بازهای موجود در بدن. اسید نیتروس موجب می گردد که این بازها یا اسید آمینه ها باهم دو به دو ترکیب شوند! نظام حیات انسان را مختل کنند رابطه آن ها را به هم بزنند. در این رابطه، پروتئین های جدیدی به وجود می آیند که با بدن آدمی سازگاری ندارند، و موجب ناامنی بدن می شوند و سیستم ایمنی آن را نیز تضعیف می کنند. این عمل منشأ انواع بیماری های صعب العلاج مانند انواع غده ها و تومورهای بدخیم می گردد. و از طرفی، برای خوشمزه کردن این نوع مواد غذایی از چاشنی های متعددی مانند: سیر زیاد، زیره، فلفل سفید و فلفل سیاه استفاده می کنند. این ادویه جات بر روی کبد اثر مخربی دارند و سبب بیماری های روحی و روانی می گردند. علاوه بر آن، انواع ناراحتی های پوستی را ایجاد می کنند.

غذاهای کنسرو شده:


کنسرو به غذاهای بسته بندی شده اطلاق می شود. چون این مواد برای مدت زیادی نگهداری می شود، به ناچار از مواد نگهدارنده ای به نام EDTA استفاده می شود. بر اثر استفاده مداوم از این ماده بدن انسان دچار کم خونی و بیماری های آنمی (فقر آهن) می شود.

پیتزا و غذاهای ساندویجی


این نوع غذاها ارمغان غرب، و فاقد ارزش غذایی هستند و عموما یبوست و بیماری های پوستی و عصبی را موجب می گردند. این نوع غذاها فقط دارای مزه های ساختگی هستند و ارزش دیگری ندارند، و به خاطر استفاده از فلفل و انواع سس ها، ایجاد آلرژی و کابوس می کنند.
همان طور که قبلا متذکر شدم پیتزا به خاطر داشتن سوسیس و کالباس، بیماری های صعب العلاجی را باعث می شود. خمیر پیتزا چون از آرد سه صفر تهیه می شود، بعد از مصرف در روده تبدیل به قند شده و تولید الکل می کند و در نتیجه، موجب بیماری میگرن می شود. از نظر علم پزشکی روز، این بیماری درمان ندارد. از دیگر عوارض ناشی از این غذا یبوست است که خود عوارض بس خطرناکی را به دنبال دارد، مانند هموروئید، شقاق معده و بیماری لاعلاج کولیت یا  قولنج روده و ...
نکته ای که لازم است در مورد پنیر پیتزا گفته شود این است که پنیر زمانی کش می آید که مدت زمان زیادی مانده باشد تا بر اثر تخمیر این حالت در آن پدید بیاید.

کاری از گروه محتوای سالم باش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
3
ممنون از مطلب مفيد. خوب است كساني كه فكر مي كنند خوردن برگر سبزيجات يا پيتزاي سبزيجات كار سالمي است بدانند كه آرد و مواد استفاده شده همگي ماده نگهدارنده دارند و كلا بايد از فست فود دوري كنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
2
ممنون از مطلب مفيد. خوب است كساني كه فكر مي كنند خوردن برگر سبزيجات يا پيتزاي سبزيجات كار سالمي است بدانند كه آرد و مواد استفاده شده همگي ماده نگهدارنده دارند و كلا بايد از فست فود دوري كنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار